شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۹۴۰۴
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸
جعلی مراخانی پس از تماشای نمایش «هتلی‌ها» به کارگردانی حمیدرضا آذرنگ به بررسی وضعیت جشنواره امسال پرداخت و گفت: نکته‌ای که تا به اینجا درمورد جشنواره به نظرم می‌رسد این است که شنواره تئاتر فجر به سمت تولید پیش می‌رود،

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره‌ی جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر گفت: به نظر می‌رسد جشنواره تئاتر فجر امسال به سمت تولید پیش می‌رود.

جعلی مراخانی پس از تماشای نمایش «هتلی‌ها» به کارگردانی حمیدرضا آذرنگ به بررسی وضعیت جشنواره امسال پرداخت و گفت: نکته‌ای که تا به اینجا درمورد جشنواره به نظرم می‌رسد این است که شنواره تئاتر فجر به سمت تولید پیش می‌رود، به این معنا که این‌ نمایش‌ها کارهایی بوده است که بچه‌ها روی آن‌ها کار کرده‌اند و خودشان تولید کرده‌اند و جشنواره را به یک ارزیابی رسانده‌اند.

او ادامه داد: می‌توان نتیجه گرفت که نگاهی وجود داشته است که این نمایش‌ها دیده و پس از بررسی‌شان، آن‌ها را به جشنواره آورده است، این خودش یک قدم به جلو در کارهایی است که ما درحال انجام‌شان هستیم.

مرادخانی همچنین اضافه کرد: خداروشکر نمایش‌های امسال اینطور نبوده است که افراد بیایند و فقط برای جشنواره یک چیزی بسازند و پس از اتمام جشنواره تمام شود و هرگز دیده نشود و چقدر خوب است که این نمایش‌ها در آینده هم بتوانند در جاهای دیگر مانند استان‌ها به نمایش عموم برسند و مهم است که باز هم دیده شوند و این رابطه برقرار بماند.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: این سیاستی که اتخاذ شده، اینکه ما بیاییم در حوزه تئاتر به آثار اهمیت دهیم و دائم در جریان کار قرار بگیریم و جشنواره به یک مجموعه‌ای از آثاری تبدیل شود که در طول سال به نمایش درمی‌آیند و اگر هم دارد تولید می‌شود، این تولید مفید و کارآمد در حوزه تئاتر باشد.

او همچنین در پاسخ به اینکه چه تعداد نمایش در جشنواره‌ی تئاتر فجر تاکنون دیده است،گفت: تا امشب به تماشای دو نمایش «قرار» (به کارگردانی مهرداد کورش‌نیا) و نمایش «هتلی‌ها» (به کارگردانی حمیدرضا آذرنگ) نشستیم؛ سعی می‌کنم هر شب یک نمایش را ببینم تا ارزیابی بهتری از جشنواره امسال داشته باشم، سعی می‌کنیم به جریان کار بیاییم و آن‌ها را از نزدیک بررسی کنیم.

علی مرادخانی، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، و مهدی شفیعی، مدیر اداره کل هنرهای نمایشی 4 بهمن ماه پس از تماشای نمایش «هتلی‌ها»، به تالار وحدت برای تماشای نمایش «بازی سایه» کاری از گروه ژاپن به کارگردانی تاتسویا هاسگاوا رفتند.

نمایش «هتلی‌ها» به نویسندگی ساناز بیان و کارگردانی حمیدرضا آذرنگ داستان دختری را روایت می‌کند که پس از بیست و چهار سال داستان زندگی‌اش و ماجرای طلاق پدر و مادرش را برای دوستی تعریف می‌کند. داستان طلاقی که تاثیر ناراحت کننده‌ای بر زندگی و کودکی این دختر گذاشته است.

در این نمایش حمیدرضا آذرنگ، نسیم ادبی، مونا فرجاد، سام کبودوند، آیه کیان‌پور، آناهیتا همتی و ستایش محمودی در نقش کودک، به ایفای نفش پرداختند.

 نمایش «هتلی‌ها»در روز سوم و چهار (سوم و چهارم بهمن‌ماه) سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در دو سانس ۱۸ و ۲۰:۴۵ در سالن استاد سمندریان مجموعه ایرانشهر در بخش مسابقه تئاتر ایران و مرور آثار سال ۹۴ به صحنه رفت.

این نمایش پیش از این در آبان‌ماه گذشته در همین سالن اجرا شده است
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار