اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵
نشست صمیمانه پرسش و پاسخ اعضاء هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با دانشجویان دانشگاه بماسبت 16 آذر روز دانشجو برگزار گردید

دکتر ساسان موگهی معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه در نشست پرسش و پاسخ اعضاء هیئت رئیسه دانشگاه با دانشجویان اظهار داشت: دانشگاه موظف است عرصه را برای فعالیتهای فرهنگی، ورزشی، سیاسی و رفاهی دانشجویان فراهم کند تا هر دانشجویی با هر سلیقه و علاقه مندی که دارد بتواند فعالیت های خود را انجام دهد و در این زمینه هیچ محدودیتی وجود ندارد، البته تمامی فعالیتها و اقدامات باید در چارچوب قانون باشد.

موگهی در ادامه به ارائه گزارشی از اقدامات 2 سال گذشته معاونت دانشجویی- فرهنگی دانشگاه اشاره کرد و گفت: تا قبل از روی کار آمدن دولت جدید، فقط 6 کانون دانشجویی در دانشگاه فعال بود ولی در حال حاضر و بعد از 2 سال فعالیت دولت تدبیر و امید، تعداد کانون های فرهنگی و دانشجویی به 12 عدد رسیده است.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه گفت: در 6 ماهه اول سال 92 تنها 17 مراسم مذهبی برای دانشجویان در دانشگاه برگزار شده بود که این رقم در مدت مشابه سال 94 به 40 مورد رسید است که نشان دهنده برنامه ریزی بیشتر و دقیق تر در این زمینه است. یکی از مهم ترین این مراسمات، برگزاری مراسم اعتکاف دانشجویی برای اولین بار در مسجد امام خمینی(ره) دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بوده است که تا قبل از آن، دانشجویان دانشگاه مجبور بودند برای مراسم معنوی اعتکاف به مساجد دانشگاه های دیگر بروند.

وی افزود: همچنین در 6 ماه نخست سال 92 تنها 10 اردوی دانشجویی برای دانشجویان برگزار شده بود، در حالی که در 6 ماه اول سال 94 تعداد اردوهای برگزار شده 21 عدد میباشد که رشد 200 درصدی داشته است.


موگهی ادامه داد: در گذشته هیچ انجمن علمی در دانشگاه فعالیت نمی کرد و هیچ شیوه نامه ای برای فعالیت آنها وجود نداشت که بعد از روی کار آمدن تیم جدید مدیریتی دانشگاه و علاقه دانشجویان برای فعالیت در انجمن های علمی، زمینه برای فعالیت آنها فراهم شد و انجمن علمی دانشکده پزشکی به عنوان اولین انجمن علمی در دانشگاه فعالیت خود را آغاز کرد.
 
وی گفت: تا قبل از این، در تاریخ دانشگاه جشن "روپوش سفید" برگزار نشده بود که طبق مجوز شورای فرهنگی دانشگاه، آیین جشن روپوش سفید احیا شد و برای دانشجویان دانشکده پزشکی برای اولین بار این جشن برگزار شد و روپوش های سفید به آنها اهدا شد.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه در ادامه افزود: با شروع کار تیم جدید مدیریتی دانشگاه، مشخص شد که ساختمان 3 مجتمع خوابگاهی آماده شده ولی بدلیل عدم اختصاص منابع مورد نیاز تجهیز نشده بودند در حالیکه دانشگاه نیاز مبرمی به توسعه خوابگاهها داشت، بر همین اساس و با عنایت خاص رئیس دانشگاه، مبلغ 25میلیارد ریال برای تجهیز 3 خوابگاه مذکور اختصاص داده شد که باعث شد سرانه فضای خوابگاهی دانشگاه از 10/6 متر به 14/7 متر برسد که تقریبا مطابق با استانداردهای وزارت بهداشت است. همچنین در سال 94 نیز مبلغ 20میلیارد دیگر نیز از منابع اختصاصی دانشگاه برای نوسازی اماکن و خوابگاههای دانشجویی اختصاص یافت.

موگهی در پایان در خصوص موفقیت های ورزشی دانشجویان نیز گفت: در سال 92 تیم های ورزشی دانشجویی دانشگاه در دسته 2 حضور داشتند که با برنامه ریزی های صورت گرفته در سال 93 موفق به صعود به رقابت های دسته یک شدند و این موفقیت در سال 94 با برنامه ریزی های وسیع ادامه پیدا کرد، بطوریکه در المپیاد دانش
جویان، تیم های دانشجویی دانشگاه خوش درخشیدند و از 9 تیم اعزامی به مسابقات 7تیم موفق به کسب مقام اول تا چهارم کشور شدند.
 

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار