اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۴۷۶
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۹
مدیر امور آموزشی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز گفت: مجتمع‌های آموزش عالی سلامت مسجدسلیمان و رامهرمز در بهمن‌ماه سال جاری برای اولین‌بار، اقدام به جذب دانشجو در رشته تکنسین بهداشت دهان و دندان می‌کنند.

مدیر امور آموزشی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپوراهواز از آغاز پذیرش دانشجو در مجتمع‌های آموزش عالی سلامت استان در بهمن‌ماه خبر داد و گفت: در حال حاضر مجوز 6 مجتمع آموزش عالی سلامت در شهرهای مسجدسلیمان، رامهرمز، ماهشهر، ایذه، شادگان و اندیمشک از شورای گسترش وزارت بهداشت اخذ شده‌ است که مجتمع‌های آموزش عالی سلامت مسجدسلیمان و رامهرمز در بهمن‌ماه سال جاری برای اولین‌بار اقدام به جذب دانشجو در رشته تکنسین بهداشت دهان و دندان می‌کنند.
 
به گزارش ایسنا، دکتر مهدی تولّا بابیان این مطلب اظهار کرد: امسال برای اولین بار پذیرش دانشجو در دو مجتمع آموزش عالی سلامت رامهرمز و مسجدسلیمان به‌صورت بومی استانی در مقطع کاردانی رشته تکنسین بهداشت دهان و دندان آغاز می‌شود.
 
وی با اشاره به این‌که ثبت‌نام از متقاضیان از طریق سایت سازمان سنجش به‌صورت تکمیل ظرفیت و بررسی سوابق تحصیلی معرفی‌ شده گان انجام شده، تصریح کرد: جدول زمان‌بندی ثبت‌نام از داوطلبان به‌مدت دو هفته از 28 آذرماه تا هفتم دی‌ماه تعیین شده است.
 
مدیر امور آموزشی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز درباره ظرفیت پذیرش دانشجو در این رشته، خاطرنشان کرد: ظرفیت پذیرش دانشجو برای هر مجتمع 20 نفر درخواست شده است که این افراد از میان 6 برابر ظرفیت انتخابی از سوی سازمان سنجش، گزینش می‌شوند.
 
تولّا با بیان این‌که پذیرش این دانشجویان به‌صورت نیمه‌متمرکز انجام می‌شود، تصریح کرد: داوطلبان ملزم به انجام فرآیند مصاحبه و معاینه شامل پایش سلامت جسمانی و سلامت روان می‌باشند و پذیرفته‌شدگان نهایی از بهمن‌ماه آغاز به تحصیل خواهند کرد.
 
وی با اشاره به این‌که فرآیند مصاحبه و معاینات لازم در مراکز بهداشت مسجدسلیمان و رامهرمز از 28 آذرماه آغاز شده است، افزود: افرادی که اسامی آن‌ها از طریق سایت سازمان سنجش اعلام ‌شده است باید برای انجام مراحل مصاحبه و معاینه به مراکز بهداشت شهرستان مربوطه مراجعه کنند زیرا متولی اصلی این دوره‌ها شبکه بهداشت هر شهرستان هستند.
 
مدیر امور آموزشی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز با بیان این‌که سلامت جسمانی هر داوطلب توسط یک پزشک عمومی بررسی می‌شود، اظهار کرد: همچنین سلامت روان داوطلبان توسط یک روان‌پزشک مورد معاینه و پایش قرار می‌گیرد؛ دیگر عوامل تأثیرگذار در پذیرش نهایی هر داوطلب شامل سوابق تحصیلی، معدل کتبی سه سال دبیرستان و وضعیت نظام‌وظیفه است.
 
تولّا ادامه داد: درنهایت یک گروه ارزیابی متشکل از نماینده معاونت‌های آموزشی، درمان و بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز، نماینده گزینش استان و دو نفر از اعضای هیأت علمی دانشکده دندان‌پزشکی مصاحبه علمی این داوطلبان را در شهرستان‌های مربوطه انجام می‌دهند که نتایج آن اواخر دی‌ماه اعلام می‌شود.
 
وی در خصوص انتقاد برخی نسبت به ضعف اطلاع‌رسانی درباره پذیرش دانشجو در مجتمع‌های آموزش عالی سلامت، گفت: ازنظر ما اطلاع‌رسانی کامل و جامع انجام شده است؛ به‌طور مثال در بازدید حضوری که از رامهرمز داشتم اطلاع‌رسانی در سطح گسترده و با نصب بنرهای بزرگ در سطح شهر انجام شده بود که این موضوع موجب افزایش آمار متقاضیان بومی این شهرستان شد.
 
تولّا افزود: در رامهرمز حدود 28 داوطلب بومی این شهرستان ثبت‌نام کردند و مردم و مسئولان رامهرمز با نصب بنرهای بزرگ در سطح شهر اطلاع‌رسانی وسیعی انجام دادند که باعث شد استقبال زیادی انجام شود؛ در مورد مسجدسلیمان هم سازمان سنجش 104 متقاضی را برای انجام مراحل بعدی گزینش معرفی کرد که از این تعداد 2 نفر بومی شهرستان هستند.
 
وی تصریح کرد: همچنین سازمان سنجش برای رامهرمز 106 نفر را اعلام کرده است که نشان می‌دهد استقبال بسیار خوب بوده اما آنچه باعث نگرانی مردم و مسئولان مسجدسلیمان شده، تعداد اندک ثبت‌نام‌کنندگان بومی شهرستان است که با پیگیری انجام‌شده در خصوص داوطلبان هدف این پذیرش، متقاضیان بومی استان (نه لزوماً شهرستان) از سوی وزارت متبوع و سازمان سنجش اعلام شد.
 
مدیر امور آموزشی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز در خصوص اینکه آیا قرار است این نیروها در همان شهر به کار گرفته شوند و آیا در این صورت اگر بومی همان شهر باشند بهتر نیست، گفت: البته قرار بر این است که این افراد در آینده در مراکز بهداشت درمان تحت پوشش شبکه بهداشت رامهرمز و مسجدسلیمان خدمت کنند؛ بنابراین اگر بومی شهرستان باشند صد درصد بهتر است اما این نکته را نیز باید در نظر داشت که تعدادی از داوطلبان بومی شهرستان به علت نداشتن شرایط اولیه از پذیرش نهایی حذف می‌شوند.
 
تولّا درباره متولی آموزش این دانشجویان، تصریح کرد: آموزش این افراد توسط شبکه بهداشت شهرستان مربوطه انجام می‌شود و همه مسئولیت آن بر عهده شبکه بهداشت همان شهرستان است.
 
وی درباره این‌که آیا پذیرش این دانشجویان به معنای استخدام آن‌ها در شبکه بهداشت و درمان شهرستان نیز هست، گفت: به‌هیچ‌عنوان پذیرش در این دوره‌ها لزوماً به معنای این نیست که باید این افراد در شبکه بهداشت به کار گرفته شوند ولی می‌بایست سه برابر مدت تحصیل به مجتمع محل قبولی تعهد خدمت سپرده شود.
 
مدیر امور آموزشی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز بابیان این‌که در حال حاضر مجوز فعالیت مجتمع‌های آموزش عالی سلامت در شهرهای مسجدسلیمان، رامهرمز، ماهشهر، ایذه، شادگان و اندیمشک از شورای گسترش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اخذ شده‌ است، تصریح کرد: بسیاری از شهرستان‌های دیگر نیز این کار را شروع کرده‌اند و در حال تجهیز فضاهای لازم هستند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار