شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۹۵۰
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۱ - ۲۳:۵۶

حضرت آيت الله صافي گلپایگانی، صبح امروزدر دیدار دكتر لاريجاني، ريیس محترم مجلس شوراي اسلامي با اشاره به ت جايگاه مهم اين قوّه در نظام جمهوري اسلامي، گفتند: نمايندگان مجلس وظيفه دارند بر تمام امور مملكتي نظارت داشته باشند و از حقوق مشروع مردم دفاع نمايند.

ایشان ادامه دادند: مجلس ما بايد مستقل، شجاع و بدون در نظر گرفتن ملاحظات، به بهترين وجه از حقوق ملت دفاع نموده و امور داخلي و خارجي كشور را به طور كامل رصد نمايد.

معظم له با ذكر خاطراتي از روند شكل‌گيري مجلس و شوراي نگهبان در اوايل انقلاب، به زماني كه حضورخود د شوراي نگهبان و توجه و اهميتي كه به قوانين و دستورات اسلامي و رفع مشكلات مردم و عزت نظام اسلامي مي‌دادند، اشاره کرده و افزودند: نمايندگان نبايد در دفاع از حقوق مشروع مردم ساكت باشند؛ نماينده‌ عبد السكوت براي مملكت ضرر دارد؛ آنها بايد مصلحت مملكت اسلامي را در نظر گرفته و تمام توان خود را صرف عزّت و سرافرازي نظام اسلامي كنند.

*انتقاد از دستگاه دیپلماسی کشور

این مرجع تقلید در ادامه با ابراز تأسف از اعدام تعدادي از ايرانيان در عربستان سعودي، به انتقاد از دستگاه ديپلماسي كشور پرداخته و ابراز داشتند: وزارت امور خارجه‌ بايد براي مردم اين مسأله را روشن كند؛ اگر چنين مسأله‌اي صحت دارد، مسئولين ديپلماسي كشور مقصر هستند وبايد پاسخگوي ملت ايران باشند؛ ملت از اين حق خودشان نخواهد گذشت.

حضرت آيت الله صافي گلپایگانی در بخش دیگری از سخنان خود به مسأله‌ گراني و تورم شديد اشاره کرده و گفتند: نمايندگان جديد بايد تمام اهتمام خود را در اين قرار دهند كه مسأله‌ فقر، گراني و بيكاري را ريشه‌كن نموده و معيشت مردم را حداقل در حد متوسط وبلكه بالاتر از آن قرار دهند.

*تاکید بر تلاش برای رفع نگرانی های مردم

ايشان همچنین به ذكر بعضي از مشكلات فرهنگي جامعه پرداخته و افزودند: مسأله حجاب و اختلاطي كه متأسفانه امروز در جامعه پيش آمده است، باعث دلسردي مردم متديّن و دلسوزان به نظام و انقلاب مي‌شود وبايد زودتر از اين چاره‌اي انديشيد و براي رفع نگراني‌هاي موجود در جامعه، راه‌حلي سريع و قاطع به كار بست تا مسأله‌ عفاف و حجاب اسلامي در جامعه‌ به خصوص در ادارات و نهادهاي ما حاكم شود.

معظم له ضمن تقدير و تشكر از نمايندگان، هيئت رئيسه و رياست مجلس، به انتخاب مجدد دكتر لاريجاني به رياست مجلس اشاره كرده و اظهار داشتند: انشاء الله شما بتوانيد با درايت و تدبير به بهترين وجه همراه با نمايندگان مجلس، به امور مهم و حساسي كه در جامعه وجود دارد،‌ بپردازيد.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در پايان براي موفقيت و خدمت بيشتر نمايندگان به مملكت اسلامي دعا کردند.

در ابتداي اين ديداردكتر لاريجاني، رییس مجلس شورای اسلامی گزارشي از فعالیت های مجلس در دوره گذشته و برنامه‌هاي مجلس نهم را ارائه کرد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار