شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۳۱
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۸:۱۰

 

سرمربي تيم فوتسال بانوان ملي‌حفاري اهواز در ارزيابي‌اش از ليگ برتر كشور گفت: اين فصل از رقابت‌ها آن كيفيت لازمي را كه بايد داشته باشد، نداشت.

مينا باراني اظهاركرد: سال‌هاي قبل مسابقات ليگ برتر با حضور 13، 14 تيم برگزار مي‌شد در صورتي كه فصل گذشته تعداد تيم‌ها به 10 تيم كاهش پيدا كرد و ميانه راه نيز به هفت تيم رسيد. اين نشان مي‌دهد كه براي برگزاري مسابقات ليگ هيچ پشتوانه‌اي وجود ندارد و هيچ چيز مشخص نيست.

وي ادامه‌داد: با اين روند تيم‌ها مي‌دانند چه اول شوند و چه آخر در ليگ خواهند ماند. تيم‌هاي انتهاي جدول برايشان مهم نيست كه بازي خود را انجام دهند يا ندهند. اين موضوع بر كيفيت مسابقات ليگ اثر بدي مي‌گذارد. به نظرم فدراسيون بايد براي اين مساله تدبيري اتخاذ كند تا تيم‌ها به اين روزمرگي كه الان وجود دارد، دچار نشوند.

سرمربي تيم فوتسال بانوان ملي‌حفاري اهواز درخصوص نقاط ضعف ليگي كه گذشت عنوان‌كرد: ‌برگزاري مسابقات تيم‌ملي كه باعث مي‌شد ليگ دو، سه هفته تعطيل شود، بر عملكرد تيم‌ها تاثير داشت و ما نمي‌دانستيم بدن‌سازي انجام دهيم يا با بازيكنان موارد تاكتيكي را كار كنيم.

وي افزود: ‌متاسفانه سه، چهار هفته بازي مي كرديم و سپس مسابقات به دليل رقابت‌هاي تيم‌ملي دو، سه هفته تعطيل مي‌شد كه اين روند بدي بود. هر چند اين موضوع براي تيم‌ملي به دليل اين‌كه بازيكنان در ليگ آماده مي‌شوند، خوب بود. به نظرم نقاط ضعف بسياري در ليگ است كه اميدوارم فدراسيون فكري براي اين موارد كند و اين مسايل حل شوند.

باراني در ادامه درباره نقاط قوت ليگ هفتم گفت:‌ بازيكنان در ليگ امسال باتجربه‌تر شده بودند و بازيكناني كه در فصل‌هاي قبل كمتر بازي مي‌كردند در اين ليگ با تجربه بيشتري مسابقه مي‌دادند. به نظرم در اين فصل پديده‌هايي براي تيم‌ملي نيز پيدا شد. البته فكر مي‌كنم سرمربي تيم‌ملي بايد ديد وسيع‌تر و بهتري نسبت به دعوت بازيكنان ساير تيم‌ها داشته باشد.

وي ادامه‌داد: به هر حال بازيكناني هستند كه حق‌شان اين است كه در تيم‌ملي حضور داشته باشند ولي متاسفانه به اين صورت نيست و آن‌ها پشت خط مي‌مانند در صورتي‌كه مسابقات ليگ براي اين‌كه بازيكنان خود را نشان دهند و درنهايت براي تيم‌ملي انتخاب شوند، برگزار مي‌شود.

سرمربي تيم فوتسال بانوان ملي‌حفاري اهواز عنوان‌كرد:‌ در ليگ امسال يكي، دو بازیكن تيم شاهين را خوب ديدم و سهيلا ملمولي بازيكن نفت آبادان نيز عملكرد خوبي داشت. او سال گذشته به دلايلي كه آن را هم به فدراسيون گفته بود نتوانست در اردوهاي تيم‌ملي حضور داشته باشد و از تيم‌ملي خط خورد ولي متاسفانه ديگر آن را به تيم‌ملي دعوت نكردند.

وي درباره داوري اين فصل از رقابت‌ها اظهاركرد:‌ در نيم‌فصل اول يكسري ناداوري‌ها كه البته از روي غرض نبود، وجود داشت كه به نظرم آن‌ هم به دليل تجربه كم داوران بود. هر چند اشتباهات داوري جزو بازي است و آن‌ها نيز مانند بازيكنان و مربيان دچار اشتباه مي‌شوند.

باراني گفت:‌ به نظرم تيم‌هايي بايد وارد مسابقات ليگ شوند كه اسپانسرهايشان بتوانند از آن‌ها حمايت كنند و به صورتي نباشد كه ميانه‌ي راه از ادامه رقابت‌ها انصراف دهند. به نظرم فدراسيون بايد برنامه انضباطي براي اين تيم‌ها در نظر بگيرد. تيمي كه به ليگ برتر مي‌آيد بايد ليگ برتري و حرفه‌اي باشد.

وي عنوان‌كرد: ‌باتوجه به اين‌كه چند سالي است كه مسابقات فوتسال بانوان با پوشش برگزار مي‌شود، به نظرم چه اشكالي دارد كه نماينده‌اي از آقايان در حد يك نفر هم كه شده و به امر داوري واقف باشد در هنگام برگزاري مسابقات‌مان حضور پيدا كرده و بازي‌هاي ما را بازبيني كند.

سرمربي تيم فوتسال بانوان ملي‌حفاري اهواز در ادامه درخصوص تيم آرا جرعه فارس بيان‌كرد:‌ اين تيم نبايد چند بازي‌اش را انجام دهد و سپس كنار بكشد. اگر واقعا آيين‌نامه و مقرراتي است بايد اين تيم از جدول كنار گذاشته مي‌شد نه اين‌كه سه، چهار تيم با آراجرعه بازي كنند و 10، 15 گل به اين تيم بزنند و بعد به ساير تيم‌هايي كه با اين تيم مسابقه نداده‌اند، نتيجه 3 بر صفر را بدهند كه اين موضوع بر تفاضل گل ساير تيم‌ها تاثير داشت.

وي ادامه‌داد: ما اعتراض خود را به دليل اين‌كه اين قضيه در تغيير جايگاه‌مان در جدول تاثير دارد و مي‌تواند جاي تيم ما را با حجاب قزوين كه با آرا جرعه بازي كرده و گل‌هاي زيادي به اين تيم زده و با تفاضل گل در مكان دوم قرار گرفته، جابه‌جا كند، به فدراسيون اعلام كرده‌ايم و منتظر هستيم تا ببينيم نتيجه چه مي‌شود.

باراني گفت: ‌اولين سالي بود كه به عنوان سرمربي اين تيم بودم، نه اين‌كه مربيگري نكرده باشم؛ من سه دوره تيم فوتسال علوم پزشكي را در المپيادهاي كشوري قهرمان كردم و فصل‌هاي قبل با تيم استقلال جنوب به عنوان كمك مربي و بدنساز كنار مربي‌هاي بزرگي مانند خانم رمضاني و سليماني كار كرده‌ام.

وي يادآورشد:‌ نمي‌توانم بگويم در اين فصل خيلي موفق بوده‌ام. من دست تنها بودم و كمكي در كنارم نداشتم و خودم بدنساز و آناليزور تيم نيز بودم و فشاري كه به من وارد مي‌شد واقعا تمركزم را بر هم مي‌زد. همچنين تاحدودي كم‌كاري بعضي از بازيكنانم در دور برگشت، در نتيجه‌مان تاثيرگذار بود.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار