اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۸۶۰
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷
ییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان این‌که مطالعات سد گتوند نتواسته راهکار قطعی ارایه دهد، گفت: به طور قطعی نتواستیم هیچ کدام از راهکارهای تیم مطالعات علاج‌یابی سد گتوند را به طور کامل تایید کنیم.
معصومه ابتکار در گفت‌وگو با خبرنگار ان خوزستان، با اشاره به مشکل سدگتوند اظهارکرد: یک بازنگری کلان در مدیریت سدگتوند انجام شده است و بر اساس تصمیمات کارگروه علاج‌یابی سد، این بازنگری اجرا خواهد شد.

وی افزود: به الزامات زیست‌محیطی در کارگروه علاج‌یابی سدگتوند توجه شده است ولی با توجه به این‌که عدم اطمینان بسیاری در مطالعات وجود داشت، نتایج مطالعات نتواست راهکار قطعی ارایه دهد و به همان نسبت تصمیمات با توجه به شرایط و اطلاعات و محدودیت‌ها در رسیدن تصمیم کامل اتخاذ شده است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: به طور قطعی نتواستیم هیچ کدام از راهکارهای تیم مطالعات علاج‌یابی سد گتوند را به طور کامل تایید کنیم اما تلفیقی از آنها و تصمیمی که اعلام می‌شود مورد تایید ما خواهد بود.

ابتکار با بیان این‌که دولت توجه ویژه‌ای به کارون دارد، گفت: دولت در خصوص حفاظت کیفی کارون توجه ویژه دارد و برنامه‌هایی در این زمینه در شورای عالی آب ارایه و اعتبارات خوبی در خصوص آن تصویب شده است.

وی ادامه داد: با رویکرد دستگاه‌های مختلف امیدواریم بتوانیم در یک برنامه، رودخانه کارون را احیا کنیم به گونه‌ای که آلاینده‌های آن کاهش پیدا کند و همچنین جریان آب و حق‌آبه طبیعی کارون تامین شود و این رودخانه خدمات خود را به عنوان شریان حیاتی خوزستان انجام دهد.

معاون رییس جمهور با اشاره به اجرای برنامه‌های مقابله با ریزگردها در خوزستان عنوان کرد: اکنون شاهد اجرای برنامه‌های تثبت خاک و کاشت نهال در برخی از کانون‌های گردوغبار هستیم. این امید وجود دارد که این طرح‌ها امسال به نتیجه برسد و حداقل این‌که کاهش وقوع گردوغبار را شاهد باشیم.

وی در خصوص آلودگی هوای اهواز گفت: کاهش آلودگی هوای اهواز دستور کار دولت و استان بوده و در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده است. به زودی طرح آماک در استان اجرا خواهد شد که اقدام بسیار مهمی در خصوص کاهش آلودگی هوا است و تلاش‌ها در ابعاد مختلف ادامه خواهد داشت.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار