اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۸۲۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۸
انتخابات. نامی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در بین مردم ایران معنای واقعی پیدا کرد و ایرانیان خودشان، مسئولان شان را انتخاب کرده و در سرنوشت کشور تاثیر بسزایی گذاشته اند. انتخابات فقط انتخابات نیست و به عنوان یک حرکت اجتماعی و رویدادی مهم در کشور مطرح است. 
در رابطه با این موضوع انتخابات مجلس شورای اسلامی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و مهم تر از آن مشارکت و فعالیت مردم به منظور انتخاب وکیل خود در خانه ملت است. فضای انتخاباتی موجود در خوزستان در بین مردم بیشتر در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی راه افتاده و از لحاظ حضور فیزیکی به برگزاری جلسات انتخاباتی در خانه های لیدرهای کاندیداها ختم می شود. گروه های واتس آپ و تلگرام فضایی آزاد و نامحدود برای بحث و گفتگو طرفداران نامزدهاست که نهایت سعی و تلاش شان برای استفاده از این ظرفیت است. درحال حاضر با توجه به شواهد موجود اشخاص نزدیک به کاندیدا یا افرادی که به هر نوعی با بحث انتخابات درگیرند، حضور پررنگ تری در مباحث و تصمیم گیری ها دارند اما عامه مردم و البته بسیاری از نخبگان و بزرگان، ارتباط چندان خوبی با این مقوله برقرار نکرده اند و می توان گفت درصد بالایی هنوز وارد جو انتخابات نشده اند و این موضوع جای نگرانی دارد. 
این عدم همکاری در مباحث انتخاباتی دلایل زیادی می تواند داشته باشد، از جمله اینکه مردم از انتخاب وکیل شان و امید بستن به او برای باز شدن گره مشکلات شهرشان نا امید و دلسرد شده اند و سرنوشت شهر و استان شان اهمیتی برایشان ندارد. 
این گونه تفکرات معمولاً همیشه معترض اند و کنار گود نشسته و فقط لب به اعتراض می گشایند و نه تنها خودشان در سرنوشت کشور نقشی ندارند، بلکه اطرافیان شان را هم دلسرد کرده و از مشارکت در انتخابات باز می دارند. 
در صورتی که اگر نخبگان و بزرگان حضور پیدا کرده و از فرصتی که در اختیار دارند استفاده کنند و وکیل شان را انتخاب کنند، فردی لایق، دلسوز و البته کاربلد به عنوان نماینده در خانه ملت حضور پیدا کرده و شرایط حال حاضر تغییر خواهد کرد. قطعاً عدم رضایت مردم از شرایط موجود به دلیل عدم حضور جدی نخبگان در دوره های قبل در این عرصه مهم است و این باعث شده که مشکلات فراوانی در موضوعات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، شهری و... گریبانگیر این حوزه شود. 

بنابراین از همه فرهیختگان، اندیشمندان و بزرگان و نخبگان انتظار می رود ورود پیدا کرده و در این دوره از فرصت طلایی که به دست آمده استفاده کنند با انتخاب فردی اصلح و لایق به مشکلات این دو شهرستان پایان دهند. 
در پایان نوشتار به ضرورت انتخاب اصلح از دیدگاه مقام معظم رهبری می پردازیم :

1- نماینده مردم در مجلس باید خدمتگذار مردم و دلسوز طبقه ضعیف باشد.
 
2- نماینده ساکت و راکد به درد نمی خورد، نماینده باید فعال و پرتحرک و برنامه ریز باشد.
 
3- آدمی اگر دارای فساد مالی یا اخلاقی، عقیدتی یا سیاسی باشد، به درد مجلس نمی خورد. 

 4- نماینده مردم در خانه ملت باید طعم فقر را چشیده باشد تا مدافع پابرهنگان باشد.
 
5 - کسی که می خواهد نماینده مردم باشد نباید اهل سوء استفاده باشد. 

6 - نماینده ملت باید دارای بصیرت سیاسی باشد

7 - مرفهین بی درد به درد مجلس نمی خورند.

 8 - باید جلوی نماینده ای که می خواهد با پول خرج کردن به مجلس برود را گرفت.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۳
comment
comment
کاملا آشنا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
comment
0
0
comment وای به روزی که قورباغه هفت تیر کش شود
comment
یوسف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
comment
0
0
comment احسنت اقایوسف روزنامه نگار و فعال حقوق بشر بنازمت سالار
comment
سعدون
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
comment
0
0
comment احسنت اقایوسف
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار