اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۶۱۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۷
بی رتوش صرفا گفت و گوهای چالشی ست نه بوقچی تبلیغاتی کاندیداها ، چرا که رسانه ها رسالتی دارند و بسان دیواری نیستند که هر کاندیدایی پوستر خود را بر آن بچسباند.
 


هادی خوش سیما

ورود بیش از 600 نفر به عرصه انتخابات مجلس شورای اسلامی در خوزستان و سیر صعودی ثبت نامی ها ، جدا از آنکه نشانه ی خوبی از افزایش مشارکت سیاسی ست ، باعث تشتت و روی آوردن سرسام رسانه ها به تبلیغات سطحی ، عاری از آگاهی بخشی و اکتفا به مباحث پیش پاافتاده شده است. نیم نگاهی به سایت ها و شبکه های مجازی موید چنین امری ست ؛ مطلب پشت مطلب ، که فلان کاندیدا نشست برگزار کرده و پس از آن نیز ، انواع و اقسام عکس ها منتشر می شود ؛ بی آنکه بدانیم هدف از ثبت نام شان چه بوده و با چه برنامه و نیتی به این عرصه وارد شده اند. به عبارت بهتر ، چه در چنته دارند و چه ویژگی هایی در خود دیده اند که برای وکالت مردم در بهارستان اعلام آمادگی کرده اند. 

متاسفانه آنچه در انتخابات و پیش از آن مشهود است ، این است که آشنایی با کاندیداها و کسانی که ثبت نام کرده اند ، صرفا در چند تصویر ، یک نوشته چند خطی و یک یا دو شعار خلاصه می شود. همین و بس . تفکرات ، برنامه ها و نیت ها نیز پشت همین تبلیغات سطحی و عوام فریب ، نادیده گرفته می شود و کاندیداها بی آنکه به چالش کشیده شوند صرفا بر اساس یک سری روابط و شیوه های تبلیغاتی ، خود را به مردم تحمیل می کنند.

برای پرهیز از چنین روشی ، تعدادی از روزنامه نگاران رسانه های مختلف استان ، بر آن شدند تا با راه اندازی طرحی تحت عنوان " بی رتوش " به شکل متحد و متمرکز ، سلسله گفت و گوهای چالشی و بی پرده با ثبت نامی ها ، انجام دهند و ماحصل آن را بی هیچ رتوش و سانسوری منتشر نمایند. ضمن آنکه قبل از هر مصاحبه ، از طریق رسانه ها اعلام می گردد تا شهروندان سوالات خود را ارسال نمایند. 

سلسله گفت و گوی های "بی رتوش" ، از چند جهت می تواند حائز اهمیت باشد که یکی از آن ، در معرض عموم قرار گرفتن کاندیداها بی هیج تبلیغی ست و عیار کاندیداها صرفا بر اساس گفت و گوهای صریح و بی پرده و سوالات شهروندان محک می خورد و در نهایت مشخص می شود که هر کاندیدا ، چند مرده حلاج است. 

بی رتوش - همانگونه که قبلا گفته شد - صرفا چالشی ست نه بوقچی تبلیغاتی کاندیداها ، چرا که رسانه ها رسالتی دارند و بسان دیواری نیستند که هر کاندیدایی پوستر خود را بر آن بچسباند.  هر آنکس برای چنین مصاحبه هایی قدم پیش می گذارد به این نکته توجه نماید که چنین گفت و گوهایی دقیقا نقطه مقابل تبلیغ است، لذا با اطلاع از این موضوع ، قدم پیش بگذارد و در برابر هر سوالی خود را مهیای پاسخ نماید. هر آن کسی که چنین توانی در خود می بیند تا در معرض نقد قرار بگیرد بسم ا... 


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۴
comment
comment
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۸
comment
0
3
comment خیلی عالیه؛فقط به شرط انکه گفتگوها واقعا چالشی باشند و بدون سانسور و مصلحت اندیشی های معمول به مردم ارائه شوند؛تقاضا دارم که درباره مسائل و معضلات اساسی مردم خوزستان در زمینه های تامین اب شرب و کشاورزی،احیای کارون و تالابهای بزرگ استان،الودگی شدید هوا و معضل ریزگردها،اشتغال جوانان،احیای محیط زیست خوزستان،حاشیه نشینی گسترده و ...کاندیداهای محترم را مورد سوال قرار دهید.
comment
اهواز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
comment
1
3
comment خوزستان جاي كساني است كه در خوزستان خاك خوردن واز نزديك به دردها اشنا هستند نه كسانيكه كه اسم خوزستاني دارن و ٣٠ سال نبودن الان هم اومدن تا با احساسات مردم بازي كنند
درود بر فرزند غيور ودرد اشناي خوزستان استاد علي عماد
مرد خاكي و بي الايش استان خوزستان علي عماد
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
comment
1
4
comment چنین رویکردی از شوشان و فرهنگ جنوب بعید به نظر می رسد
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
comment
0
0
comment احیای کارون؛ ارزوی مردم خوزستان است که در صورت محقق شدن سبب شادی عمیق و ارامش مردم خواهد شد.
الودگی هوا و معضل ریزگردها اسیبهای بزرگی به مردم خوزستان وارد ساخته است و تا وضع بدتر و بحرانی تر از این نشده است باید برای ان چاره اندیشی کرد.
طرح توسعه پایدار خوزستان هم از ضرورتهای خوزستان بوده وهست که امیدوارم برای جبران عقب ماندگیهای بزرگ مردم خوزستان به طور جدی مورد توجه مسئولان نظام قرار گیرد.
ایا در عمل چنین وعده هایی تحقق خواهد یافت؟! یا باز هم قولهای بی سرانجام و وعده های بیعمل سبب ناامیدی و سرخوردگی مردم خواهد شد؟؟!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار