اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۹۷۰
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۳
سید خلف موسوی خواستار مشارکت پزشکان در پروژه های شهری شد:
موسوی اظهار داشت: با توجه به نیازمندی های کشور همسایه عراق و بازار مناسبی که در این خصوص وجود دارد باید حساب ویژه ای برای توریسم درمانی در استان خوزستان باز شود.
سید خلف موسوی خواستار مشارکت پزشکان در پروژه های شهری شد: شهرک سلامت اهواز بستر توریسم درمانی در کشور خواهد بود

شهردار اهواز بر اهمیت استفاده از ظرفیت های طب سنتی در استان خوزستان تاکید کرد و خواهان توجه به توریسم درمانی شد.

جلسه بررسی زمینه های های همکاری مشترک شهرداری اهواز و مرکز مطالعات طب سنتی جنوب غرب کشور و انجمن داروسازان استان خوزستان با حضور شهردار اهواز و جمعی از اساتید دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار شد.

سید خلف موسوی با اشاره به پیشینه و اهمیت طب سنتی، گفت: شرایط اقلیمی بی نظیر کشور ما، تنوع گیاهی و آب هوایی در کنار سابقه و جایگاه تاریخی و علمی که در علم پزشکی به واسطه فعالیت های درخشان پژوهشی ده ها دانشمند ایرانی و اسلامی کسب کرده ایم، موقعیت ویژه ای برای کشور و استان ما ایجاد کرده است.

شهردار اهواز ادامه داد: استان خوزستان و شهر اهواز، نقطه کانونی در جنوب غرب کشور و بلکه منطقه خاورمیانه است و ظرفیت ارزشمند نیروی انسانی متخصصی که در بخش پزشکی در استان وجود دارد می تواند به عنوان یکی از مزیت های اهواز مطرح و مورد توجه قرار گیرد.

موسوی اظهار داشت: با توجه به نیازمندی های کشور همسایه عراق و بازار مناسبی که در این خصوص وجود دارد باید حساب ویژه ای برای توریسم درمانی در استان خوزستان باز شود.

وی افزود: بدون شک وضعیت سخت افزاری فعلی بستر مناسبی برای جذب توریسم درمانی در اهواز نیست به همین دلیل در برنامه ریزی های مدیریت شهری بر اساس مطالعات جامع و نیازسنجی های علمی صورت گرفته، شهرک سلامت را طراحی کرده ایم.

موسوی توضیح داد: تمرکز فعالیت پزشکان و مراکز درمانی در هسته مرکزی شهر و مناطق مسکونی، خدمترسانی مدیریت شهری را با مشکلات جدی روبرو ساخته است، از این رو شهرک سلامت ضمن تمرکز زدایی از خدمات پزشکی در شهر اهواز، امکان و فضای مطلوبی در اختیار مراجعه کنندگان و پزشکان قرار خواهد داد.

شهردار اهواز خواستار مشارکت پزشکان در پروژه های شهری و به ویژه شهرک سلامت شد و خاطرنشان ساخت: آمادگی خود را برای ایجاد زمینه های مشارکت پزشکان در پروژه شهرک سلامت به صورت گروهی و تعاونی اعلام می کنیم و انتظار داریم با سرمایه گذاری صورت گرفته از سوی این عزیزان و اختصاص زمین و مدیریت شهرداری بتوانیم نیازهای چند دهه آینده شهر و بلکه استان را در حوزه بهداشت و سلامت رفع نماییم.

سید خلف موسوی با اظهار تاسف از نبود کارخانه های داروسازی در استان گفت: به هبچ وجه پذیرفته نیست که خوزستان با این همه پتانسیل علمی نظیر دانشکده داروسازی که دارای اساتید برجسته ای هست در صنعت داروسازی کشور جایگاهی ندارد و تنها یک مصرف کننده  است.

شهردار اهواز تصریح کرد: این اطمینان را می دهم که زیرساخت های ایجاد شهرک سلامت، توریسم درمانی و کارخانه داروسازی در شهر اهواز از سوی شهرداری فراهم است و به نظرم جامعه داروسازی و پزشکی استان هم در این زمینه قصور داشته اند و باید با هدایت سرمایه گذاری به این بخش که تخصص خودشان هم هست؛ زمینه توسعه پایدار استان را در بخش پزشکی و بهداشتی و درمانی فراهم کنند.

سید خلف موسوی ضمن تاکید بر اهمیت بخش درمان و سلامت در شهر، گفت: سلامت زیرساخت توسعه در شهر است و اگر شهری از شاخص های مطلوبی در بخش سلامت برخوردار نباشد نمی تواند در ردیف شهرهای توسعه یافته قرار گیرد.

موسوی نگاه شهرداری اهواز به بخش سلامت را به دلیل ارتباطی که با رفاه و آسایش عمومی در جامعه دارد مبتنی بر حمایت و مساعدت دانست و اضافه کرد: در شهر اهواز متخصصان بسیاری فعالیت دارند که انتظار داریم در زمینه پرداخت عوارض در کنار شهرداری قرار گیرند و در همین زمینه دستوراتی در خصوص یکسان سازی سیاست های دریافت عوارض و خدمترسانی در بخش پسماند پزشکی ارائه داده ام که می تواند به بهبود فضای کسب و کار در این زمینه یاری رساند.

شهردار اهواز خواستار فرهنگ سازی در خصوص بهداشت و سلامت در شهر اهواز شد و توضیح داد: پیش از انجام تمهیدات عملی و برخوردهای حذفی شهرداری با مظاهر تهدید کننده بهداشت و سلامت عمومی در شهر اهواز مانند عرضه کنندگان قلیان، مرغ و ماهی غیر بهداشتی اگر از سوی مراجع تصمیم گیر در حوزه بهداشت و درمان، در این خصوص فرهنگسازی صورت گیرد و شهروندان نسبت به مضرات و خطرات استفاده از موارد آگاهی پیدا کنند به طور قطع شاهد این وضعیت در حوزه بهداشت عمومی در شهر اهواز نخواهیم بود.

سید خلف موسوی اظهار داشت: با توجه به نقش تاریخی دانشمندان اهوازی مانند ابن عباس اهوازی در توسعه علم پزشکی و همچنین نقش جامعه پزشکی در دوره حساس جنگ تحمیلی هشت ساله و خدماتی که ارائه دادند، می توان مقدمات مطالعات احداث موزه تاریخ طب استان در شهر اهواز را مبتنی بر توجه به مولفه های بومی در بخش طب استان صورت دهیم.

شهردار اهواز در پایان ضمن استقبال از راه اندازی مرکز مطالعات طب سنتی جنوب غرب کشور در شهر اهواز گفت: انتظار داریم اعتبار و بودجه مناسبی با نگاهی ملی و منطقه ای برای استفاده از خدمات این مرکز اختصاص یابد تا به زودی شاهد بهره برداری از آن باشیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار