شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۷۵۵
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۸
دکتر باقر لاریجانی معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت در نامه ای از تهیه و تدوین برنامه استراتژیک معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تقدیر بعمل آورد

دکتر عبدالله رفیعی معاون توسعه آموزش دانشگاه گفت: با شروع بکار تیم مدیریتی جدید در دانشگاه و تصمیم ریاست دانشگاه بر تدوین برنامه استراتژیک دانشگاه، کمیته ای در معاونت توسعه آموزش دانشگاه تشکیل شد تا برنامه استراتژیک این معاونت بر اساس اهداف و اسناد بالادستی در جهت ارتقاء سطح آموزش پزشکی تدوین شود.

رفیعی ادامه داد: برای تدوین برنامه استراتژیک از تمامی دانشکده ها خواسته شد تا برنامه های آینده توسعه و ارتقاء دانشکده را اعلام کنند تا بر اساس آن، برنامه ریزی لازم صورت گیرد.

وی افزود: در آغاز سال 93 جلسات متعددی با حضور رؤسای دانشکده ها و اعضاء هیئت علمی برای تدوین برنامه استراتژیک برگزار شد و در نهایت با همکاری دکتر محمد جهانگیر و مشاور تدوین برنامه استراتژیک دانشگاه، برنامه استراتژیک پنج ساله معاونت توسعه آموزش دانشگاه تدوین شد و نسخه ای از برنامه مذکور برای معاونت آموزشی وزارت بهداشت ارسال شد.

معاون توسعه آموزش دانشگاه تصریح کرد: به دنبال این اقدام، دکتر باقر لاریجانی معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت با ارسال نامه ای به معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به دلیل تدوین برنامه 5ساله استراتژیک دانشگاه در حوزه آموزش، که بر اساس اهداف ترسیم شده از سوی وزارت بهداشت تدوین شده بود، تقدیر به عمل آورد.

وی در پایان به مهمترین اهداف معاونت توسعه آموزش دانشگاه در پنج سال آینده اشاره کرد و گفت: توسعه هدفمند و عادلانه خدمات آموزشی، ارتقا کیفیت برنامه های آموزش مداوم، توسعه تحصیلات تکمیلی و میان رشته ای علوم پزشکی، توسه جامعه نگر مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی، توسعه هدفمند آموزش مداوم جامه پزشکی، تقویت پاسخگویی آموزش علوم پزشکی نسبت به نیازهای نظام سلامت، بهبود رضایت کارکنان معاونت اموزشی دانشگاه، بهبود رضایت گیرندگان خدمات معاونت آموزشی، بهبود رضایت تامین کنندگان کالا و خدمات، تقویت مشارکت اجتماعی و همکاریهای درون و برون بخشی و بهبود بهره وری معاونت آموزشی دانشگاه از مهمترین اهداف این معاونت در پنج سال آینده میباشند.


لازم به ذکر است، در بخشی از نامه دکتر لاریجانی خطاب به دکتر رفیعی آمده است:

جناب آقاي دكتر عبد الله رفيعي
معاون آموزشي دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني جندي شاپور اهواز

بدين وسيله از زحمات جنابعالي و همكاران محترمتان در تدوين برنامه استراتژيك آن معاونت، تشكر و قدرداني مي گردد.
توفیق روزافزون جنابعالي و كليه همكاران آن دانشگاه را در راه خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از درگاه حضرت احدیت مسئلت می نمایم.

دکتر باقر لاریجانی
معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱۰
comment
comment
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
comment
0
0
comment سلام علیکم . امیدواریم بجای اینهمه برنامه های توسعه ای و استراتزیک به فکر افزایش کیفیت وضعیت موجود باشیم.
comment
مهران فکور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
comment
0
0
comment ضمن عرض تسلیت شهادت شهید شیخ نمر . این خبر را خواندیم . تقدیر برای کاری که هنوز انجام نشده ؟ توسعه ، بهبود، تقوریت و رضایت همیشه شعارش داده می شود و همیشه وجود داشته است . مهم عمل و مهم تر کیفیت است. در همه دانشگاه های کشور و از جمله در اهواز همیشه این برنامه ها وجود داشته اند .
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
comment
0
0
comment تازه ترین رتبه بندی آموزشی دانشگاههای علوم پزشکی و خدمات درمانی ایران نشان می دهد دانشگاههای علوم پزشکی شهیدبهشتی، تهران و شیراز به ترتیب برترین دانشگاههای آموزش پزشکی در کشور هستند.
براساس نتایج رتبه بندی کلی بعد از ترکیب امتیازات دانشگاههای علوم پزشکی کشور در پنج حیطه توسعه آموزش، حاکمیت با ، مدیریت آموزش ، توسعه کیفی آموزش و حرکت در راستای برنامه های کلان علمی کشور ؛ دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی توانست با کسب ۱۰۰ امتیاز تراز شده رتبه اول را در میان دانشگاههای علوم پزشکی کشور از آن خود کند.
همچنین بر اساس نتایج کلی این رتبه بندی؛ دانشگاه علوم پزشکی تهران با امتیاز ۹۲.۲۵ رتبه دوم، دانشگاه علوم پزشکی شیراز با امتیاز ۹۱.۳۵ رتبه سوم، دانشگاه علوم پزشکی تبریز با امتیاز ۷۵.۸۷ رتبه چهارم و دانشگاه علوم پزشکی کرمان با امتیاز ۷۵.۲۸ رتبه پنجم را در کل کشور کسب کردند.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
comment
0
0
comment در ارزیابی امتیاز کلی حیطه توسعه کیفی آموزش با ه شاخصهای عملکرد مرکز مطالعات و توسعه آموزش، عملکرد آموزش مداوم، نظرات مدیران ارشد معاونت آموزشی وزارت ، مدیریت جشنواره آموزشی شهیدمطهری و معرفی طرحهای برتر کشوری و فعالیتهای خاص و ویژه منتخب دانشگاه با در نظر گرفتن میزان بدیع بودن و تاثیر آنها در ارتقا و رشد کیفی آموزش در نهایت براساس آن دانشگاههای اصفهان با ۱۰۰، تهران با ۸۸.۹، شهیدبهشتی با ۸۸.۱۴، شیراز با ۸۴.۷۲ و مشهد با ۸۱.۱ در جایگاه اول تا پنجم قرار گرفتند.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
comment
0
0
comment براساس امتیاز کلی حیطه مدیریت آموزش برای شاخص بررسی وب سایت معاونت های آموزشی، برای شاخص قبولی در مقاطع بالاتر محاسبه شد؛ دانشگاههای قم با ۱۰۰، کاشان با ۹۷.۶، یاسوج با ۹۵.۳، شهیدبهشتی با ۹۴.۲ و رفسنجان با ۹۰.۷ در جایگاههای اول تا پنجم کشوری قرار دارند.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
comment
0
0
comment تازه ترین رتبه بندی آموزشی دانشگاههای علوم پزشکی و خدمات درمانی ایران نشان می دهد دانشگاههای شهید بهشتی ، تهران و شیراز سه رتبه نخست را دارا هستند. در حیطه های مختلف آموزشی دانشگاه های رتبه بالای دیگری همچون تبریز ، کرمان ، مازندران ، اراک ، ایران ، بابل ، اصفهان ، قم ، البرز ، ارتش ، اردبیل ، یزد ، تربت حیدیه ، یاسوج ، گناباد ، بیرجند ، بوشهر ، لرستان و رفسنجان نیز دیده می شوند.
comment
حسنعلی مرتضوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
comment
0
0
comment آمار جالبی است . با این وضعیت بنظر می رسد دانشگاه ع پ اهواز باید به ثیپ سه سقوط کند. جایگاه جالبی در وضعیت آموزشی دانشگاه های کشور ندارد و این در شان یک دانشگاه بزرگ نیست.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
comment
0
0
comment به گزارش خبرگزاری مهر، نوبت دوم طرح رتبه بندی آموزش دانشگاهها (طرح راد ۲) توسط معاونت آموزشی وزارت بهداشت در سال جاری اجرا شد و براساس آن دانشگاههای علوم پزشکی شهیدبهشتی، تهران، شیراز، تبریز و کرمان به ترتیب رتبه های اول تا پنجم را به خود اختصاص دادند.
comment
مجتبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
comment
0
0
comment شوشان لطفا اگر ممکنه متن کامل این خبر خبرگزاری مهر را بازنشر کنید.
comment
صادق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
comment
0
0
comment با این عملکرد ضعیف در حوزه آموزشی ،

چرا تغییرات ساختاری در این معاونت دانشگاه و زیرمجموعه های آن صورت نمی گیرد و از مدیران قوی تر استفاده نمی شود .
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار