شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۴۹
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۹

شوشان : در روزهای پایانی سال ۱۳۸۹ خبر تاسیس شهرستان باوی به مرکزیت ملاثانی با سه شهر و ۸۵ روستا و جمعیتی بالغ بر ۱۲۰ هزار نفر موجی از شور و شعف را در میان ساکنان شهرهای ویس ،شیبان و ملاثانی دامن زد.

این امر بخصوص طیف جوانان دانش آموخته را نسبت به رفع بسیاری از مشکلات منطقه بویژه مساله بیکاری امیدوار ساخت.بدون تردید شهرستان باوی تا رسیدن به نقطه مطلوب و دستیابی به ساز و برگ کامل لازم برای یک شهرستان تمام عیار هنوز راه دشوار و طولانی همراه با نواقص و نیازهای فراوانی را پیش رو دارد که جز در سایه پیگیری های مستمر و همدلی مسئولان غلبه بر این سختی هاامکان پذیر نخواهد بود.

تاسیس و راه اندازی نهادها و ادارات از ضرورت ها و لوازم اجتناب ناپذیر جهت تحقق استقلال اداری شهرستان از مرکز استان می باشد زیرا مدیریت مشارکتی اداری دو شهرستان آفت بسیار بزرگی است که می تواند باعث سرگردانی مردم و همچنین مانع توزیع عادلانه اعتبارات گردد.

تعداد قابل توجهی از ادارات و سازمان های استان تاکنون شعبه ها و نمایندگی های خود را در شهرستان باوی راه اندازی نکرده یا اصولا انگیزه ای در این خصوص ندارند شاید هم کمبود اعتبارات و محدویت های استخدامی دست آنان را بسته باشد.

ادارات و نهادهای مهمی مانند سازمان ثبت اسناد و املاک ،میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری،تجارت صنعت و معدن،اداره اقتصاد و امور دارایی،تعاون کار و رفاه،آموزرش فنی حرفه ای،امور زندان ها،مسکن ،راه و ترابری،آب و فاضلاب روستایی،تعزیرات حکومتی .... از جمله آنها است.

از سویی دستگاههای فوق الاشاره جهت تعریف و ایجاد چارت اداری جدید و متناسب با دستورالعمل ها و تکالیف قانونی نیازمند استخدام نیروی انسانی کارشناس و تحصیل کرده می باشند تا بتوانند خدمات مربوطه و مورد نیاز را به شهروندان باوی ارائه دهند.

بسته استخدامی و فراخوان اخیر استانداری و برخی از ادارات کل استان می توانست فرصت تاریخی خوبی برای تحقق این مهم باشد، لیک علیرغم مکاتبات متعدد فرماندار دلسوز شهرستان و مطالبه مکرر امام جمعه بزرگوار شهر ملاثانی،متاسفانه در فراخوان استخدامی سالجاری که از سوی استانداری خوزستان اعلام و ابلاغ گردید چنین ضرورتی برای شهرستان های جدید التاسیس پیش بینی نشده بود بطوریکه در عناوین شغلی مذکور در آگهی که بالغ بر ۳۰۰۰ ردیف شغلی اداری است صرفا ۳ مورد اختصاص به شهرستان باوی داشت.

بطور قطع بومی گزینی بویژه برای تکمیل چارت سازمانی نهادهای مستقر در شهرستان های تازه تاسیس علاوه بر افزودن بر کارآیی و کارآمدی ادارات باعث کاهش نرخ بیکاری در میان اقشار دانش آموخته منطق میشود.ذکر این نکته ضروری است که در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی و با گسترش مراکز آموزش عالی پس از پایان جنگ تحمیلی تاکنون جمعیت دانش آموخته و فارغ التحصیل در شهرهای ملاثانی ،ویس ،شیبان و روستاهای پیرامونی از نسبت و معدل کشوری فراتر رفته و ۱۲٪ کل بافت ساکنان شهرستان را تشکیل می دهند، این در حالی است که معدل کشوری بالغ بر ۹٪ می باشد.

البته علاوه بر موضوع فوق نباید از ظرفیت های استخدامی دو مرکز مهم دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ملاثانی و همچنین نیروگاه برق ویس غافل شد این دو واحد فعال در عرصه آموزش عالی و انرژی در سال های اخیر باتوجه به سیاست های دولت از لحاظ سازمانی و فضای کمی و افزودن بر واحدهای جنبی جدید گسترش زیادی یافته و بشدت نیازمند استخدام های جدید می باشند،بطوریکه راه اندازی فاز ۷ و ۸ نیروگاه رامین در روزهای آتی و همچنین فعالیت ۳ دانشکده جدید در دانشگاه ملاثانی بستر مناسبی را برای بکارگیری نیروی انسانی فراهم می کند،لذا انتظار می رود با عنایت مدیران فهیم این دستگاهها و همچنین نظارت نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و نیز فرماندار دلسوز شهرستان و ائمه جمعه فعال شهرهای ویس و ملاثانی شاهد بکارگیری و اشتغال جوانان بومی این خطه باهدف کاهش نرخ بیکاری در مراکز فوق باشیم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار