شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۵۵
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۶

 

ستاد هاي امر به معروف و نهي از منكر در همه ادارات استان و دواير دولتي وجود دارد. در سطح شهر هم اين مأموريت به دستگاه هاي مختلفي واگذار شده است. هر ساله هم بودجه هاي قابل توجهي به احياي فريضتين اختصاص مي يابد....

آيا آثار مثبتي از اين روش هاي اتخاذ شده مشاهده مي شود؟

آيا برآوردي از ميزان تاثير و بازخوردي از اين هزينه ها و عملكردها وجود دارد؟

آيا مظاهر منكر و مصاديق معروف به روز مي شود؟

جواب اين سئوالات را اگرچه به عنوان خادم فرهنگي دانشگاه هاي استان اطلاعات نسبتا كاملي دارم به اهلش مي سپارم و اميدوارم اين نوشته تبديل به كرسي آزاد انديشي شود در خصوص مظاهر منكرات و مصاديق معروفات و راه هاي ترويج معروف و نهي از منكر و با نظرات صاحبنظران بركاتي عايد مجموعه فرهنگي استان در اين حوزه مهم شود.

حقيقتا در جلساتي با اين موضوع كه شركت مي كنم متأسف مي شوم وقتي مشاهده مي كنم حتي بعضي مديران ادارات استان تا حرفي از منكر به ميان مي آيد همه حواسشان مي رود به بدحجابي و مظاهر آن و راه هاي مبارزه با آن كه در اين 33 سال هم مرتبا اين راه هاي پيموده كهنه با شكست مواجه شده است.چقدر تذكر داديم‏‏، چند قواره پارچه چادري خريديم و توزيع كرديم،چند عدد هدبند و آستين خريداري و توزيع شده وقص علي هذا !

نيروي انتظامي هم كه فقط در ايام تابستان طرح هاي ضربتي !! بي فرجامي اجراء مي كند كه بعد هم رها مي شود و نه تنها وضع را بهتر نمي كند كه بدتر مي كند چون عده اي كه از سر عادت يا علاقه به مدهاي غربي- و بي ارتباط با ارزش هاي اسلامي و حتي بي ارتباط با سنت هاي شرقي ما- پوشش مناسبي نداشتند حالا با برخورد هاي بعضا نامناسبي كه با آنها مي شود معاند رسمي ميشوند و وقتي طرح رها مي شود نه تنها به وضع سابقشان اكتفا نمي كنند كه براي رو كم كني بدتر از قبل لباس مي پوشند!

دكتر عليرضا مخبر دزفولي

رئيس شوراي هماهنگي فعاليت هاي فرهنگي دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي استان خوزستان

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار