اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۹۳۵۴
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰
کارشناس تغذیه مرکز بهداشت لالی: از آنجایی که دوران کودکی، دوران شکل گیری ذائقه افراد است، باید در همین دوران به کودکان شیوه زندگی درست و عادات تغذیه ای سالم را آموزش دهیم

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان لالی، کارگاه آموزشی اصلاح الگوی مصرف قند، نمک و چربی در تاریخ 26 دی ماه 94 برای سالمندان و رابطین سلامت ادارات در اداره بهزستی و مرکز بهداشت شهرستان لالی برگزار شد.

در ابتدای این کارگاه آموزشی مینا ممبینی کارشناس تغذیه مرکز بهداشت اظهار داشت: از آنجایی که دوران کودکی، دوران شکل گیری ذائقه افراد است، باید در همین دوران به کودکان شیوه زندگی درست و عادات تغذیه ای سالم را آموزش دهیم زیرا مصرف زیاد قند، چربی و نمک باعث چاقی و اضافه وزن در دوران بزرگسالی می شود.

ممبینی تاکید نمود: میزان نمک مصرف شده ی خود را 5 گرم (یک قاشق مربا خوری) در روز کاهش دهیم و افرادی که دچار فشارخون بالا هستند به 3 گرم یعنی کمتر از یک قاشق مربا خوری کاهش دهند.

کارشناس تغذیه مرکز بهداشت لالی
در پایان در خصوص مصرف چربی و روغن ها گفت: روغن های مایع خصوصا" روغن زیتون و کنجد و هسته انگور که حاوی آنتی اکسیدان ها هستند را باید در رژیم غذایی خود جایگزین روغن های جامد کنیم که این امر از طریق آموزش و اطلاع رسانی میسر می شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار