اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۹۳
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۷:۳۵

مدیر بازسازی و ارتقای دستگاه های حفاری شركت ملی حفاری ایران از استقرار دستگاه حفاری 71 فتح در میدان نفتی منصوری در50كیلومتری جنوب شرقی اهواز در گستره عملیاتی شركت ملی مناطق نفتخیز جنوب خبر داد.

'عبدالعلی مطهری ' روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این دستگاه جدید كه با مشاركت جهاد دانشگاهی، مجموعه های صنعتی داخلی و یك شركت خارجی ساخته شده است هم اكنون در حال نصب و راه اندازی است.

وی گفت: این دستگاه دارای دو هزار اسب بخار توان بوده و ضمن برخورداری از سه دستگاه پمپ به سامانه های گرداننده فوقانی و تصفیه گل مجهز است.

مطهری افزود: دستگاه حفاری 71 فتح با اندك تغییر در تجهیزات آن می تواند در ردیف دستگاه های فوق سنگین ( سوپر ریك) تا اعماق 18 هزار فوت (بالای شش هزار متر) را حفاری كند.

شركت ملی حفاری ایران برای دستیابی به اهداف برنامه پنجم افزایش شمار دستگاه های حفاری خشكی و دریایی خود را از 72 دستگاه به 80 دستگاه تا پایان سال جاری برنامه ریزی كرده است.

این شركت به موازات تامین دستگاه های حفاری جدید، نسبت به روز آمد كردن دستگاه های موجود نیز اقدام و از چند سال قبل با ایجاد مدیریت بازسازی و ارتقای دستگاه های حفاری این مهم را در دستور كار قرار داده است.

میدان نفتی منصوری در 50 كیلومتری جنوب شرقی اهواز واقع و در سال 1342 كشف و بهره برداری از مخزن آسماری آن در سال 1353 آغاز شد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار