اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۷۳
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۶:۰۹

شوشان : هیچ کس باور نداشت که متخصصان داخلی بتوانند فاز 9و10 پارس جنوبی را تکمیل کنند. غلامرضا منزويان، مدير پروژه فاز 9 و 10 پارس جنوبي در مراسم تجلیل از متخصصان فاز 9و10 پارس جنوبی گفت: تلاش کردیم تا در اين پروژه از توان صنعتگران داخلی استفاده شود و این در حالی است که در فازهاي قبلي پارس جنوبي به دليل برخي مسايل، تمام فازها توسط كارشناسان و نيروهاي خارجي حفاري مي‌شد.

به گزارش شوشان ، وی تصریح کرد: اگر چه هيچ كسي باور نداشت كه اين پروژه اجرا شود و در طول اجراي پروژه متحمل شديدترين فشارها بوديم به گونه ای که حتی در خصوص تامين كالاهای مورد نياز پشتيباني با مشكلاتي مواجه شديم و براي اجراي آن كالاها و مواد باقي‌مانده فازهاي قبلي اجرا شده را مورد استفاده قرار داديم اما در نهايت اين پروژه بر اساس استانداردهاي بين‌المللي به اجرا رسيد.

منزويان نكته بسيار مهم این پروژه را وجود نگاه‌هاي بين‌المللي بر اين پروژه عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد: با وجود اینکه تمام شركت‌هاي خارجي منتظر بودند كه اين پروژه متوقف شود اما به لطف خدا توانستیم با تکمیل این پروژه در مجموع شركت ملي حفاري ايران 106 هزار متر در سطح دريا در قالب اين پروژه حفاري ایجاد كنیم كه اين ميزان حفاري به معناي حفاري بيش از 35 متر در هر روز است و اين ارقام از نظر كارشناسان حفاري كم‌ارزش نيست.

وي دیگر مشکلات این پروژه را تحريم‌هاي بانكي عنوان و خاطرنشان‌كرد: به دليل تحريم‌هاي بانكي نمي‌توانستيم دستمزد پيمانكاران را پرداخت كنيم. حتي در زمان برگزاري مناقصه نيز براي گزينش پيمانكاران ثانويه، برخي شركت‌هاي خارجي از شركت در مناقصه پرهيز كرده و با ما همكاري نكردند.

مدير پروژه فاز 9 و 10 پارس جنوبي گفت: استفاده از روش‌هاي ابداعي در برخي از چاه‌ها، تغييرات متعدد در برنامه كاري، تحريم برخي از تجهيزات، و انجام بسياري از امور براي اولين‌بار و با ريسك بالا از ديگر چالش‌ها و مشكلات اجراي اين پروژه بود. وي باور "ما مي‌توانيم"، همدلي و همبستگي تيمي، استفاده از تجارب و كنترل هزينه‌ها، از جمله عامل‌هاي كسب موفقيت در اجراي فاز 9 و 10 پارس جنوبي دانست.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار