شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۹۴۲۶
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۹
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز: در راستای اهداف کلی و کمی بخش سلامت در برنامه ششم توسعه کشور، 16 هدف کلی سلامت محور ترسیم شد که 2 مورد از اهداف این برنامه مرتبط با معاونت فرهنگی و دانشجویی است

شنبه 3 بهمن ماه 94، جلسه هماهنگی تبیین اهداف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تدوین برنامه ششم توسعه کشور در حوزه فرهنگی و دانشجویی دانشگاه ها با حضور دکتر ساسان موگهی معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، دکتر فرهاد حمزه لویی مدیر فرهنگی، دکتر شهرام افشار مدیر اجرایی معاونت و همچنین  معاونین فرهنگی دانشجویی دانشکده های مختلف دانشگاه به منظور انجام برنامه ریزی در خصوص دستیابی به اهداف تعیین شده در برنامه مذکور در دفتر معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه برگزار شد.

دکتر ساسان موگهی در ابتدای این جلسه گفت: فصل بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در برنامه ششم توسعه کشور با تأکید بر اجرای سیاستهای کلی سلامت، ابلاغی توسط مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و به منظور تسهیل در ایفای نقش تولیت سلامت در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تهیه شده است.

وی افزود: در راستای اهداف کلی و کمی بخش سلامت در برنامه ششم توسعه کشور، 16 هدف کلی سلامت محور ترسیم شد که 2 مورد از اهداف این برنامه مرتبط با معاونت فرهنگی دانشجویی است.

موگهی ارتقاء کیفیت و تأمین شایسته معیشت دانشجویان و توسعه و تعمیق فرهنگ اسلامی ایرانی در دانشگاهها در راستای تربیت دانشجویانی سالم از نظر روحی، روانی، فرهنگی و اجتماعی را از اهداف این برنامه در حوزه معاونت فرهنگی-دانشجویی عنوان کرد و افزود: ارتقاء کیفیت ارائه خدمات سلامت سلامت با تربیت دانشجو در همه ابعاد جسمی و روحی امکان پذیر است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه با بیان اینکه در همین راستا در وزارت بهداشت، کارگروه های تخصصی در حوزه های مختلف، متشکل از معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در حوزه مربوطه، مدیران معاونت مذکور، نمایندگانی از معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت و 5 تا 7 دانشگاه منتخب در سطح کشور تشکیل شد، گفت: دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به عنوان یکی از دانشگاه های منتخب در این کارگروه حضور فعال دارد.

وی افزود: در جلساتی که در وزارت بهداشت برگزار شده، چگونگی دستیابی به دو هدف کلی که برای نظام سلامت در حوزه فرهنگی-دانشجویی تبیین شده است، تشریح شد.

موگهی با تأکید بر این مسئله که این برنامه ها در یک محدوده زمانی مشخص برنامه ریزی شده و قابل اجرا هستند، گفت: برنامه عملياتي سال 95 دانشگاه پس از نهايي شدن در کميته مرکزي، به هيئت امناء دانشگاه ارسال مي شود که پس از تاييد، با ابلاغ وزير بهداشت، منشور عملياتي دانشگاه در سال آينده خواهد بود.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه در پایان با اشاره به بحث حجاب و عفاف و رفتار حرفه ای دانشجویان، گفت: بخشنامه و آئین نامه های بسیار متفاوتی در این زمینه وجود دارد که هر کدام به نحوی مشخص کننده رفتار حرفه ای و پوشش مناسب دانشجویان است که از سال گذشته کار جمع آوری اطلاعات و تالیف آیین نامه جدید با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آغاز شد و در شورای فرهنگی و امر به معروف دانشگاه نیز به تصویب رسید که بزودی برای اجرا، به همه دانشکده ها ارسال می شود.




نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار