اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۸۵
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۷:۳۲

باغ خان در انتهاي خيابان امام شرقي، جنب پل علامه شيخ قرار دارد. شكل گيري و احداث باغ در دروه قاجاريه و نام‌گذاري آن بر اساس تعلق به محمد زمان خان مرعشي بوده است.

موقعيت طبيعي، چشم‌انداز ويژه، همجواري با بافت كهن شوشتر و قرار داشتن در ضلع جنوبي مجموعه فرهنگي تاريخي آبشارها از ويژگي‌هاي بارز اين باغ است.

باغ موسوم به باغ خان (باغ خان بالا و پايين) در حاشيه ضلع غربي رود گرگر و در پايين دست مجموعه فرهنگي تاريخي آبشارها واقع شده است. اين باغ به صورت طولي قرار دارد. مساحت اين باغ 20500 متر مربع مي‌باشد.

باغ خان شوشتر بر خلاف باغ‌هاي ايراني (با خيابان كشي و كوشك مياني و الحاقات...) به صورت سنتي و بومي شكل گرفته است. درختان اين باغ شامل خرما، كنار، ليمو، پرتقال، موز، نارنج، انجير، انار، توت و گياهان زينتي مانند گل شاه پسند و غيره مي‌باشد.

آبياري اين باغ به شيوه سنتي و توسط كانال‌هاي دست كند در مجموعه آبشارهاي شوشتر و با جريان رود گرگر انجام مي‌شود. حصار باغ از نوع ديواره خشتي در ضلع شمال و جنوب و در ضلع شرقي به صورت پرچين است.

بي‌توجهي مالكان به نگه‌داري و حفاظت اصولي باغ و احياي درختان و پيشروي فاضلاب شهري به درون باغ و در نهايت وجود آلاينده‌هاي شيميايي به تخريب و نابودي آن منجر مي‌شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار