شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۵۱
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۹

سازمان بنادر و دریانوردی در یک اقدام کم نظیر یک شرکت جعلی را برای حضور در همایش بین المللی سواحل، بنادر و سازه های دریایی(ICOPMAS2012) دعوت کرد!

به گزارش مشرق در حالیکه طی ماه های اخیر اخبار مستندی مبنی بر واگذاری 30 ساله بندر امام خمینی (ره) با ترک تشریفات مناقصه به یک شرکت جعلی و به ارزش 307 میلیون دلار در رسانه ها منتشر شد و حتی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی نیز با اذعان به اینکه این قرارداد به دستور (ح-ب) وزیر سابق راه و ترابری که نام وی بارها در دادگاه اخیر فساد اقتصادی 3000 میلیارد تومانی از سوی متهمان ذکر شد، منعقد شده و در صورت اثبات جعلی بودن شرکت فوق قرارداد واگذاری ترمینال غلات بندر امام خمینی(ره) باطل خواهد شد.

اما طی روزهای گذشته مدیرکل تامین و نگهداری تجیهزات سازمان بنادر با ارسال نامه ای از این شرکت جعلی برای حضور در همایش بین المللی سواحل، بنادر و سازه های دریایی (ICOPMAS2012) دعوت به عمل آورده است.

شرکت جعلی ترمینال غلات خلیج فارس که در اواخر سال 89 با ادعای داشتن شریک کنیایی موفق شد قرارداد پایانه ترمینال غلات خلیج فارس را به چنگ آورد هیچگاه در سازمان ثبت اسناد ثبت نشده و مدارک ارائه شده از سوی این شرکت به سازمان بنادر بر اساس مستندات موجود برای عقد قرارداد جعلی بوده است.

بر همین اساس مدیران این شرکت که از جمله برندگان مزایده 3000 میلیارد تومانی بندر شهید رجایی نیز هستند در دادسراي ناحيه 3 ونك شعبه 2 بازپرسي به اتهام جعل اسناد مربوط به انعقاد قرارداد 30 ساله به ارزش حدوداً 000ر20 ميليارد ريال با سازمان بنادر و دریانوردی دارای پرونده بوده و قوه قضائیه در حال رسیدگی به اتهامات آنهاست.

همچنین محمد جعفر کنیایی که بدلیل فساد اقتصادی و پولشویی در کشورهای مختلف دارای سوء سابقه بوده و به عنوان شریک شرکت جعلی ترمینال غلات خلیج فارس قرار بود برای ساخت سیلوی 200 هزار تنی در بندر امام سرمایه گذاری کند ماههاست این پروژه را رها کرده و پیشرفت فیزیکی ساخت این سیلو با وجود گذشت بیش از 14 ماه از امضای قرارداد آن هنوز به 10 درصد نرسیده است. این در حالیست که بر اساس مفاد قرارداد پروژه فوق باید تا کنون بیش از 35 درصد پیشرفت فیزیکی می کرد.

دعوت از یک شرکت جعلی که در قوه قضائیه نیز پرونده دارد؛ برای حضور در همایش بین المللی و اصرار مسئولان سازمان بنادر و دریانوردی برای به رسمیت شناختن این شرکت که نمونه آن در بیستمین همایش ارگانهای دریایی در کیش نیز اتفاق افتاد؛ ابهامات زیادی را در خصوص دلایل این حمایت ایجاد کرده است.

برخی کارشناسان معتقدند در صورت اعلام نتیجه دادگاه رسیدگی به پرونده جعل اسناد در بندر امام خمینی(ره) مسئولان بلند پایه سازمان بنادر نیز باید در خصوص دلایل عدم دقت در کنترل اسناد وامضای قراردادی که سالانه دهها میلیارد تومان منافع اقتصادی برای مدیران و صاحبان سهام شرکت جعلی ترمینال غلات خلیج فارس  به همراه دارد در دادگاه پاسخگو باشند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار