اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۲۷۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰
قائم مقام معاون بهداشتی و رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: تا نیمه نخست سال 1395، در قالب طرح تحول در حوزه سلامت و به ویژه بهداشت، مراقبت های سلامتی را برای همه مردم شهرها به ارمغان می آوریم.

دکتر ناصر کلانتری روز سه شنبه 17 آذر ماه 94 در حاشیه اجلاس دو روزه مدیران توسعه شبکه دانشگاه های علوم پزشکی کشور در هتل پارس اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این خبر خوش را به مردم می دهیم که به شرط تامین منابع مالی و استمرار حمایت دولت و مجلس شورای اسلامی، تا نیمه نخست سال آینده پوشش مراقبت های سلامتی به تمام شهرهای کشور گسترش می یابد. همچنان که در طول بیش از 30 سال مراقبت های سلامتی در روستاها بوده است.

دکتر کلانتر بیان داشت: طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت در کل کشور از جمله خوزستان از اول مهر 93 آغاز شد و ارائه خدمات نوین سلامت به روستاییان، شهرهای زیر 20 هزار نفر و عشایر، ارائه خدمات مراقبت های اولیه سلامت به مناطق حاشیه ای، سکونت گاه های غیر رسمی و شهرهای بین 20 تا 50 هزار نفر از جمله موارد این طرح است.

وی افزود: در حوزه بهداشت طرح تحول در نظام سلامت، هشت برنامه و 10 پروژه پشتیبان وجود دارد که دو برنامه گسترش کمی و کیفی پزشکی خانواده روستاها، عشایر و شهرهای زیر 20 هزار نفر و گسترش مراقبت ها در نواحی شهری زیربنای این برنامه ها هستند.

کلانتری ادامه داد: در راستای برنامه اول، در یک سال اخیر، حدود دو هزار و 400 پزشک به مجموعه اضافه شده و شش هزار و 400 پزشک خانواده روستایی و پنج هزار و 500 مامای روستایی به مردم روستا به ویژه مادران و کودکان خدمت می کنند.

قائم مقام معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص برنامه گسترش مراقبت ها در نواحی شهری گفت:به ازای هر دو هزار و 500 نفر جمعیت یک پزشک وجود دارد و بر اساس دو تا چهار پایگاه بهداشتی که مراقبت های بهداشتی در آن ارائه می شود یک مرکز سلامت جامعه شامل پزشک، دندانپزشک و دو نفر کارشناس تغذیه و روانشناس وجود دارد.

کلانتری اضافه کرد: هم اکنون حدود یک هزار و 500 پایگاه سلامت و 400 مرکز سلامت جامعه در شهرها راه اندازی شده و بنابراین پوشش خدمات سلامت در نقاط شهری یکی از دستاوردهای بزرگ دوسال اخیر برنامه های طرح تحول در حوزه سلامت در حوزه بهداشت است.

وی گفت: بسته خدمتی در دو برنامه اساسی طرح تحول در حوزه بهداشت توجه و تاکید فراوان به بیماری های غیر واگیر و مزمن دارد و به همین دلیل کارشناس تغذیه و روانشناس در مراکز سلامت جامعه مستقر شده است.

وی خاطرنشان کرد: این اجلاس، گردهمایی کلیه مدیران گسترش شبکه های بهداشت و درمان کشور است تا برنامه های اساسی تحول در حوزه بهداشت مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و راهکارهای اجرای بهتر برنامه مورد بررسی قرار گیرند.

کلانتری افزود: امید است همکاران در زمان بازگشت به دانشگاه های محل خدمت، در امر گسترش مراقبت های اولیه بهداشتی در سطح استان یا شهرستان خود موفق تر عمل کنند.

قائم مقام معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید، سلامت در سه اولویت نخست دولت قرار گرفته و با تدابیر دولت یازدهم مساله اولویت سلامت دوباره به صحنه برگشت.

وی گفت: حرکت های جرقه ای در هیچ جای جهان ماندگار نیست و در صورت استقرار و ارائه خدمات به صورت افقی، ماندگاری بیشتری دارد.

اجلاس دو روزه مدیران توسعه شبکه دانشگاه های علوم پزشکی کشور 17 و 18 آذر ماه در هتل پارس اهواز در حال برگزاری است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار