شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۷۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۶
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز:
امروزه همه می‌دانند که پژوهش را باید از دانشگاه‌ها به سطوح پائین‌تر یعنی مدارس رساند. در اختیار قرار دادن غرفه‌ها به دانش‌آموزان در نمایشگاه اختصاصی دانش‌آموزان می‌تواند این امر را محقق سازد.
ابراهیم حاجی دولو، امروز در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر استان خوزستان اظهار داشت:  یکی از اهداف هفته پژوهش و فناوری ارتقاء درک مسئولان نسبت به مباحث پژوهشی است و مراحل بعد اجرا شدن و به منصه ظهور گزاشتن این اهداف است.



وی افزود: امسال با توجه به تغییراتی که در آئین نامه پژوهش و فناوری استان‌ها ایجاد شد، شورای سیاست‌گزاری برای نخستین بار تشکیل شد که در این شورا همه دانشگاه‌ها و سازمان‌ها به منظور کاربردی‌تر شدن این هفته با توجه به پیشنهاد‌شان، حضور داشتند.



معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان اینکه در دزفول نیز نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری برگزار شد، بیان کرد: برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی فن‎بازار مهمترین برنامه بوده است که یک هفته زودتر از هفته پژوهش و فناوری اجرا شد.



وی گفت: با هدف استفاده بیشتر از موقعیت‌های کسب شده و کسب نتیجه مثبت از تلاش‌های صورت گرفته، جلسات کارگروه پژوهش، فناوری و نوآوری استان خوزستان ادامه خواهد یافت. با تشویق و حمایت از دانشجویان، دانش‌آموزان و پژوهشگران می‌توانیم آنان را در جهت فعالیت بیشتر در نمایشگاه‌ها هدایت کنیم.



حاجی دولو عنوان کرد: امروزه همه می‌دانند که پژوهش را باید از دانشگاه‌ها به سطوح پائین‌تر یعنی مدارس رساند. در اختیار قرار دادن غرفه‌ها به دانش‌آموزان در نمایشگاه اختصاصی دانش‌آموزان می‌تواند این امر را محقق سازد.



وی افزود: 123 گارگاه و سمینار در سال گذشته برگزار شد که این آمار در امسال به 271 گارگاه و سمینار در زمینه پژوهش و فناوری رسیده است.



معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز بیان کرد: نشست‌های نیازشناسی و نیاز سنجی از ابتکارات استان خوزستان بوده که در این نشست‌ها شرکت‌ها و دستگاه‌های اجرایی نیازهایشان را معرفی می‎کنند. امسال 75 نشست نیاز شناسی برگزار شد که در سال گذشته این آمار به 21 نشست رسیده بود.



وی با بیان اینکه در سال گذشته 13سازمان ولی امسال 28 سازمان در هفته پژوهش و فناوری شرکت کردند، گفت: جشنواره ایده‌های نوین در صنعت آب و برق در هفته پژوهش کلید خورد که آغاز ثبت ایده‌ها و محصولات فناورانه از 15 آذر ماه تا 15 بهمن ماه ادامه دارد.



حاجی دولو عنوان کرد: 270هزار دانشجو در سطح خوزستان داریم که هر سال 50 هزار دانشجوی جدیدالورود به دانشگاهیان افزوده می‌شود. امسال تور بازدید از مراکز رشد و فناوری برای دانشجویان جدیدالورود برگزار شد تا دانشجویان از انتظارات کشور نسبت به نوآوری و کارآفرینی آشنا شوند.



وی با بیان اینکه در دانشگاه اهواز و بهبهان مسابقه علمی کاربردی نجات تخم مرغ برگزار شد، افزود: برای ایجاد مراکز تحقیقات اسلامی جلسات مشترکی درباره مباحث ارتباط پژوهش و فناوری با حوزه و دانشگاه برگزار شد. همچنین درصدد گسترش همکاری‌های علمی با دانشگاه‌های عراق هستیم.



معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز بیان کرد: امسال در بین پژوهشگران  47 پژوهشگر برتر شناخته و از آنان تقدیر شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار