شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۹۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۱ - ۲۳:۵۲

مجید نامجو در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا درباره نقض حقوق روستائیان و عشایر بختیاری در سد گتوند علیا، وجود این مشکل بین اهالی و شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران را تأیید کرد و در عین حال، خواستار همکاری مردم با وزارت نیرو برای رفع این مشکل شد.

به گزارش آژانس خبری بختیاری ، مجید نامجو درباره مشكلي كه در آبگيري سد گتوند ايجاد شده است، گفت: ما در آبگيري سدها همواره با مشكلاتي مواجه بوده‌ايم و وزارت نيرو در تخليه كردن منطقه‌اي كه زير آب مي‌رود با مشكل مواجه بوده است. برخي از اهالي روستاهايي كه زير آب مي‌روند با وجود اينكه پولشان را مي‌گيرند باز هم تمايلي به خروج از منطقه ندارند، برخي هم بر سر مبلغ به توافق نمي‌رسند و به هر حال ما همواره با مشكلاتي در اين زمينه مواجه بوده‌ايم.

وزیر نیرو افزود: در سطح گسل هم همين مساله وجود دارد و البته وزارت نيرو تلاش مي‌كند از راههايي استفاده كند تا بتواند آبگيري سدها را هر چه سريعتر آغاز كند. از مردم مي‌خواهيم كه در اين زمينه‌ها همكاري‌هاي لازم را داشته باشند تا برنامه‌هاي وزارت نيرو نيز پيش برود.

اعتراف دیرهنگام وزیر نیرو به وجود مشکل بین اهالی سد گتوند با شرکت آب و نیرو در حالی است که کریم شیبانی مدیر طرح سد گتوند در تاریخ 29/03/1390 و در آستانه سفر رئیس جمهور برای اعلام آغاز آبگیری سد گتوند، گفته بود « ۱۰۰ درصد روستاهايي كه در فاز نخست آبگيري سد گتوند به زير آب مي‌روند از طرف شركت مديريت منابع آب و نيروي كشور تملك شده است و در اين فاز مشكلي وجود ندارد». در واقع مدیر سد گتوند با ارائه آمار غلط به رسانه ها و مقامات وزارت نیرو و رئیس جمهور، کوشید تا رضایت خاطر رئیس جمهور را برای حضور در افتتایحه این پروژه جنجالی کسب کند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار