شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۳۵۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹
آیت الله دکتر حیدری عنوان کرد:
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان حادثه ی تلخ و تکان دهنده کشتار شیعیان نیجریه را محکوم کرد و گفت: این کشتارهای بی رحمانه که موجب شهادت بیش از 500 نفر از شیعیان نیجریه شد، توطئه خطرناکی را از سوی استکبار جهانی و صهیونیسم و سلفیت و وهابیت برای ما بازگو می کند.


به گزارش خبرنگار شوشان آیت الله دکتر حیدری آل كثيری پیش از ظهر امروز در همايش ياوران وقف كه با حضور متوليان، واقفان و اصحاب وقف در سالن كتابخانه مركزی شهر اهواز برگزار شد با تبریک هفته وقف به واقفان، مرتبطین اوقاف، ائمه، سادات مکرم، خیرین، مسئولان و خدمت گذاران بقاع متبرکه اظهار کرد: وقف برای ایتام، فقرا، خدا، پیغمبر و برا ی هر چیز مقدس که انسان از آن استفاده کند ماندنی است و تا وقتی که زمین هست، این وقف هست و ثواب آن در پرونده ی آدم می شود.

وی به حدیث شریف « يَنبَغي لِمَن عَرَفَ دارَ الفَناءِ أن يَعمَلَ لِدارِ البَقاءِ» اشاره کرد و گفت: به فرموده ی امیرالمومنین، کسی که حقیقت سرای فناپذیر و دنیای رفتنی را بشناسد، سزاوار است که برای سرای جاودان و باقی عمل کند.

او افزود: دنیا هر قدر هم برای انسان طولانی باشد و امکانات زیادی فراهم کند، باقی نیست، تنها وجه خدا و کارهایی که برای خدا انجام می شود باقی است. 

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری از افراد جامعه دعوت کرد تا به دنبال کارهایی باشند که برای آخرت و سرای آخرت لازم است و عنوان کرد: کارهای سرای آخرت دو گونه است، برخی زودگذر و تمام شدنی است و برخی دامنه ی تاثیرشان تا قیامت ادامه پیدا می کند که در روایات از آن با نام باقیات صالحات یا صدقه ی جاریه نام برده می شود و مصداق آن وقف است.

وی ادامه داد:  انسان نماز می خواند و در پرونده اش ثبت می شود اما این نماز یک بار اتفاق می افتد و تمام می شود و کمک به نیازمندان نیز این گونه است  اما وقف ماندنی و پایدار است لذا بحث وقف فوق العاده اهمیت دارد زیرا اوقاف می تواند منشا خیر و برکت برای نیازمندان و کل جامعه باشد.

آیت الله حیدری به تاثیر وقت در جامعه اشاره کرد و گفت: هرجا سنت وقف نهادینه شده، آن جامعه در حال رشد است و زمینه پیشرفت در آن فراهم است اما هر جا که این فرهنگ نهادینه نشده، مشکلات زیادی بروز کرده است.

وی درخصوص بحث وقف در استان خوزستان تصریح کرد: در استان خوزستان اوقافی وجود دارد که البته مشکلات خاص خودشان را دارند. این بخش سال ها راکد مانده بود اما در سال های اخیر به برکت تحولی که در اوقاف ایجاد شد و قرار گرفتن مدیریت در دست انسان های صالح، این نهاد به بهترین شکل در حال فعالیت است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان حادثه ی تلخ و تکان دهنده کشتار شیعیان نیجریه را محکوم کرد و گفت: این کشتارهای بی رحمانه که موجب شهادت بیش از 500 نفر از شیعیان نیجریه  شد، توطئه خطرناکی را از سوی استکبار جهانی و صهیونیسم و سلفیت و وهابیت برای ما بازگو می کند.

وی افزود: با کشتن چند شیعه، تنها نسبت به اشخاص ظلم نمی شود بلکه به جامعه ی شعیان جهان ستم می شود زیرا این ها از گسترش اسلام شیعی و اهل بیتی در افریقا به شدت خشمگین شده اند و این کشتار برای جلوگیری از اسلام اهل بیت در آفریقا تدارک دیده شده است.
حیدری تصریح کرد: این اتفاق باید دشمنان شیعیان را ناراحت کند زیرا این مذهب به شکلی روز افزون در افریقا در حال گسترش است.

نماینده مردم خوزستان با اشاره به مظلومت ابراهیم زکزکی رهبر شیعیان نیجریه وی را مظهر ایستادگی در برابر دشمنان دانست و گفت: دولت نیجریه جزو دولت های وابسته به صهیونیسم است و همسو با آل صعود است و ارتش نیجریه از حضور زکزکی احساس خطر کرده است و از ترس گسترش و ترویج فرهنگ اسلام آن هم از نوع اسلام ناب محمدی انقلابی به مقابله با مردم نیجریه برخاسته است.

وی اضافه کرد: در نیجریه پیش از اسلام یک نفر شیعه وجود نداشت اما به دلیل عشق به امام، مسیحی جوانی به اسم ابراهیم زکزکی پس از انقلاب برای دیدن امام دو بار به ایران می آید که بالاخره بار دوم موفق به زیارت امام می شود و تحت تاثیر ابهت و عظمت امام، مسلمان، شیعه و طلبه می شود و در حوزه علمیه قم به تحصیل مشغول می شود.وی پس از بازگشت به نیجریه رسالت خودش را آغاز می کند و به تبلیغ اسلام اهل بیت می پردازد به طوری که اکنون نزدیک به ده میلیون شیعه ی اثنی عشری در نیجریه زندگی می کنند

آیت الله حیدری تصریح کرد: در اربعین امسال حدود 5 میلیون نیجریه ای در یک جا جمع شدند که نشان از قدرت شیعیان نیجریه و جهان شیعه داشت به شکلی که نیجریه پس از کربلا بزرگ ترین تجمع تاریخی دنیای اسلام شده است.

وی در پایان مردم و به خصوص خیرین را به عمل به حدیث امیرمونین دعوت کرد و گفت: از این سرای فانی توشه برای سرای باقی برداریم؛ که در راس آن توشه ها، اوقاف است که ان شالله با طرح وقف و ترویج فرهنگ وقف هر چه بیشتر نهادینه شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار