اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۶۰۷
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳
معاون اجرایی معاونت بهداشت دانشگاه: بسته های خدمتی که دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز جهت تامین، حفظ و ارتقا سلامت شهروندان و ساکنین مناطق تحت پوشش خود ارائه می دهند دارای ویژگیهایی از قبیل در دسترس بودن، ارزان بودن و با کیفیت بودن است

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، کارگاه آموزشی نسخه 16 دستورالعمل برنامه روستاییان و عشایر با حضور مهندس صادق مرادی معاون اجرایی معاونت بهداشت دانشگاه، مهندس پریوش نریمیسا مدیر توسعه شبکه و آموزش بهورزی، لرکی کارشناس اداره کل بیمه سلامت خوزستان و همچنین کارشناسان مسئول و کارشناسان توسعه شبکه، امور دارویی، آزمایشگاه و رادیولوژی شهرستانهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهوازدر سالن اجتماعات معاونت بهداشت برگزار گردید.

مهندس مرادی در ابتدای این کارگاه آموزشی اظهار داشت: سیاست و هدف کلی، نهایی و همیشگی وزارت بهداشت و به تبع آن دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تامین، حفظ و ارتقا سلامت تمام شهروندان و ساکنین مناطق تحت پوشش خود است. برای رسیدن به این هدف فعالیتها و اقدامات بهداشتی و درمانی در قالب بسته های خدمتی مختلفی طراحی، تدوین و به مردم ارائه شد.

معاون اجرایی مرکز بهداشت استان ادامه داد: برای اینکه بسته های خدمتی بتوانند اهداف و سیاستهای نظام سلامت کشور را محقق نمایند باید ویژگیهایی را دارا باشند که از مهمترین این ویژگیها در دسترس بودن، ارزان بودن و با کیفیت بودن است.

وی بسته های خدمتی بهداشت خانواده، بهداشت محیط، پیشگیری از بیماریهای واگیر و غیرواگیر، بهداشت حرفه ای، بهداشت مدارس، بهداشت دهان و دندان، بهداشت روان و تغذیه را از مهمترین این خدمات دانسته و افزود: در اینجا با سوالی رو به رو میشویم. اینکه آیا در گذشته در ارائه این خدمات موفق بوده ایم؟

مهندس مرادی در پاسخ به این سوال اظهار داشت: حقیقت این است که تا قبل از این کارهای خوبی در ارائه خدمات سلامت صورت گرفته است ولی مشکلات و چالشهای اساسی نیز در این راه وجود داشته و ادامه روند گذشته نمیتوانست ما را به هدف و رسالت اصلی خود که حفظ و ارتقا سلامت است، برساند. به همین دلیل نیز موضوع برنامه تحول نظام سلامت در بخش بهداشت مطرح شد.
وی ادامه داد: طرح تحول سلامت با تحول در بخش درمان آغاز شد ولی این به معنای نادیده گرفتن ضرورت تحول در بهداشت نبود،  بلکه علت اصلی آن وضعیت بحرانی و اضطراری حاکم بر بخش درمان است.

معاون اجرایی مرکز بهداشت استان سپس به تشریح برنامه های تحول بهداشت پرداخت و بیان داشت: از مهمترین این برنامه ها ارتقا برنامه بیمه روستاییان و عشایر می باشد که در واقع موضوع اصلی این کارگاه است.  در این بین ارائه خدمات دارویی، آزمایشگاهی، رادیولوژی و دهان و دندان از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده و لازم است به آن توجه بیشتری شود.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد با توجه به اعتبارات خوبی که در این بخش پیش بینی شده بتوان شرایطی فراهم آورد تا مردم تحت پوشش این برنامه خدمات سلامت را بر اساس دستور العمل برنامه که آخرین ویرایش آن نسخه 16 است دریافت نمایند.
 
گفتنی است در این کارگاه مباحث تخصصی مانند تکمیل شناسنامه های تیم سلامت، تعدیلات، چک لیستهای پایش مشترک، فرم های آماری، عملکرد 6 ماهه اول سال جاری در زمینه دارو، پاراکلینیک و بهداشت دهان دندان، نظام پرداخت حقوق تیم های سلامت و منابع برنامه مطرح شده و شرکت کنندگان در کارگاه درخصوص این مباحث به بحث و تبادل نظر پرداختند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار