شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۹۲۷۷
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰
اسماعیل آذر در با بیان اینکه فصل جدید برنامه «مشاعره» قرار است در 40 قسمت راهی آنتن ‌شود، در همین زمینه اظهار کرد:‌ از اول بهمن تا 15 فروردین سال پیش‌رو برنامه «مشاعره» در دو موضوع کودکان و دانشجویان پخش می‌شود.


تهیه‌کننده و مجری برنامه «مشاعره» از آغاز فصل جدید این برنامه از پنجشنبه (اول بهمن‌ ماه) در شبکه هفت سیما خبر داد.

اسماعیل آذر در با بیان اینکه فصل جدید برنامه «مشاعره» قرار است در 40 قسمت راهی آنتن ‌شود، در همین زمینه اظهار کرد:‌ از اول بهمن تا 15 فروردین سال پیش‌رو برنامه «مشاعره» در دو موضوع کودکان و دانشجویان پخش می‌شود.

او ادامه داد: وقتی از «مشاعره» سخن می‌گوییم، یعنی مجموعه‌ای از شعر و ادبیات؛ طبعاً مشاعره برنامه‌ای نیست که تمام زمان آن به شعر خواندن حروفی ختم شود. ما بیشتر تلاش‌مان بر این است در این برنامه پیرامون فرهنگ، حکمت و ادبیات سخن‌هایی برای مخاطبان بگوییم و آنها را به این موضوعات علاقه‌مند کنیم.

آذر با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب یکی از بهترین مشوق‌های ما در ساخت برنامه «مشاعره» هستند، خاطرنشان کرد: بر اساس خبرهای منتشر شده از سایت وابسته به بیت مقام معظم رهبری، ایشان به بنده فرمودند، گاه‌گاهی که «مشاعره» شما را می‌بینم از تسلط شما بر شعر لذت می‌برم.

مجری «مشاعره» با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره‌ی این برنامه افزود: به همین دلیل ما تلاش خود را کردیم تا در گروه برنامه‌های مشاعره‌ای که از فردا پخش می‌شود، مسائل تازه‌ای در ظاهر و ساختار برنامه به منظور جذابیت بیشتر برای مخاطب ایجاد کنیم. اولین گروه برنامه‌ها با بچه‌های دبستانی، پیش‌دبستانی و راهنمایی راهی آنتن شبکه آموزش می‌شود و پس از 26 برنامه با فرا رسیدن ایام نوروز، لیگ دانشجویی را آغاز می‌کنیم.

او یادآور شد: برای تقویت زبان فارسی و همچنین تأکیدات مقام معظم رهبری پیرامون همین موضوع، بنیاد ملی نخبگان تمهیداتی فراهم کرده است تا بتوانیم دانشجویان را به ویژه در گرایش‌های فنی و تجربی از طریق شعر و برنامه مشاعره دعوت به حضور فعال در این گونه برنامه‌ها کنیم؛ به همین دلیل در فصل نوروز دانشجویان دانشگاه‌های تهران و شهید بهشتی در حوزه شعرخوانی و مشاعره برنامه‌های جذابی را ارائه خواهند داد.

آذر درباره تغییراتی که در فصل جدید برنامه مشاعره به وجود آمده است، توضیح داد: سرعت برنامه‌ها در فصل جدید به دو برابر افزایش پیدا کرده است و اصولا برنامه‌ی مشاعره بیشتر به سمت شعر سرودن و شعر خواندن پیش می‌رود؛ البته آنچه که من درباره فصل پیش‌رو گفتم اطلاعات علمی برنامه است. اطلاعات دیگر را می‌توان از روابط عمومی شبکه هفت جویا شد.

تهیه‌کننده برنامه «مشاعره» با بیان اینکه بزرگترین دستاورد کشور ما ادبیات، فرهنگ و معنویت است، اظهار کرد: ایران قطب فرهنگ جهان است که یکی از ابزارهای این قطبیت، شعر است؛ شعر یکی از ابزارهای هویتی ایرانیان و فراورده زبان فارسی است. خارج از برنامه‌های تلویزیونی این یک وظیفه ملی است که همه باید برای فرهنگ‌مان زحمت بکشیم و نسبت به آن بی‌تفاوت نباشیم.

آذر بار دیگر به فصل نوروز برنامه مشاعره اشاره کرد و در همین زمینه گفت:‌ یکی از شرکت‌های بزرگ ایرانی قرار است پس از اتمام فصل نوروز 90، برنامه «مشاعره» را با ساز و کار بسیار زیبا حمایت کنند که به محض حصول توفیق در این بخش، خبر آن را اعلام خواهیم کرد.

مجری برنامه «مشاعره» در پایان سخنانش گفت: از حسین ساری (مدیر شبکه هفت سیما)، مخبر دزفولی (مدیرگروه مربوط شب هفت سیما) و تمام کسانی که در شبکه آموزش صعوبت‌ها را برای برنامه‌های زبان فارسی به سهولت تبدیل می‌کنند، تشکر می‌کنم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار