اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۴۸۱
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۴
آیت الله عباس کعبی: در نظام جمهوری اسلامی، تمامی مسئولان از ابتدا تا به حال یک یا چند بار توسط مردم انتخاب شده اند و یکی از درخشان ترین نقاط جمهوری اسلامی، وقتی است که رهبر معظم انقلاب پای رای مردم می ایستد

سه شنبه 1 دی ماه 1394، آیت الله عباس کعبی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری بعد از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در جمع دانشگاهیان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، به مناسبت نزدیک شدن به 9 دی ماه در مسجد حضرت امام خمینی(ره) دانشگاه در مراسمی که از طرف بسیج جامعه پزشکی خوزستان و شورای هماهنگی بسیج دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار شده بود، به ایراد سخن پرداخت و نکاتی را در خصوص حماسه 9 دی ماه، یادآور شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار نمود: در قرآن کریم ذکر شده که بر پایه عدل حکم کنید، خدا شنوا و بیناست، پس ای کسانی که ایمان آورده اید از خدا و پیامبر و ولی امر اطاعت کنید و در هنگام نزاع، قرآن کریم به مثابه قانون اساسی برای مسلمانان و پیامبر اکرم(ص) به مثابه ولی امر مسلمین، این نزاع و اختلافات را حل می کند و این به سود شماست.

وی نگاه اسلام به حکومت را بر مدار ولایت دانست و افزود: قدرت ابزار است و نه هدف و جابجایی قدرت در حکومت اسلامی به مانند جابجایی یک امانت الهی می باشد، ولایت الهی یک امانت است و بر پایه امانتداری به پیش می رود. قدرت و مسئولیت سیاسی یک امانت است و بر پایه تکلیف باید از این امانت در هنگام تصدی قدرت به خوبی نگهداری شود. مبنای قدرت در اسلام الهی است، اما ساخت قدرت مردمی است و مردم سازندگان حقیقی قدرت در نظام اسلامی هستند.
 
آیت الله کعبی اظهار داشت: در نظام جمهوری اسلامی، تمامی مسئولان از ابتدا تا به حال یک یا چند بار توسط مردم انتخاب شده اند و یکی از درخشان ترین نقاط جمهوری اسلامی، وقتی است که رهبر معظم انقلاب پای رای مردم می ایستد و ما در سخت ترین شرایط انتخابات را برگزار کرده ایم و نظام، همیشه به انتخاب مردم تن داده است.

وی ادامه داد: حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری هیچگاه اجازه ندادند مسئولان و کارگزاران از رای مردم عبور کنند و بر همین اساس تا به حال چهار قوه مجریه شکل گرفته است.
 
این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان ساخت: جزئیات و حوادث مهمی در انتخابات سال88 اتفاق افتاد ولی رهنمودهای مقام معظم  رهبری پیش از انتخابات و بعد از انتخابات نظام را از این آزمون سخت، سربلند بیرون آورد و نظام با تمام قوا خود را آماده کرده بود که در صورت انتخاب شدن هر کدام از کاندیداها با آغوش باز پذیرای حضور آن در صحنه باشد.

وی تصریح کرد: فتنه های دیگری باز در راه است و ما باید هوشیاری خود را حفظ کنیم و رهنمودهای مقام معظم رهبری را سرلوحه کار خود قرار دهیم و مراقب تحرکات ضد اسلامی و ضد ایرانی  باشیم.
 
آیت الله کعبی با اشاره به اینکه 9 دی متعلق به تمام اقشار معتقد جامعه است و متعلق به گروه خاصی نیست و انگ فتنه را نباید بی جهت به کسی بزنیم،  گفت: فتنه گر کسی است که ضد ولایت فقیه عمل بکند و صفوف پیوسته مردم را گسسته کند و ما باید به دنبال جذب افراد باشیم نه دفع.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: نظام نمی تواند به فتنه گران جایزه بدهد و آنها باید توبه کنند تا با ارفاق و رحمت نظام روبرو شوند و به آغوش مردم بازگردند و چه بسا که آنها به امانت خیانت کرده و حتی به طرفداران خود نیز خیانت کرده اند.
 
ایشان ضمن بیان اینکه دو انتخابات مهم پیش روی ملت ایران است و عوامل تهدید کننده ی دیگری در جریان است که طراحی تشریفاتی کردن ولایت فقیه را در دست دارند بیان داشت: نامزد شدن در انتخابات حق شهروندی هر فردی است چه برسد به بیت امام(ره)، اما ایجاد تفکیک و شکاف بین بیت امام(ره) و ولی فقیه و آرمان های امام(ره) و شهداء به معنای عبور از خط امام(ره) است که ملت نمی تواند آن را تحمل کند و قانون و ضوابط برای تمام کسانی که کاندیدا می شوند یکسان است.

آیت الله کعبی در پایان افزود: فقهای شورای نگهبان مصر بر رعایت قوانین انتخابات برای همه به صورت یکسان می باشند و مجلس خبرگان رهبری، محل تجمع مجتهدان عالی رتبه و مورد اعتماد مردمی است و نباید آن را حزبی تعریف کرد، چون رهبری حزبی نیست و مجلس خبرگان رهبری، یک مجلس کارشناسی برای تداوم صفات رهبری است.






نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار