شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۹۴۸۶
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰
«حمیدرضا طیبی» در اولین کنفرانس بین‌المللی گردشگری و معنویت با بیان اینکه در 14 آیه از قرآن مجید به ضرورت سیر و گردش انسان‌ها در زمین توأم با تأمل و تفکر اشاره شده است، افزود: توسعه علمی و فناورانه و به دنبال آن توسعه صنعتی موجب پیشرفت جوامع و توسعه سلامت و رفاه مادی را فراهم کرده است


رئیس جهاد دانشگاهی تأکید کرد:‌ گردشگری تضمین صلح جهانی و تلطیف تعاملات انسانی است که زمینه‌ساز شکل‌گیری تقاضای پایدار در بازارهای بالقوه گردشگری خواهد شد.

، «حمیدرضا طیبی» در اولین کنفرانس بین‌المللی گردشگری و معنویت با بیان اینکه در 14 آیه از قرآن مجید به ضرورت سیر و گردش انسان‌ها در زمین توأم با تأمل و تفکر اشاره شده است، افزود: توسعه علمی و فناورانه و به دنبال آن توسعه صنعتی موجب پیشرفت جوامع و توسعه سلامت و رفاه مادی را فراهم کرده است. از سوی دیگر توسعه زندگی متکی بر ماشین و دور شدن تدریجی فرهنگ و اخلاق از جوامع، انسان‌ها را با مشکلات روحی و روانی بسیاری روبرو کرده است. همچنین توسعه علم بدون تکیه بر توسعه فرهنگ و معنویت همچون تیغی در دست انسان‌ها و کشورهای سودجو و منفعت طلب است که بسیاری از مناطق کره زمین را به مکان‌هایی ناامن و پراضطراب برای مردم تبدیل کرده است.

رئیس جهاد دانشگاهی ادامه داد: در چنین شرایطی به صورت طبیعی، گردشگری و مهاجرت از روش‌های مناسب برای دور شدن از مشکلات روانی و ناهنجاری‌های زندگی مادی و ماشینی است که علاقه مردم به گردشگری را به صنعتی پرسود و محرک توسعه بسیاری از کشورها تبدیل کرده است.

وی اظهار کرد: توسعه گردشگری حول این موضوع شکل گرفته که با سرویس و خدمات جذاب،‌ رضایت مشتریان در استراحت و آسایش جسم و لذت مادی فراهم شود. گردشگری دارای ظرفیت‌های نهفته دیگری است که توجه به آن‌ها در کنار دستورات خداوند می‌تواند علاوه بر آسایش جسم و لذت مادی به آرامش روح و توجه به معنویت و ارتقاء اخلاق منجر شود.

طیبی همچنین گفت: جهاد دانشگاهی، گردشگری را ضرورتی اساسی برای زندگی مادی و معنوی انسان‌ها دانسته و معتقد است شناخت بسترهای ناشناخته و پنهان بُعد معنوی گردشگری خدمت به بشریت برای دستیابی به سطح بالایی از نیازهای انسانی است.

او با بیان اینکه تأسیس پژوهشکده گردشگری در جهاد دانشگاهی واحد خراسان رضوی، ایجاد مرکز گردشگری دانشجویان در معاون فرهنگی جهاد، راه‌اندازی دانشکده گردشگری برای اولین بار در ایران در دانشگاه علم و فرهنگ حاکی از اهمیت این سازمان به گردشگری و نقش آن در آرامش جسم و روح انسان و جامعه است، گفت: برگزاری این کنفرانس از سوی دانشگاه علم و فرهنگ مسئله اصلی مدیریت گردشگری با نگاه معنوی، بررسی روش‌ها، فنون، ابزارها و امکاناتی است که بتوان معنویت را در تمامی گونه‌های مختلف گردشگری در نظر گرفت تا در کنار اهداف اولیه سفر مفاهیم مرتبط با فطرت و سرشت انسانی مورد توجه قرار گیرد.

رئیس جهاد دانشگاهی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری ایران بیان کرد: شرایط ایجاد شده در دوران پساتحریم می‌تواند کشورمان را به یکی از قطب‌های گردشگری جهان با توجه به اثرات معنوی آن تبدیل کند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار