شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۹۱۶۳
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۹
متاسفانه تنها ۸فیلم معادل ۱۸/۶درصد فیلم های سه بخش جشنواره سی‌وسوم فیلم فجر در سال گذشته به موضوعات اولویت‌دار و اسناد بالادستی کشور پرداخته‌اند. ۸۰درصد فیلم‌های جشنواره فجر ۳۳ارتباطی با اولویت‌ها نداشت/ فیلم اولی‌ها در رعایت شاخص‌های دین‌داری دچار آسیب هستند

رئیس مرکز مطالعات راهبردی فرهنگی ژرفا:
۸۰درصد فیلم‌های جشنواره فجر ۳۳ارتباطی با اولویت‌ها نداشت/ فیلم اولی‌ها در رعایت شاخص‌های دین‌داری دچار آسیب هستند
متاسفانه تنها ۸فیلم معادل ۱۸/۶درصد فیلم های سه بخش جشنواره سی‌وسوم فیلم فجر در سال گذشته به موضوعات اولویت‌دار و اسناد بالادستی کشور پرداخته‌اند.
 ۸۰درصد فیلم‌های جشنواره فجر ۳۳ارتباطی با اولویت‌ها نداشت/ فیلم اولی‌ها در رعایت شاخص‌های دین‌داری دچار آسیب هستند

 رئیس مرکز مطالعات راهبردی فرهنگی ژرفا در آستانه برگزاری سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر یادآور شد: تنها 8 فیلم معادل 6/18 درصد فیلم های سه بخش جشنواره سی و سوم فیلم فجر در سال گذشته به موضوعات اولویت دار جمهوری اسلامی از منظر امام راحل، مقام معظم رهبری و اسناد بالادستی کشور پرداخته اند و 81 درصد فیلم ها ارتباطی به اولویتهای نظام اسلامی نداشتند. این روند متاسفانه در جشنواره های پیشین نیز تکرار شده است و اخبار و شنیده ها از هیئت داوران حکایت از آن دارد که این روند در جشنواره امسال نیز ادامه دارد.

صالح اسکندری استاد دانشگاه و رئیس مرکز مطالعات فرهنگی و آینده پژوهی ژرفا ضمن اشاره به ضرورت آسیب شناسی و ارزیابی منصفانه جشنواره فیلم فجر بر ملاک " نقد تراز انقلاب اسلامی" گفت: باید از طریق ارزیابی های علمی و کارشناسانه مانع از آسیب سیاه نمایی و سفید نمایی مطلق وضعیت سینمای کشور شد.

وی افزود: در سال های گذشته ارزیابی های صورت گرفته از جشنواره فیلم فجر به علت عدم مشخص نمودن " موضع و مبنای نقد" و عدم رعایت چارچوب های روش شناختی و علمی، بازخوردهای نامطلوبی را در میان اهالی هنر و سینما در پی داشته و بعضا این ارزیابی ها را به ورطه سلیقه گرایی و قبیله گرایی سوق داده است.


           
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار