شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۹۳۴۷
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۷
همزمان با برطرف شدن تحریم ها تعداد زیادی از شرکت‌های بین‌المللی فعال در زمینه صنعت قند و شکر با توجه به پتانسیل موجود در صنعت نیشکر خوزستان اظهار تمایل زیادی برای شرکت در همایش مذکور نمودند.
هشتمین همایش ملی فن‌آوران نیشکر ایران و چهارمین نمایشگاه تخصصی نیشکر و صنایع وابسته 27 و 28 بهمن‌ ماه امسال در دانشکده علوم دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار می‌شود.

همزمان با برطرف شدن تحریم ها تعداد زیادی از شرکت‌های بین‌المللی فعال در زمینه صنعت قند و شکر با توجه به پتانسیل موجود در صنعت نیشکر خوزستان اظهار تمایل زیادی برای شرکت در همایش مذکور نمودند.

به گزارش خبرنگار ما، این همایش با عنوان "نیشکر، توسعه‌ پایدار، انرژی‌های تجدیدپذیر و صنعت دوستدار محیط زیست"، در 12 محور، توسط جمعیت علمی فن‌آوری نیشکر ایران به عنوان بیست و چهارمین عضو انجمن بین‌المللی فن‌آوران نیشکری جهان برگزار می‌شود.

این همایش در محورهای "نقش صنعت نیشکر در ظرفیت‌سازی محیط و ایجاد اشتغال مولد در منطقه"، "بررسی وضعیت اقتصادی تولید شکر و چگونگی کسب و ارتقاء مزیت‌های رقابتی در صنعت نیشکر"، "تنوع تولید، بازارسازی و استفاده از زنجیره ارزش محصولات قندی"، "تولید پایدار نیشکر با تأکید بر کاهش نهاده‌های کشاورزی، تناوب زراعی و استفاده از مواد بیولوژیک و پسماندهای صنعت نیشکر" و "برداشت سبز نیشکر، چالش‌ها و راهکارها جهت ارتقاء محصول با نگرش به حفظ محیط زیست" برگزار می شود و علاوه بر حضور سخنرانان داخلی شرکت کننده گانی از کشورهای آلمان و دانمارک نیز به سخنرانی می پردازند.

همچنین "بهره‌گیری از روش‌های نوین آبیاری به منظور ارتقاء بازده مصرف آب در تولید نیشکر"، "نقش مکانیزاسیون در تولید پایدار و افزایش بهره‌وری انرژِی"، "استفاده از فناوری‌های نوین در تولید بهینه نیشکر و شکر"، "نقش مدیریت نوین و برنامه‌ریزی استراتژیک در افزایش اثربخشی صنایع نیشکر"، "آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی در تعالی سازمانی صنعت نیشکر" و "نقش شرکت‌های زنجیره تأمین در پشتیبانی صنعت نیشکر" از دیگر محورهای این همایش است.

گفتنی است که استان خوزستان به عنوان قطب نیشکر ایران و بزرگترین تولید کننده شکر ایران و زمینه فعالیت در حوزه‌های صنایع جانبی نیشکر و از جمله مقدمات اجرایی شروع عملیات کارخانه کاغذ شرکت توسعه نیشکر، باعث شده این همایش ظرفیت‌های قابل توجهی در توسعه استان خوزستان را با خود به همراه داشته باشد و می تواند فرصت‌های تازه‌ای پیش روی این صنعت اشتغال زا در خوزستان ایجاد کند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار