شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۷۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۸
کسانی که در گذشته در آزمون خبرگان که از طرف شورای نگهبان برگزار شده، شرکت کرده و از نظر علمی تأیید شده‌اند، می‌توانند در دومین مرحله از آزمون خبرگان یعنی آزمون ١٥ دی شرکت نکنند.
«روزنامه شرق» در گزارشی با عنوان «آزمون سید حسن خمینی» می نویسد: « تنها دو روز به زمان برگزاری مرحله دوم آزمون خبرگان یعنی پانزدهم دی، زمان باقی است. در این دو روز معلوم خواهد شد که سید‌حسن خمینی آیا تصمیمی برای شرکت در آزمون اجتهاد خواهد گرفت یا نه. این مهم‌ترین سؤالی است که از زمان نامزدی سید‌حسن خمینی، موج رسانه‌ای خاصی در صدد یافتن پاسخ آن است. موجی که از زمان اعلام نامزدی سید‌حسن، هجمه‌ها و تخریب‌ها علیه او را نشانه رفته و با طرح موضوع لزوم شرکت سید‌حسن در آزمون اجتهاد به نظر می‌رسد که تلاش دارد تا سوابق حوزوی نوه امام را مورد تردید قرار دهد. در همین راستا هم در روزهای گذشته شایعه‌ای در فضای مجازی دست‌به‌دست چرخید که آیت‌الله مؤمن از اعضای شورای نگهبان به سید‌حسن خمینی گفته است که نیازی نیست او در آزمون اجتهادی شرکت کند. منبع و مبنای شایعه مشخص نبود.

با‌ این‌ حال دفتر آیت‌الله مؤمن، روز گذشته این شایعه را با صدور بیانیه‌ای تکذیب کرد.به گزارش ایسنا در متن این بیانیه کوتاه چنین آمده است: «دفتر آیت‌الله مؤمن درباره خبر منتشره در برخی رسانه‌ها مبنی بر اینکه این عضو شورای نگهبان خطاب به سیدحسن خمینی گفته باشد که نیازی نیست وی در آزمون اجتهاد روز سه‌شنبه ١٥ دی‌ماه شورای نگهبان شرکت کند، اعلام کرد که چنین خبری صحت ندارد».بیانیه اگرچه کوتاه است و تنها تکذیبی را در دل خود دارد، اما روی دیگر آن در دل خود حاوي پيام لزوم شرکت سید‌حسن در آزمون ١٥ دی است. با‌این‌حال روز گذشته شورای نگهبان در اطلاعیه‌ای که صادر کرد درباره داوطلبانی که باید در آزمون اجتهادی شرکت کنند و یا نکنند، توضیحاتی را ارائه کرده بود. بر‌اساس آن اطلاعیه، تنها اعضای فعلی مجلس خبرگان رهبری و کسانی که در گذشته در آزمون خبرگان که از طرف شورای نگهبان برگزار شده، شرکت کرده و از نظر علمی تأیید شده‌اند، می‌توانند در دومین مرحله از آزمون خبرگان یعنی آزمون ١٥ دی شرکت نکنند. بنابراین بر‌اساس آن اطلاعیه کسانی که در آزمون ١٥ شهریور ١٣٩٤ یعنی مرحله اول، شرکت کرده‌اند اعم‌از آنان که تأیید شده‌اند یا خیر؛ باید دوباره در آزمون شرکت کنند. بر‌این‌اساس اعضایی که عضو فعلی خبرگان محسوب نمی‌شوند هم از‌جمله افرادی هستند که باید در آزمون ١٥ دی شرکت کنند.»
برچسب ها: آزمون ، سید ، حسن خمینی
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار