شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۹۴
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۷:۴۹

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه طرح مطالعاتی آزادراه دریا در مراحل پایانی قرار دارد، گفت: کنار گذر شرقی شهر اهواز با هزینه 400 میلیارد تومان ساخته شده و به زودی افتتاح می‌شود.

احمد صادقی در گفتگو با مهر با اشاره به ساخت کنارگذر شرقی شهر اهواز اظهارداشت: ساخت کنارگذر شرقی شهر اهواز که یک کمربندی بصورت بزرگراه است به پایان رسیده و با احداث این کنارگذر، وسایل نقلیه برای سفر از جنوب کشور به مناطق مرکزی وارد شهر اهواز نمی شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این کنارگذر دارای یک تقاطع غیرهمسطح و حدود 15 کیلومتر رمپ و لومپ است، گفت: وسایل نقلیه ای که قصد سفر از سمت جنوب کشور و بندرامام خمینی (ره) به مناطق مرکزی کشور را دارند می توانند با عبور از این کمربندی در مصرف سوخت و زمان کاهش داشته باشند.

وی افزود: از آنجایی که با عبور از این کمربندی، وسایل نقلیه وارد شهر نمی شود بنابراین تاثیر زیادی در کاهش ترافیک شهر اهواز دارد و مقدار قابل توجهی از هزینه ها را کاهش می دهد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، تصریح کرد: برای احداث این کمربندی 400 میلیارد تومان هزینه شده است و به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

صادقی با بیان اینکه پروژه های دیگری هم آماده افتتاح است، اظهار داشت: بیش از یک هزار کیلومتر راه اصلی در فارس و پروژه های دیگری در استان های خراسان شمالی و خراسان رضوی وجود دارد که به زودی افتتاح می شود.

وی در خصوص ساخت کنارگذر ساحلی رامسر، افزود: این کنارگذر که بخشی از آزادراه دریا است بطول 10 کیلومتر و از سوی سازمان بنادر و دریانوردی ساخته می شود و مابقی آزادراه در مراحل مطالعاتی قرار دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در طرح مطالعاتی آزادراه دریا مشاوران خارجی و ایرانی فعالیت دارند و ساخت آن به یک کنسرسیوم واگذار شده است و زودی هم مطالعات آن به پایان می رسد.

صادقی با باین اینکه طول کلی مسیر آزادراه دریا 700 کیلومتر است، بیان کرد: بخشی که به بندر رامسر نزدیک بود از سوی سازمان بنادر و دریانوردی ساخته می شود که عملیات اجرایی آن هم آغاز شده است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار