شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۸۱۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳
دکتر رفیعی: خوشبختانه تمام گروه های بالینی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز طی ارزیابی که توسط هیئت های بورد تخصصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صورت پذیرفت مورد تایید قرار گرفتند و دانشگاه در این ارزیابی موفق نشان داد

معاون توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از تصویب تمام گروه های بالینی دانشگاه در طی بازدید اخیر هیئت های بورد تخصصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد و گفت: در ماه گذشته تمام گروه های بالینی دانشگاه توسط هیئت های بورد تخصصی وزارت مورد ارزیابی و بازبینی قرار گرفتند که خوشبختانه تمام گروه ها مورد تایید و تصویب قرار گرفتند.

دکتر عبدالله رفیعی ضمن بیان اینکه امسال به صورتِ کاملا" متفاوت و بی نظیر این بازبینی انجام پذیرفت، اظهار داشت: معمولا" هیئت های بورد تخصصی وزارت به طور متناوب در طول سال  و بر حسب مورد، گروه های بالینی مختلف را مورد بازبینی قرار می دادند، اما اخیرا" وزرات در نظر گرفت که تمام گروه های بالینی را به صورت یکجا مورد ارزیابی قرار دهد.

وی عنوان کرد: به دلیل اینکه ممکن است در گروه ها اشکالاتی وجود داشته باشد، این نوع روند بازبینی یکباره، طبعا" برای دانشگاه دشوارتر خواهد بود، اما با این اوصاف و بدلیل پیش بینی های صورت پذیرفته در این خصوص و انجام اقدامات لازم برای تجهیز و رسیدگی به گروه ها از قبل، خوشبختانه تمام گروه های بالینی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز طی ارزیابی که توسط هیئت بورد صورت پذیرفت و اکنون نتیجه بازبینی ها به صورت قطعی اعلام شده است، مورد تایید قرار گرفتند و دانشگاه در این ارزیابی موفق نشان داد.

رفیعی
با اشاره به اینکه بازبینی بعدی هیئت های بورد تخصصی از گروه های آموزشی دانشگاه، طبق مقررات دبیرخانه بین 2 تا 4 سال آینده، انجام می گیرد، اذعان داشت: تنها در برخی از گروه های بالینی بدلیل وجود اشکالاتی، این گروه ها بصورت مشروط تایید شدند و مقرر شد اشکالات در اسرع وقت برطرف گردد که بازبینی بعدی این چند گروه در طی 6 ماه تا یکسال آینده مجددا"صورت می پذیرد.

معاون توسعه آموزش دانشگاه در پایان گفت: گزارشهای ارسالی از هیئت بورد به دانشگاه برای تمامی گروه ها به صورت مجزا، در کمیته پشتیبان آموزشی شامل معاون آموزشی دانشگاه، رئیس دانشکده پزشکی، مدیر گروه آموزشی و رئیس بیمارستان مربوطه، مورد بررسی قرار می گیرد و برنامه ای مدون می گردد تا تمام کمبودها و ایراداتی که از چند گروه گرفته شده در یک برنامه زمانبندی شده مشخص برطرف شود.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۳
comment
comment
محسنی زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
comment
0
0
comment مگر غیر از این انتظاری بود که تمام گروه ها ی علوم پایه و بالینی مثل سال های پیشین مورد تایید واقع شوند .
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
comment
0
0
comment به گزارش خبرگزاری مهر، نوبت دوم طرح رتبه بندی آموزش دانشگاهها توسط معاونت آموزشی وزارت بهداشت در سال جاری اجرا شد و براساس آن دانشگاههای علوم پزشکی شهیدبهشتی، تهران، شیراز، تبریز و کرمان به ترتیب رتبه های اول تا پنجم را به خود اختصاص دادند.
comment
مجتبی شریف زادگان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
comment
0
0
comment بر اساس اعلام خبر گزاری مهر ( پانزده دی 1394 ) تازه ترین رتبه بندی آموزشی دانشگاههای علوم پزشکی و خدمات درمانی ایران نشان می دهد بعد از ترکیب امتیازات دانشگاههای علوم پزشکی کشور در پنج حیطه توسعه آموزش، حاکمیت با ، مدیریت آموزش ، توسعه کیفی آموزش و حرکت در راستای برنامه های کلان علمی کشور ؛ دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی توانست با کسب ۱۰۰ امتیاز تراز شده رتبه اول را در میان دانشگاههای علوم پزشکی کشور از آن خود کند.
همچنین بر اساس نتایج کلی این رتبه بندی؛ دانشگاه علوم پزشکی تهران با امتیاز ۹۲.۲۵ رتبه دوم، دانشگاه علوم پزشکی شیراز با امتیاز ۹۱.۳۵ رتبه سوم، دانشگاه علوم پزشکی تبریز با امتیاز ۷۵.۸۷ رتبه چهارم و دانشگاه علوم پزشکی کرمان با امتیاز ۷۵.۲۸ رتبه پنجم را در کل کشور کسب کردند. در حیطه های مختلف آموزشی دانشگاه های رتبه بالای دیگری همچون تبریز ، کرمان ، مازندران ، اراک ، ایران ، بابل ، اصفهان ، قم ، البرز ، ارتش ، اردبیل ، یزد ، تربت حیدیه ، یاسوج ، گناباد ، بیرجند ، بوشهر ، لرستان و رفسنجان نیز دیده می شوند. متاسفانه چرا دانشگاه علوم پزشکی اهواز در این رتبه بندی جایگاه مناسبی ندارد؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار