اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۳۴۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۹
شركت فولاد اکسین خوزستان با تولید ورق های با آلياژ فولادي خاص با عرض٤.٥متر مورد نیاز صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و کشتی سازی و نیز صنایع خاص، شرکت نمونه اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی در سطح ملی شد.
با حضور سران وزارتی، اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام ، اعضای نهاد ریاست جمهوری ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و سایر مدیران ارشد کشوری ؛ مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان مدیر برگزیده جهادی جمهوری اسلامی ایران شد.

شركت فولاد اکسین خوزستان با تولید ورق های با آلياژ فولادي خاص با عرض٤.٥متر مورد نیاز صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و کشتی سازی و نیز صنایع خاص، شرکت نمونه اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی در سطح ملی شد.



در راستای ارزیابی میزان پیشرفت سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب اسلامی در بخش اقتصاد مقاومتی و دست یابی به اهداف سند چشم انداز ملی در افق سال 1404 شمسی و به منظور معرفی و تقدیر از مدیران جهادی موفق در سطح کشور، طی مراسم ویژه ای با پیام دکتر علی اکبر صالحی معاون ریاست جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی ، در دانشگاه شهید بهشتی تهران از مهندس عزیز قنواتی مدیر عامل شركت فولاد اکسین خوزستان و چند مدیر نمونه دیگر بخش های دولتی و خصوصی کشور تجلیل شد.

مهندس قنواتی به همین دلیل در گفتگو با خبرنگار ما درباره رموز موفقیت خود و شركت فولاد اکسین خوزستان گفت :چون ما در جنگ بزرگ با ایثار و از خود گذشتگی رزمندگان مانوس شدیم، در حال حاضر هم خدمت به بندگان خدا و کشور را با همان نگاه پیش می بریم ضمن آن که آموختیم هیچ چیزی غیر ممکن نیست همانگونه كه در دفاع مقدس ما می توانیم را به خوبی معنی کردیم.

مهندس قنواتی ادامه داد: از آبان ماه سال ۱۳۹۲ که من به فولاد اکسین آمدم ابتدا هم خود به کار و هدفم ایمان داشتم وهم این که آن را به همه کارکنان کارخانه منتقل کردم.


مدیر عامل کارخانه فولاد اکسین خوزستان افزود: اگر بگویم این کارخانه استراتژیک ترین،حساس ترین،مهم ترین و تنهاترین کارخانه در نوع خود در ایران و خاورمیانه است ،اغراق نیست چرا كه یکی از ۱۰ شرکت برتر دنیاست كه ساخت آن توسط شرکت دانیلی ایتالیا بود و آخرین فناوری نورد ورق فولادي در آن به کار گرفته شده است.

وی افزود: اگرچه ساخت این کارخانه از سال ۸٤ آغازشد و سال ۸۸ افتتاح شد ولي تا سال ۹۱ به توليد ورق ساختماني پرداخت اما از سال ٩٢ كه فعالیت خود را در اين شركت آغاز کردم، ابتدا درباره علت اين كه چرا اكسين به سمت توليدات ورق هاي خاص نرفته پیگیری کردم که عامل تحریم را مطرح کردند و ما با ترويج روحيه بسيجي و جهادي ،هدف های بلندتري برای کارخانه تعریف کردیم و با بهره گیری از نیروهای جوان ،باانگیزه، تحصیل کرده و بومی موجود باور می توانیم را تزریق و خوشبختانه به نتیجه هم رسیدیم.


مهندس قنواتی با تاکید بر وجود مشکلات ادامه داد:به همین دلیل در دو سال اخیر علي رغم سختی های زیاد از شرایط خاص کمبود نقدینگی و تحریم عبور کردیم و برای کسب نتیجه ۷تا ۸ محصول خاص و استراتژیک را ثبت و به تولید داخل رسانديم.

در این شرایط تحریم برای ما به فرصت تبدیل شد و با کشف فرایندهای تولید محصول به توليد ورق هاي آلياژي خاص دست يافتيم که اکنون نه تنها از افتخارات فولاد اکسین، بلکه از افتخارات ملی محسوب می شود. که به نام اين شركت در عرصه بین المللی شناخته شده اند.

مهندس قنواتی ادامه داد:یکی دیگر از رموز موفقیت ما این است که تولیدات بازار محور داریم که در عرصه های علمی و صنعتی کشور بی نظیر یا کم نظیر است.


مدیر عامل کارخانه فولاد اکسین خوزستان گفت: ما قدرت و توان علمی و اجرایی خود را در کشور نشان دادیم و اکنون هم کاملا آماده ایم هر نوع ورق مورد نياز صنايع استراتژيك کشور را طراحی و تولید کنیم.

به همین منظور واحد تحقیق و توسعه ما نیازهای بازار نفت و گاز را همواره رصد می کند و اگر آنها هم نیازهای خود را شناسایی نمايند و به ما منتقل کنند ما نيز با توانمندي هاي موجود به نیازهای آنان پاسخ می دهیم. 

وي افزود: اين موفقیت ها با کمک متخصصین داخلی و بدون هیچ گونه نیاز به کارشناسان خارجی به دست آمد و اگر هم در جایی به مواد اولیه یا قطعات خاصی نیاز شد، آن را با مهندسی معکوس در داخل به تولید رسانديم.


وی گفت:در کشور سه کارخانه تولید کننده لوله های نفت و گاز از ورق های تولیدی ما مي توانند مصرف کنند در حالي كه اخیراً همين ورق ها از کشور هندوستان وارد شده است.

وی برضرورت برقراری نظام تعرفه ای مناسب تاکید کرد و گفت:دولت همچنین باید برای مقاله با واردات بی رویه تعرفه مناسب ایجاد کند و خصوصا با دامپینگ مبارزه کند چرا که کشورهای رقیب به محض این‌ که با سلاح دامپینگ صنعت یک کشور را نابود کردند قیمت محصولات خود را آنقدربالا می برند تا همه سرمایه گذاری گذشته خود را با سود مضاعف به دست آورند.

این تولید کننده محصولات استراتژیک ادامه داد: اتفاقا این خطر در یکی دو سال آینده صنعت کشور را تهدید می کند زیرا با برداشته شدن تحریم ها کشورها با سلاح دامپینگ وارد می شونددرحالی که از لحاظ رقابت سالم و کیفیت نمی توانند وارد کشور شوند.ما مشکلی نداریم و به کیفیت کار خود که بهترین وبرترین فناوری روز را با خود دارد ،ایمان داریم، اما کشورهای رقیب با شیوه های مختلف رقبای خود را از رده خارج می کنند تا سایر کشورها را به خود وابسته سازند.

مهندس قنواتی در باره پیشرو بودن فولاد اکسین درسطح کشور گفت: ما با تلاشی که داشتیم ، محصولات جدیدی با نام های A537cL2 و هارد اکسین را برای نخستین بار در خاورمیانه تولید کردیم.

وی با اشاره به وضعیت نیروی انسانی و تربیت نیروهای آینده هم گفت: چون بخش تحقیق و توسعه ما به محققان و نخبگان وابسته است،ما توانستیم تمام فرایند تولید را که به لحاظ کیفیت منطبق بر استاندارد بین‌المللی است تولید و تحویل بازار مصرف نماییم .

مهندس قنواتی با اشاره به اینکه صنایع هیچوقت بدون توجه به حفاظت از محیط زیست به موفقیت نمی رسند ،درباه فعالیت های زیست محیطی شركت گفت:با اقداماتی که ما در اکسین انجام دادیم در سطح استان و کشور به صنعت سبز معروف شدیم ؛ چرا که با گردش آب موجود در چرخه تولید و بعد با تصفیه آن حدود 30 هکتار فضای سبز ایجاد کردیم.مدار بسته آب هیچ گونه آلودگی زیست محیطی ندارد و تنها مصرف آب کارخانه به واسطه تبخیر در روند نورد فولاد است ؛ اگرچه در آن بخش هم ما صرفه جویی کرده ایم.

مهندس قنواتی در باره وضعیت مصرف انرژی هم افزود: میزان مصرف برق و گاز در فولاد اکسین مطابق استاندارها رعایت می شود، به گونه ای که یونیدو به لحاظ بهینه سازی مصرف ما را به عنوان برند معروف صرفه جو به سایر شرکت ها معرفی کرده است.و هم اکنون نیز با نظارت بر فرایندها ، فکر می کنم با توجه به جایگاه ما در میان سایر کارخانجات وموفقیت ما در کسب رتبه های برتر ، سال آینده موفق به دریافت جایزه صرفه جویی در مصرف آب ،برق و گاز شویم.

مدیر عامل کارخانه فولاد اکسین خوزستان با اشاره به این که هیچ سازمان موفقی نمی تواند بدون اهداف کوتاه مدت یا بلند مدت حرکت کند، افزود:فولاد اکسین برای خود اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت دارد و جالبتر این که در اهداف جاری خود هم بدون برنامه ساعتی و لحظه ای هم حرکت نمی کند به گونه ای که در برنامه های ما نیازهای داخلی ، کشورهای خلیج فارس ،کشورهای همسایه و همچنین در بلند مدت برای نفوذ در کشورهای اروپایی برنامه داریم.

وی افزود: به همین منظور ما برنامه های خود را تا سال 1397 تنظیم و تدوین کردیم که قطعاً در سال 97 کلیه نیازهای کشور را در زمینه تامین ورق های عریض فولادی صنعت نفت و گاز براورده خواهیم کرد و نگاهی هم به بازارهای هدف خارجی خواهیم .

وی در باره وضعیت سود شرکت با توجه به شرایط نامناسب بازار فولاد کشور گفت: با توجه به شرایط بد حاکم بر صنعت فولاد و دامپینگ کشور چین فولاد اكسين سودآوری نسبتا خوبی داشته و به حاشيه زيان هم نزديك نشده است.

وی در پایان تاکید کرد: اين موقفيت و ديگر موقفيت هاي بدست آمده مرهون كار تيمي و تلاش همه كاركنان شركت بوده با اقتصاد مقامتی و با گسترش روحیه جهادی می توان برای این سرزمین کارهای بزرگی انجام داد.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۴
comment
comment
ناشناس
|
-
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
comment
0
0
comment احسنت بر مهندس قنواتی و تیم تلاشگر ایشان
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
comment
0
0
comment مبارک باشد
comment
مجتبی عزیزی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
comment
0
0
comment ورود دو کاندیدا از اصولگرایان معتدل در حوزه انتخابیه دشتستان

بد نیست بدانید: شنیده شده است مهندس غلامرضا رازقی و دکتر ایرج مزارعی هر دو از اصولگرایان معتدل در حوزه انتخابیه دشتستان وارد عرصه رقابت می شوند.

مهندس رازقی نمایندگی مردم دشتستان در دور چهارم مجلس شورای اسلامی و معاونت وزیر جهاد و کشاورزی و ریاست سازمان شیلات ایران را در کارنامه دارد.

دکتر ایرج مزارعی نیز معاونت مدیر کل صدا و سیمای استان های بوشهر و خوزستان را در کارنامه دارد. هر دو کاندیدا در بین اصولگرایان دارای اعتبار و آراء قابل توجهی هستند که در صورت اجماع اصولگرایان روی آنها می توانند یک رقیب جدی برای اصلاح طلبان باشند.
comment
عبدالله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۸
comment
0
0
comment سیاسی » قوه مقننه




آنچه هاشمی نمی‌دانست؛ کلاغ‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟

کلاغ ها عدالت طلبند. وقتی کلاغی از قواعد کلی حاکم بر این پرنده تخلف بورزد، کلاغ ها شورایی تشکیل می دهند تا درباره سرنوشت همکارشان تصمیمی اتخاذ کنند. اگر هم نوع خود را تبرئه کنند به صورت گروهی پرواز می کنند ولی اگر کلاغ متهم را مقصر تشخیص دهند، به سویش حمله ور می شوند و با ضربات مهلک نوک خود، چشمان کلاغ بیچاره را از حدقه در می آوردند.


به گزارش مشرق، حمید رسایی در کانال رسمی خود در تلگرام در واکنش به سخنان هاشمی رفسنجانی در مطلبی با عنوان "آنچه هاشمی نمی دانست: کلاغ ها چه ویژگی هایی دارند؟" نوشت:

اگر تاکنون این فقط دکتر حسن روحانی بود که به جای پاسخ به انتقادات منتقدین، آنها را با صفاتی ناشایست می نواخت و با این شیوه از پاسخ به انتقادات فرار می کرد، اکنون باید هاشمی رفسنجانی را به این شاگرد دیرینه اش اضافه کرد. چند روز قبل هاشمی رفسنجانی با توصیف منتقدانش به کلاغ، گفت: فشار اینها (منتقدان) روی من هیچ تأثیری ندارد. آنها مثل کلاغ‌هایی هستند که از روی درخت‌ می‌پرند، برای من این‌گونه است.

هر چند بسیاری از شنوندگان، این تعبیر هاشمی نسبت به منتقدانش را توهین آمیز دانسته اند اما در مقایسه با توهین های دیگری که از زبان رئیس دولت خطاب به منتقدانش بیان شده، می توان آن را از زاویه دیگری دید. معمولا افراد مغرور از باب مثال، پریدن گنجشک از روی درخت را برای ایستادگی و تأثیرناپذیری خود مثال می آورند. اما اینکه چرا هاشمی از میان این همه پرنده، منتقدانش را به کلاغ تشبیه کرده، جای سئوال دارد! ظاهرا وی قصد تحقیر آنها را داشته و خواسته منتقدانش را به پرنده ای بد صدا تشبیه کند، برای همین به جای تشبیه گنجشک از کلاغ استفاده کرده است. با این همه اما وقتی به ویژگی های کلاغ نگاه می کنیم، می بینم که هاشمی باز هم خطا کرده است.


آنچه هاشمی نمی‌دانست؛ کلاغ ها چه ویژگی هایی دارند؟

در کلام الهی، کلاغ اولین معلم فرزند حسود و خطاکار حضرت آدم (ع) معرفی شده تا جایی که وقتی قابیل، رفتار کلاغی که مأور الهی بود را دید، با سرزنش، خود را ناتوانتر از او دانست. علاوه بر این، رسول خدا (ص) نیز کلاغ ها را به عنوان معلم معرفی کرده است و توصیه نموده تا در سه چیز از کلاغ درس آموخته شود: حیا، سحر خیزی و هوشیاری.

علاوه بر این، پرنده شناسان بعد از صدها ساعت تحقیق، در وصف پرنده ای به نام کلاغ که سابقه حضور آن در روی زمین را 17 میلیون سال قبل می دانند و 120 گونه برای آن برشمرده اند، نوشته اند:

1. کلاغ ها در هر زیستگاهی از مناطق سرد و یخ‌زده گرفته تا کوهستان‌ها، دشت‌ها، مزارع، علفزارها و حتی شهرها می‌توانند زندگی کنند. بنابر این آن را پرنده ای مقاوم می دانند و نه راحت طلب و عیاش.

2. کلاغ پرنده ای با حافظه قوی و بسیار باهوش است، حتی باهوش تر از جغد که در تاریکی زیست می کند و از روشنایی می ترسد، یا آن را باهوش تر از شامپانزه و پرندگان شکاری تجربه کرده اند. دانشمندان معتقدند که کلاغ ها نسبت به سگ ها و خوک ها موفق تر عمل می کنند.

3. تحقیقات نشان داده که کلاغ‌ها برای خوردن میوه‌هایی نظیر فندق یا گردو که هیچ نوع منفذی برای شکستن ندارند، آنها را از ارتفاع به پایین پرتاب می کنند یا وسط خیابان قرار می‌دهند تا خودروها از روی آنها عبور کنند. هوش آنها به اندازه ای است که گردو یا فندق را در مسیر خودروهای سنگین قرار نمی دهند تا آن را له کند و جالب اینجاست که اغلب این کار را زمانی انجام می‌دهند که چراغ راهنمایی "سبز" رنگ است!

4. جالب است بدانید آناتومی مغز کلاغ تا حدودی شبیه مغز انسان‌هاست. مغز کلاغ‌ها نسبت به دیگرگونه‌های پرندگان نسبتا بزرگ‌تر و تکامل یافته‌تر است. بر خلاف کرگردن با اینکه از جمله گردن کلفت ها به حساب می آید، اما نوشته اند که کرگردن مغز کوچکی دارد.

5. کلاغ ها با جثه کوچکشان، بر خلاف پرندگان دیگر، همواره با کرگردن ها سر ناسازگاری دارند. علاوه بر این حیوان گردن کلفت، کلاغ ها با موش ها که حیوانی مؤذی هستند و روباه ها که حیواناتی حیله گرند، مشکل دارند و اتفاقا آن را پرنده ای دانسته اند که قادر به محاسبات ریاضی است برای همین به راحتی نمی توان سر آن کلاه گذاشت.

6. زبان کلاغ یک زبان واقعا پیچیده است و هر صدای قار قار آن معنی متفاوتی دارد. تحقیقات نشان می‌دهد برخی از اصوات آنها هشداردهنده ، برخی تقلید صدا از سایر جانداران و برخی هم در ارتباط با وقوع یک اتفاق خاص است مثلا وقتی فتنه ای از سوی جانوری خطرناک در پیش باشد، کلاغ ها به صدا در می آیند. کلاغ قدرت هوش و ذکاوتش به قدری است که می تواند خطر را به خوبی تمیز دهد و امنیت دورترین نقاط مسیر حرکت را نیز کاملاً تحت کنترل قرار دهد.

7. کلاغ ها عدالت طلبند. وقتی کلاغی از قواعد کلی حاکم بر این پرنده تخلف بورزد، کلاغ ها شورایی تشکیل می دهند تا درباره سرنوشت همکارشان تصمیمی اتخاذ کنند. اگر هم نوع خود را تبرئه کنند به صورت گروهی پرواز می کنند ولی اگر کلاغ متهم را مقصر تشخیص دهند، به سویش حمله ور می شوند و با ضربات مهلک نوک خود، چشمان کلاغ بیچاره را از حدقه در می آوردند.

8. کلاغ‌ها پرندگانی اجتماعی هستند و با وجود این که غالبا انسان‌ها از کلاغ‌ خوششان نمی‌آید، اما واقعیت این است که حضور کلاغ ها باعث حذف بسیاری از مواد مضر از چرخه حیات بشری می‌شود تا جایی که اصطلاحا می‌گویند اگر کلاغ‌ها محیطی را ترک کنند، آن محل دیگر جای زندگی نیست چون مواد مضر همه جا را می گیرد.8 . کلاغ ها به راحتی چهره انسان ها را فراموش نمی کنند. محققان دانشگاه سیاتل در یک تحقیق هفت کلاغ را گرفته و آنها را علامت گذاری کردند. آنها در حین علامت گذاری روی صورت خودشان را با ماسک‌های مختلف پوشاندند اما وقتی کلاغ‌ها را آزاد کردند، هر بار که در محوطه ای حضور می یافتند، کلاغ ها صاحبان آن ماسک را تشخیص می دادند و به آن حمله ور می شدند. حتی دیده شده که کلاغ هایی که علامت هم نداشتند همین رفتار را تکرار می کردند. در حقیقت کلاغ ها اطلاعات و تجربیات را به هم نوعانشان منتقل می کردند. بدیهی است که سیستم‌های ارتباطی ناشناخته‌ای در میان کلاغ‌ها وجود دارد که یکی از روش‌های برقراری ارتباط بین آنها همان زبان پیچیده میان کلاغ‌هاست.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار