شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۴۷
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۷

مشاور شهردار در امور محیط زیست آبادان از تولید روزانه 130 تا 150 تن زباله در این منطقه خبر داد.

مهرداد حلوایی امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی متولی امر سلامت وزارت بهداشت بود اما بعد از انقلاب، تغییراتی در دستگاه‌ها به وجود آمد که محیط زیست به حق و جایگاه خود در جامعه برسد.

وی افزود: اداره محیط زیست در سلامت و حفظ هر انسانی نقش به‌سزایی دارد و شاید وزارت بهداشت تنها در بحث درمان بتواند دخول کند.

مشاور شهردار در امور محیط زیست آبادان گفت: اکوسیستم زمین در حال دگرگونی است و افزایش تولید گازها، خطری جدی برای زمین به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه روزانه در آبادان 130 تا 150 تن زباله تولید می‌شود، بیان کرد: هر تن زباله حدود 400 تا 600 لیتر شیرابه سمی تولید می‌کند و این امر با توجه به حجم بالای روزانه تولید زباله در منطقه، برای حفظ محیط زیست زنگ خطر محسوب می‌شود.

حلوایی در ادامه تصریح کرد: برای تولید هر تن کاغذ، 15 اصله درخت 50 ساله قطع می‌شود که اگر هر ایرانی بتواند تمام کاغذهای خود را بازیافت کند، از قطع شمار زیادی از درختان جلوگیری کرده است.

تفکیک زباله از مبدأ را جدی بگیریم

وی همچنین گفت: از همه شهروندان آبادانی خواستاریم که بحث تفکیک زباله‌ها از مبدأ را جدی گرفته و پسماندها را در ساعت مقرر از منزل خارج کنند.

مشاور طرح پسماند در آبادان افزود: با تغیر در الگوی مصرف و همچنین تغییر در نگهداری و دفع پسماندها، محیطی سالم ایجاد کنیم زیرا که ما فقط همین زمین را داریم که باید آن را برای فرزندانمان در آینده نگه داریم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار