شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۹۳۲۴
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲
استاندار خوزستان:
باید یک نسخه تاثیرگذار برای حل مشکلات رودخانه‌ای استان پیچیده شود تا شاهد حل شدن بخشی از مشکلات استان در این زمینه باشیم.

 عبدالحسن مقتدایی در دهمین سمینار بین‌المللی مهندسی رودخانه‌ای که امروز، 29 دی‌ در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: تمام نشست‌های علمی باید به یک مصوبه، قطعنامه یا بیانیه‌ای ختم شوند تا اثربخشی لازم را بر آن استان یا منطقه‌ای که برگزارکننده آن نشست یا سمینار است، بگذارد.

وی افزود: برگزاری سمینار مهندسی رودخانه در خوزستان به دلیل مشکلات زیست‌محیطی فراوان در استان و وجود 5 رودخانه بزرگ و اصلی که کارون در راس آنها قرار دارد، اقدامی کاملا مرتبط و سازنده برای استان محسوب می‌شود.

مقتدایی تصریح کرد: موارد و موضوعاتی که در چنین سمینارها و جلسات مطرح می‌شوند باید به نتیجه برسند و همچنین باید نتایج علمی تمام بررسی‌ها به شورای برنامه‌ریزی هدایت شود تا تاثیرگذاری بیشتری در زمینه‌های مختلف برای استان از این سمینارها شاهد باشیم.

وی ادامه داد: اگر قرار است کار تاثیرگذاری در استان صورت گیرد، باید یک پشتوانه علمی داشته باشد تا بتوان با کمک اساتید و نخبگان آنها را به‌خوبی عملی کرد. سمینار مهندسی رودخانه جایی است که می‌توان در آن ایده‌های تاثیرگذار و توانمند را به بحث گذاشت و از میان این ایده‌ها بهترین‌ها را انتخاب کرد.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: در شرایطی که کشور با آن روبه‌رو است و خشکسالی که در چند سال اخیر شاهد آن بوده‌ایم هر استان سعی می‌کند تا سهم خود را از سرریز رودخانه‌ها برداشت کند اما باید این برداشت‌ها به‌صورت علمی باشد تا استانی در این زمینه متضرر نشود.

وی بیان کرد: ظرفیت‌های علمی کشور بهترین فرصت برای اخذ ایده‌های جدید و تاثیرگذار و فرستادن پیام آن‌ها به همه نقاط کشور است و با کمک این ایده‌ها می‌توان به توسعه استان‌ها کمک کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار