اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۴۴۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۲
مدیرعامل شرکت فولاد اکسین در سومین نمایشگاه تخصصی ساخت داخل تجهیزات صنعت نفت:
قنواتی ادامه داد: با توجه به توانمندی های موجود در فولاد اکسین امروز هر سفارشی که به ما مراجعه شود به خصوص در زمینه پایانه های نفتی تولید و معمولا هیچ درخواستی به ما مراجعه نشده است که نتوانسته باشیم آن را به تولید برسانیم.
شوشان: مهندس عزیز قنواتی مدیرعامل شرکت فولاد اکسین در حاشیه سومین نمایشگاه تخصصی ساخت داخل تجهیزات صنعت نفت گفت: خوشبختانه علیرغم تمام مشکلاتی که گریبان صنایع را گرفته است توانستیم در 6 ماهه نخست سال جاری به اهداف و رویکرد تولیدی خود دست یابیم و امروز با قدرت به سمت تولید محصولات خاص و ویژه رفته ایم که برخی از محصولات برای اولین بار در شرکت ما ساخته و بومی سازی شده است.

وی ادامه داد: با توجه به توانمندی های موجود در فولاد اکسین امروز هر سفارشی که به ما مراجعه شود به خصوص در زمینه پایانه های نفتی تولید و معمولا هیچ درخواستی به ما مراجعه نشده است که نتوانسته باشیم آن را به تولید برسانیم.

قنواتی تصریح کرد: طبیعتا در روند تولید یک سری مشکلات پیش روی صنعتگران باشد و فولاد اکسین از این قاعده جدا نمی باشد به همین دلیل مشکلاتی از قبیل تعرفه وارداتی، کمبود نقدینگی، نرخ تسهیلات بانکی که شرایط را برای برخی از تولید کنندگان به خط قرمز نزدیک کرده است و دریافت مالیات های بالا حتی برای خرید و فروش بدون سود از جمله عمده مشکلات ما می باشد.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به بومی سازی قطعات مورد نیاز در این صنعت که از اولویت های مهم کاری به شمار می رود گفت: بومی سازی قطعات در شرکت فولاد اکسین از سال 93 آغاز گشته، زیرا فولاد اکسین کارخانه ایی است که مشابه ای در کشور ندارد و هر قطعه ای که می سازیم برای اولین بار است که ساخته می شود و قطعات سنگینی می باشد که بعضا بین 60 تا 200 تن وزن دارند.

وی گفت: یکی از اهداف و برنامه های شرکت فولاد اکسین که سرلوحه کار ما قرار دارد ارتباط با دانشگاه ها است و به همین دلیل 70 ردصد نیروهای موجود در فولاد اکسین تحصیلات عالیه دارند و در حال تعامل هستیم که بتوانیم مرکز تحقیقات را در این شرکت راه اندازی کنیم.

قنواتی گفت: موضوع دیگری که باید در رابطه با آن صحبت شود شرایط پساتحریم است، زیرا بر خلاف پیش بینی ها این گونه نیست که به یک مرتبه نرخ ارز کاهش یابد و اتفاقات سریع رخ دهد، اما قطعا گره های زیادی باز خواهد شد و به تدریج شاهد اتفاقات مثبت خواهیم بود، بنابراین تمام شرکتها باید برای یک سال آینده و با برنامه ریزی های مناسب خود را اماده کنند تا به نتیجه برسند، زیرا در تحریم ها اگر تدبیر نباشد به تیغ دولبه مواجه می شویم به این دلیل که چین بر بازارهای ایران چنبره زده و به فکر واردات وسیع کالا به ایران است و اگر دولت حمایت از تولید کنندگان را نداشته باشد با ورود کالاهای چینی بسیاری از واحدها به مشکل برمی خورند.


مدیرعامل شرکت فولاد اکسین در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه هیچ صنعتی در ایران نمی تواند به اندازه نفت و فولاد و پتروشیمی و گاز و حفاری اشتغالزایی داشته باشد گفت: یکی از دلایل عدم اشتغالزایی با توجه به توقعات بالا از صنایع فوق نبود منابع مالی برای تکمیل طرحهای در دست اقدام است، متاسفانه برخی از صنایع ما بدلیل نبود منابع مالی تعطیل شده اند، این در حالی است که با توسعه فعالیت ها می توانسته اند اشتغالزایی خوب و ثابتی را ایجاد کنند.

وی ادامه داد: اکنون فولاد اکسین برای تامین نیازهای خود به دنبال احداث یک طرح فولادسازی است که این طرح می تواند برای 1000 نفر به صورت مستقیم و برای 8000 نفر به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد کند که بدلیل تحریم ها و نبود منابع مالی این مهم 5/1 سالی می شود که متوقف شده است.

قنواتی گفت: یکی از مهمترین وظایف تمام واحدهای مشغول به کار انجام مسئولیت های اجتماعی در کنار مسئولیت های حرفه ای است، از این رو شرکت فولاد اکسین در این زمینه فعالیت های خوبی انجام داده است، همچنین لازم به ذکر است که نوع استخدامها که 99 درصد آنها را افراد بومی تشکیل می دهد توجه به مسائل اجتماعی در زمینه کاهش بیکاری در خوزستان است.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین بیان داشت: در کشور ما به خصوص در خوزستان پتانسیل ها و ظرفیت های عظیم و بزرگی وجود دارند که در اهواز یکی از این ظرفیت ها فولاد اکسین می باشد که با ساخت محصولات استراتژیک خود در زمینه تولید ورق های عریض به منظور ساخت لوله های انتقال نفت و گاز و ... حرف های زیادی برای گفتن دارد، از این رو برخی صنایع از اهمیت خاصی برخوردار هستند که فولاد اکسین از جمله آنهاست، اما علیرغم اینکه این صنعت می توانست با توجه به قابلیت هایش به رشد قابل توجه ای دست یابد تحریم ها و مشکلات مالی مانع از این رشد فزآینده شده است.

وی گفت: اما شرکت فولاد اکسین هیچ زمانی دست از کار نکشیده است و از سال 93 تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا بتواند در سال 95 به تولید بیش از یک میلیون و 100 هزار تن ورق خاص و آلیاژی برسد تا بتوانیم خطوط انتقال نفت و گاز کشور را به راحتی تامین کنیم، اما برای رسیدن به این هدف یکی از الزامات رسیدن به شرکت فولاد سازی که طی مذاکره با 3 شرکت فولاد سازی خوزستان، هرمزگان و مبارکه اصفهان اگر به تامین نیازهایمان رسیدیم این مهم سریع انجام می شود در غیر این صورت به سمت احداث فولاد سازی می رویم و با توجه به فاینانسی که صورت می گیرد به سرعت این مهم انجام می شود، لازم به ذکر است که 85 درصد تامین اعتبار این شرکت از طریق فاینانس خارجی و 15 درصد آورده خودمان می باشد.

قنواتی ادامه داد: هزینه ارزی احداث شرکت فولاد سازی 300 میلیون دلار می باشد که می توانیم با احداث آن توسعه بازار، افزایش کیفیت، صادرات و توجه به صنایع پایین و بالادستی را هم داشته باشیم، اما قطعا برای ورود به بازارهای جهانی و تجارت جهانی و رقابت با شرکت های مشابه نیاز به تامین مواد اولیه ، کاهش قیمت های انرژی، پرداخت تسهیلات به نرخ جهانی زیرا ما باید به تسهیلات بانکی ایران بالای 20 درصد سود بدهیم و شرکت های خارجی کمتر از 8 درصد و این موضوع باعث می شود ما در زمینه نوسازی و ورود تکنولوژی به مشکل بخوریم و اکنون برخی از تجهیزات عمر بالایی دارند، این در حالی است که دولت با ارائه تعرفه های مناسب می تواند ما را در زمینه ورود مواد اولیه یاری نماید.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین گفت: هیچ کدامیک از شرکت های خارجی اعتقادی به صادرات مواد خام ندارد و قطعا به دنبال رسیدن به محصول نهایی برای سود بیشتر هستند، از این رو یکی از راههای رسیدن به اقتصاد مقاومتی همین مسئله است و باید زنجیره های تولید تکمیل شوند تا بتوانیم علاوه بر کیفیت به ثروت هم برسیم.

وی ادامه داد: از این رو ما معتقدیم هیچ راهی به جز تولید برای برون رفت از مشکلات و بحران وجود ندارد، زیرا تولید می تواند اشتغال ایجاد کند، تورم را کاهش دهد و امنیت را بوجود آورد.

قنواتی در بخش دیگری از صحبت های خود با گلایه مندی از نحوه عملکرد اداره مالیات در خوزستان گفت: ای کاش کسانی که به دنبال تدوین قوانین مالیاتی بودند، خودشان تولید کننده بودند تا متوجه ایجاد مشکلات از سوی اداره مالیات می شدند، زیرا اتفاقاتی که به واسطه مالیات در واحدهای صنعتی رخ می دهد انگیزه سرمایه گذاری جدید را از سرمایه گذاران می گیرد.

وی ادامه داد: اینکه اداره مالیات ما به عنوان مدیر نمونه مالیاتی در کشور بدلیل دریافت مالیات بالا معرفی می شود، باعث افتخار نیست و باید ما در خوزستان الگوهایی مثل تهران، قزوین، مشهد و اصفهان داشته باشیم که شرکت های تولیدی آنها همیشه در حال توسعه هستند.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین در پایان گفت: امیدواریم با توجه و حمایت دولت و رفع تحریم ها بتوانیم به اهداف عالیه شرکت در زمینه تولید و اشتغال و در نهایت کیفیت لازم جهت حضور در بازارهای جهانی و رفع نیازهای داخل برسیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار