اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۸۸۳
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵
معاون آموزشی مرکز آموزشی درمانی رازی: در این کلینیک بصورت روزانه متخصصین داخلی، عفونی، جراحی، ارتوپدی و تغذیه در شیفت های مختلفی حضور خواهند داشت و با تعرفه دولتی به ارائه خدمت به بیماران می پردازند

به گزارش روابط عمومی بیمارستان رازی اهواز، پنج شنبه 17 دی ماه 94، کارگاه آموزشی زخم با حضور جمعی از پزشکان و پرستاران بیمارستان رازی اهواز در سالن اجتماعات معاونت بهداشت دانشگاه برگزار شد.

دکتر فرید یوسفی معاون آموزشی و متخصص بیماریهای عفونی و گرمسیری بیمارستان رازی اهواز در حاشیه برگزاری این گارگاه گفت: مقوله زخم در حوزه پزشکی یکی از موضوعاتی است که همه اقشار حوزه کادر درمان و بهداشت کشور با آن مواجه هستند، از طرفی مردم کشور نیز آشنایی کمتری نسبت به انواع زخم ها دارند.

یوسفی ادامه داد: در استان ما شیوع انواع زخم مانند: زخم بستر، زخم های بیماران دیابتی و... نسبت به دیگر استان ها بیشتر است و به شکل های مختلفی بروز پیدا میکند و بیماران برای درمان زخم های بستر و دیابتی مجبورند به مراکز درمانی مختلفی مراجعه کنند و برای دریافت خدمات، در بیمارستان بستری شوند که هم از لحاظ هزینه برای بیمار، هزینه بیشتری در بر داشت و هم به شکل کاذب باعث اشغال تختهای بیمارستانی می شد.

وی افزود: به همین دلیل، لازم بود تا کلینیکی ایجاد شود و بیمارانی که برای پانسمان و رسیدگی به زخم های خود به بیمارستان مراجعه میکردند بدون بستری شدن خدمات لازم را دریافت کنند که بیمارستان رازی اهواز با توجه به اینکه مرکز پذیرش بیماریهای عفونی استان خوزستان و استانهای همجوار میباشد، بهترین مکان برای راه اندازی کلینیک زخم است.

رئیس بخش عفونی مرکز آموزشی درمانی رازی اهواز گفت: بدین منظور و با همکاری مدیریت بیمارستان رازی، تجهیزات اولیه راه اندازی کلینیک زخم در بیمارستان رازی، خریداری شده است و این کلینیک همزمان با دهه مبارک فجر سال جاری در بیمارستان رازی راه اندازی و پذیرای بیماران خواهد بود.

یوسفی تصریح کرد: در این کلینیک بصورت روزانه متخصصین داخلی، عفونی، جراحی، ارتوپدی و تغذیه در شیفت های مختلفی حضور خواهند داشت و به ارائه خدمت به بیماران می پردازند.

متخصص بیماریهای عفونی مرکز آموزشی درمانی رازی اهواز با بیان اینکه خدمات این کلینیک با تعرفه دولتی ارائه میشود، تصریح کرد: با راه اندازی این کلینیک بسیاری از خدماتی که بیماران برای درمان زخم نیاز دارند، بصورت سرپایی انجام میشود و دیگر نیازی به بستری شدن نیست. همچنین در کنار درمان زخم، موضوع آموزش بیماران و همراهان آنها نیز در دستور کار قرار دارد، یعنی به بیمار و همراهان وی، آموزش نحوه نگهداری از زخم نیز داده میشود تا بیماران از درمان و پانسمان خودسرانه زخم پرهیز کنند.

رئیس بخش عفونی مرکز آموزشی درمانی رازی در پایان گفت: در راستای توانمند سازی بیشتر پزشکان و کادر پرستاری بیمارستان رازی با انواع زخم، کارگاه هایی با موضوعات انواع زخم، علل ایجاد کننده زخم، عوامل تشدید کننده زخم، زمینه عدم ترمیم زخم و همچنین مقایسه درمان سنتی و مدرن انواع زخم در حال برگزاری است تا خدماتی که قرار است در این کلینیک به بیماران ارائه شود، بصورت کاملا آکادمی و علمی باشد.










نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار