شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۹۰۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۴
استاندارخوزستان از بیمارستان راهی استانداری شد
مقتدایی گفت : بنکدارها وفروشگاههای تعاونی مصرف باید وارد زنجیره واردات کالا ازبنادرخوزستان شوند
دکتر عبدالحسن مقتدایی استاندارخوزستان عصرامروز چهارشنبه بلافاصله  پس از مرخصی از بیمارستان درچهارمین نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی که درساختمان امور اقتصادی این استانداری برگزارشد شرکت کرد.

دکتر مقتدایی دراین نشست گفت : خدمت به مردم دراولویت کاری و همواره از دغدغه من است . همین که بوی خدمت به مردم به مشامم می رسد یک حال و هوای دیگری پیدا می کنم . الان که درجمع شما هستم حالم کاملا خوب است . اگر نمی آمد اوضاع جسمانی ام خوب نبود.

   استاندارخوزستان با اشاره به فرصت های اقتصادی پیش آمده ازطریق اجرای بخشنامه خرید کالا و خدمات از داخل ,و بخشنامه مبادلات مرزی که واردات کالا ی مصرفی با اعمال تخفیف های گمرگی بالایی معمول داشته است , ازمدیران بخش دولتی و خصوصی خواست که ازاین فرصت برای رونق کسب و کار و نیز کاهش هزینه های سبد مصرفی خانوار بهره گیرند.

   مقتدایی گفت : هراستانی دارای ویژگی های مختص به خود است و با دستورالعمل های واحد  برای چند استان نمی توان  توسعه منطقه ای را محقق ساخت . باید نسخه های محلی پیچید و دراین بین نقش مدیران بومی در ارایه طرح های توسعه ای موثر وتحول زا  بسیارمهم و حایزاهمیت است .

استاندارخوزستان گفت :  دنبال ظرفیت ها بگردیم و جسارت داشته باشیم . بخش خصوصی و دولتی باید اعتماد به نفس  داشته باشند  تا عامل تحول باشد . باید با متانت و  ضمن رعایت احترام مدیران مافوق با اعتماد به نفس بالا و دقیق و علمی از طرح ها دفاع کنید .

 مقتدایی خوزستان را نبض اقتصاد کشور قلمداد کرد وگفت : خوزستان پاره تن ایران عزیزاست . وقتی ازخوزستان دفاع می کنیم برخی ها به گونه دیگری تفسیر می کنند . دراین سرزمین اقوام شریفی زندگی می کنند که همه می دانند درچه شرایط سختی زندگی وازاستان صیانت کرده و می کنند.  ماهم از این قوم  و فرزند ایران هستیم . اگر به  این قوم  عزت بگذارید قوی هستید .

استاندارخوزستان افزود: من و خیلی از مدیران برای دور دوم برگشته ایم و این یک فرصتی برای ماست که ازتجارب خودمان برای خدمت به مردم بهره کافی ببریم .

 مقتدایی بااشاره به آثارمثبت اقتصادی بخشنامه مبادلات مرزی  روی سبد هزینه مصرفی خانوار ازکف تا سقف جامعه گفت : بنکدارها وفروشگاههای تعاونی مصرف باید وارد زنجیره واردات کالا ازبنادرخوزستان شوند و به تعاونی های مرزنشین وصل شوند تا کالای با تخفیف گمرگی بالا و ارزان به دست مردم برسانند .

 استاندارخوزستان بااشاره به جابجایی مرزهای کنترل کالاهای وارداتی ازبنادرخوزستان  به خروجی مرزخوزستان با استان های همجوار گفت : خوشبختانه قاچاق کالا درخوزستان درحد صفر است و متولیان امربخوبی با سودگران اقتصادی برخورد کرده وجلوی قاچاق کالای وارداتی  به استان های دیگررا گرفته اند.

 مقتدایی ازهمراهی گمرکات , تعزیرات حکومتی , بنادر و دریانوردی , نیروی انتظامی و مرزبانی و سایردستگاهها دراین زمینه قدردانی کرد.

   استاندارخوزستان به اثرات مثبت اجرای بخشنامه خرید کالا و خدمات از داخل استان و درآمد های حاصل از ارزش افزوده استان اشاره کرد و گفت : همین تحولات مثبت اقتصادی است که شرایطی را فراهم آورد تا  سفراخیر معاون رییس جمهوری به خوزستان با دستاوراقتصادی خوبی همراه باشد.

   مقتدایی از اعضای شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان خوزستان خواست که فهرستی ازکالاهای مصرفی  با بررسی نیازهای مردم پیشنهاد دهند تا دراسفند ماه امسال و درآستانه نوروز با تخفیف گمرگی وارد و دراختیارمردم قرارگیرد.

     استاندارخوزستان همچنین تاکید کرد که بزودی همایشی تحت عنوان تبیین اثرات قانون مبادلات مرزی دراقتصاد خانوار و رضامندی مردم با حضور بخش خصوصی , بنکداران , اعضای تعاونی ها و غیره دراهواز برگزارشود.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
comment
0
0
comment دکتر خدا حفظت کنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار