شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۴۱۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱
سرپرست مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز از اجرای طرح استانداردسازی کدگذاری تشخیص های بالینی سازمان جهانی بهداشت به صورت پایلوت در مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد
سرپرست مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز از اجرای طرح استانداردسازی کدگذاری تشخیص های بالینی سازمان جهانی بهداشت به صورت پایلوت در مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز، دکتر کامبیز معصومی اظهارکرد: این طرح با عنوان "استانداردسازی کدگذاری تشخیص های بالینی بر اساس ویرایش دهم طبقه بندی بین الملللی بیماری ها از WHO" با همکاری معاونت درمان وزارت بهداشت و سازمان جهانی بهداشت، با هدف ارائه چارچوبی برای استاندارد سازی کدگذاری تشخیص ها و اقدامات درمانی در ایران تدوین شده است.

وی ادامه داد: مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز نیز برای اجرای پایلوت این طرح از سوی وزارت بهداشت انتخاب شده است. این طرح شامل چندین مرحله است که در تدوین چارچوب اولیه برای ارتقاء کیفیت کدکذاری تشخیص ها و اقدامات درمانی در ایران، 6 هدف اصلی دنبال می شود.

سرپرست مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز گفت: ارتقاء کیفیت کدگذاری از طریق سیاست گذاری ملی با ایجاد زیرساخت های لازم در وزارت بهداشت، ارتقاء کیفیت کدگذاری از طریق توسعه راهنماها و قوانین ملی در زمینه کدگذاری، ارتقاء کیفیت کدگذاری از طریق استانداردسازی نیروی انسانی واحد کدگذاری، ارتقاء کیفیت کدگذاری از طریق ارتقاء مهارت های کدگذاران، ارتقاء کیفیت کدگذاری از طریق ارتقاء بهبود فرایند مستندسازی و تشخیص نویسی و ارتقاء کیفیت کدگذاری از طریق بهبود فرایند کدگذاری تشخیص ها و اقدامات درمانی در بیمارستان ها، از جمله این اهداف هستند.

معصومی خاطرنشان کرد: بخش اجرایی طرح در مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز، به بررسی فرایند انتخاب، پیاده سازی و یافته های حاصل از اجرای پایلوت چارچوب اولیه برای ارتقاء کیفیت کدگذاری تشخیص ها و اقدامات درمانی در یک بیمارستان هدف می پردازد.

وی افزود: این مرحله شامل پیاده سازی بخش سوم چارچوب پیشنهادی برای ارتقاء کیفیت کدگذاری تشخیص و اقدامات درمانی است، که در ارتباط با بهبود فرایند کدگذاری در بیمارستان ها است.

سرپرست مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز درباره اجرای پایلوت این طرح گفت: ارزیابی کیفیت کدگذاری شامل ارزیابی صحت، پایایی، کامل بودن و بهنگامی کدگذاری تشخیص ها و اقدامات پیش از مداخله (pretest)، انجام مداخله (اجرای برنامه کیفیت کدگذاری ذکر شده در چارچوب پیشنهادی)، ارزیابی کیفیت کدگذاری شامل ارزیابی صحت، پایایی، کامل بودن و بهنگامی کدگذاری تشخیص ها و اقدامات پس از مداخله (post test) و اصلاح برنامه بهبود کیفیت کدگذاری ذکر شده در چارچوب پیشنهادی، مراحل اجرای پایلوت طرح مذکور است.

معصومی در ادامه با اشاره به مزایا و کاربردهای کدگذاری تشخیص ها و اقدامات درمانی، اظهارکرد: کاهش داده ها، ترمینولوژی استاندارد، گردآوری آمار بیماری ها و مرگ و میر، پشتیبانی از تحقیقات پزشکی و پشتیبانی مدیریت و برنامه ریزی پیوند با سیستم های پشتیبانی تصمیم، از جمله مزایای این طرح است. در حال حاضر نیز با اجرای طرح تحول نظام سلامت، کدگذاری تشخیص ها و اقدامات درمانی اهمیت بیشتری پیدا کره است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار