شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۹۶۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۴
سید خلف موسوی
تخریب ها و فضا سازی های حاشیه پردازانه را در نتیجه سیاست حذف واسطه ها در شهرداری دانست
جلسه بررسی نهایی و بازنگری بودجه پیشنهادی شهرداری در سال 95 با حضور شهردار، اعضای شورا و معاونین برگزار شد.

شهردار اهواز در این جلسه گفت: بودجه سالانه، میثاق نامه عملیاتی و عالی ترین سند برنامه ریزی در شهرداری است. سید خلف موسوی افزود: بودجه ریزی در شرایط رکود می بایست عملیاتی، انقباضی و مبتنی بر واقعیت های اقتصادی باشد.

موسوی اضافه کرد: کشور در شرایط اقتصادی ویژه ای قرار دارد، چرا که تبعات کاهش شدید درآمدهای نفتی به طور حتم بر نهادهای اقتصادی و خدماتی که ممکن است وابستگی مستقیمی هم به بودجه دولت نداشته باشند غیر قابل انکار است، گر چه کاهش درآمدهای دولت در سال های گذشته اثرات مستقیمی بر حمل و نقل شهری داشته است.

شهردار اهواز توجه به سرمایه گذاری بخش خصوصی و ایجاد زمینه های مشارکت شهروندان در توسعه شهر را در شرایط رکود اقتصادی از عوامل برون رفت از این وضعیت دانست و اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی که ریل گذاری مقام معظم رهبری در شرایط فعلی اقتصادی است، مهم ترین راهبرد شهرداری اهواز در برنامه ریزی شهری می باشد که نه در حرف و شعار که در عرصه عمل باید مورد توجه قرار گیرد. 

سید خلف موسوی اهتمام به الزامات اقتصاد مقاومتی را به معنای حذف آیتم های خدماتی و کاهش کیفیت خدمترسانی به شهروندان ندانست و تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی به معنای داشتن روحیه جهاد و عزم و اراده جدی برای خدمترسانی است، یعنی کاهش هزینه ها با ابتکار و خلاقیت و افزایش سطح و کیفیت خدمات از طریق فعالیت های شبانه روزی، اقتصاد مقاومتی یعنی اتکا به توان داخلی سازمانی و حذف واسطه ها.

شهردار اهواز ادامه داد: مبتنی بر آموزه های اقتصاد مقاومتی انتظار دارم بودجه پیش بینی شده شهرداری در سال آینده در بخش جاری، کمترین افزایش ممکن را نداشته باشد و در بخش عمرانی با دقت و ظرافت بودجه ریزی شود.

موسوی گفت: بودجه شهرداری در سال 95 در بخش عمرانی با اولویت تکمیل پروژه های موجود، حذف پروژه های زائد و انتقال پروژه های کوچک از مناطق به سازمان های شهرداری تبیین شود.

وی با انتقاد شدید از کیفیت پروژه های کوچک اجرا شده در مناطق شهرداری خواستار تشکیل گروه های تخصصی معماری متبحر برای اجرای پروژه های کوچک با نظارت سازمان ها شد.

شهردار اهواز، تخریب ها و فضا سازی های حاشیه پردازانه را در نتیجه سیاست حذف واسطه ها در شهرداری دانست و خطاب به اعضای شورای شهر حاضر در جلسه گفت: در مبارزه با فساد نیازمند حمایت شورای شهر هستیم.

سید خلف موسوی با اشاره به نارضایتی شهروندان در خصوص وضعیت آسفالت برخی خیابان ها خاطرنشان ساخت: یکی از مظاهر فعالیت شهرداری که با رضایت یا نارضایتی شهروندان ارتباط مستقیمی دارد وضعیت خیابان ها، معابر و شریان های ارتباطی است، یعنی به زبان ساده کیفیت آسفالت.

شهردار اهواز ادامه داد: وضعیت آسفالت معابر علی رغم تلاش هایی که شد مورد پذیرش و رضایت من نیست، به همین خاطر معاونت عمرانی موظف است روکش آسفالت در سطح شهر اهواز و لکه گیری معابر در سطح مناطق هفت گانه را در دستور کار خود قرار دهد و حداکثر تا ابتدای بهمن ماه، شهروندان شاهد آغاز اقدامات عملیاتی برای بهبود وضعیت آسفالت در سطح شهر اهواز باشند و در همین فرصت از صبوری و همراهی آن ها که همواره مشکلات مدیریت شهری را درک کرده اند قدردانی کرده و تشکر می نمایم.

وی در ادامه ضمن انتقاد شدید از حفاری های مربوط به سازمان های مختلف در سطح شهر گفت: نگاه جزیره ای و بخشی نگری و نبود مدیریت واحد شهری مشکلات زیادی در سطح شهر ایجاد کرده که یکی از نمونه های آن حفاری های مکرر و بدون مجوزی است که چهره شهر را تخریب کرده و البته از پانزدهم بهمن ماه اجازه هر گونه حفاری صادر نخواهد شد تا به این وضعیت در آستانه عید نوروز رسیدگی نماییم.

شهردار اهواز افزود: اتمام و بهره برداری از پروژه های بزرگ، رضایتمندی شهروندان را تحصیل خواهد کرد بنابراین در سال جدید اولویت بر اتمام سریع پروژه هایی چون تقاطع غیر هم سطح چهار شیر، روگذر جواد الائمه، روگذر ولایت، زیرگذر شریعتی و زیرگذرها و روگذرهایی است که در دستور اجراست.

سید خلف موسوی تصریح کرد: رعایت صرفه جویی در هزینه ها و هزینه کرد با حساسیت و دقت بیت المال، باید به عنوان ضرورتی جدی در فعالیت های مدیران شهرداری مورد توجه باشد.

وی اضافه کرد: تمرکز روی پروژه های بزرگ، لکه گیری، آسفالت، بهینه سازی معابر و نگهداری و بهسازی فضای سبز سیاست های اجرایی شهرداری در ماه های آینده خواهد بود.

در ادامه جلسه، هدایت الله ممبینی عضو شورای شهر گفت: به عنوان یک شهروند و نه حتی یک عضو شورای شهر از حرکت روبه رشد شهرداری با مدیریت مهندس موسوی قدردانی و تشکر می کنم و اگر سرعت خدمترسانی فعلی در سال های گذشته حاکم بود شاهد وضعیت به مراتب بهتری بودیم.

وی در پایان افزود: شهر اهواز میراث دار سه دهه کم کاری و عقب ماندگی است که حل آن ها در یک دوره دو یا سه ساله امکان پذیر نیست.

دکتر جمشید سلحشور عضو شورای شهر در ادامه این جلسه گفت: از تلاش های شبانه روزی شهردار تشکر می نماییم و امیدواریم با ارائه سریع بودجه و نظارت عالیه شورا در سال آینده شاهد سرعت ارائه خدمترسانی در شهر باشیم.

وی با بیان نارضایتی شهروندان از وضعیت آسفالت معابر گفت: با تدابیری که شهردار اهواز خواهد داشت طی یکی دو ماه آینده بسیاری از مشکلات در این بخش رفع خواهد شد و امیدواریم معاونت عمرانی نیز در این حوزه فعالیت های بیشتری صورت دهد.




comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
انتشار یافته: ۲
comment
comment
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
comment
2
3
comment افرین بر هوشمندی شهردار محترم.وقتی ایشان در مبارزه با فساد. همراهی شورا را خواستار میباشد یعنی براساس برهان خلف شورا بنابه دلایلی همراهی لازم را با ایشان ندارد و شاید در برخی موارد مانع هم ایجاد میکند .به هر حال اکنون توپ در میدان نمایندگان مردم در شورای شهر است که پاسخگوی افکار عمومی باشند.
comment
خواننده شوشان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
comment
0
0
comment احسنت بر شوشان وعلی بدرستی اشاره کردید که شورا بنابه دلایلی همراهی کافی را با مهندس موسوی ندارد وگرنه مبارزه با فساد کارسختی نیست باید از شورا خواست تا مهندس موسوی را پشتیبانی کند که درمبارزه بافسادمماشاتی وجود ندارد - حتا اگر دوست و آشنای هرمقامی باشند
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار