اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۹۵۳۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۸
مدیرکل امور مالیاتی خوزستان گفت:
کاویانی با اشاره به درآمدهای محقق شده در ۱۰ ماهه نخست در اداره کل امور مالیاتی استان اظهار کرد: در این مدت ۹۸ درصد درآمدهای پیش بینی شده برای ۱۰ ماهه نخست امسال، محقق شده است به گونه ای که یک هزار و ۷۷۰ میلیارد تومان به صورت مستقیم و یک هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان به صورت مالیات بر ارزش افزوده جذب شده است.
شوشان- محسن کاویانی، مدیرکل امور مالیاتی استان خوزستان اظهار کرد: کل بودجه پیش بینی شده برای جذب مالیات در کشور، چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است که این رقم شامل ۹۳ درصد کل بودجه مالیاتی استان خوزستان به شمار می رود و سایر دستگاه ها نیز هفت درصد باقی مانده را جذب خواهند کرد.

وی افزود: از کل بودجه مالیاتی استان که باید توسط این اداره کل جذب شود، دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به صورت مستقیم و دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان به صورت مالیات بر ارزش افزوده جذب خواهد شد.

کاویانی با اشاره به درآمدهای محقق شده در ۱۰ ماهه نخست در اداره کل امور مالیاتی استان اظهار کرد: در این مدت ۹۸ درصد درآمدهای پیش بینی شده برای ۱۰ ماهه نخست امسال، محقق شده است به گونه ای که یک هزار و ۷۷۰ میلیارد تومان به صورت مستقیم و یک هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان به صورت مالیات بر ارزش افزوده جذب شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان خوزستان تصریح کرد: خوشبختانه با برنامه ریزی های انجام شده و همکاری خوب مدیان مالیاتی به خصوص فعالان اقتصادی، هم اکنون میزان تحقق درآمدهای مالیاتی در ۱۰ ماهه نخست امسال در استان خوزستان به گونه ای است که ما از میانگین کشوری بالاتر هستیم.


تعامل خوب با فعالان اقتصادی

کاویانی عنوان کرد: با وجود تحقق بسیار خوب درآمدهای مالیاتی ولی در این مدت، تعامل بسیار خوبی با فعالان اقتصادی و شرکت های دولتی و خصوصی صورت گرفته و سعی کردیم در بخش مالیات ستانی به گونه ای عمل نکنیم که فشاری متوجه فعالان اقتصادی شود و کار مالیاتی کار را به جایی برساند که مالیاتی بیش از حد توان از کسی گرفته شود.


وی ادامه داد: در این مدت کمترین نارضایتی از سوی ارباب رجوع و فعالان اقتصادی در بخش جذب درآمدهای مالیاتی صورت گرفته و سعی کرده ایم به گونه ای عمل کنیم که پرداخت مالیات با رغبت صورت بگیرد. به عبارتی به گونه ای توجیه کرده ایم که پرداخت به موقع مالیات بی شک به نفع خود مودیان است چرا که این کار نوعی تکلیف قانونی است.

مدیرکل امور مالیاتی استان خوزستان همچنین با اشاره به اهمیت درآمدهای مالیاتی بیان کرد: از آنجا که ثروت های ملی باید صرف برنامه ها و اقدامات پایدار شود، دولت سعی دارد ضمن کاهش هزینه های جاری، بودجه های عمرانی را افزایش دهد؛ بنابراین در سال های اخیر در ایران تلاش شده تا بار بودجه جاری از دوش درآمدهای نفتی برداشته و از طریق درآمدهای مالی تامین شود.


اهمیت درآمدهای مالیاتی برای کشور

کاویانی افزود: تاکنون وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی موجب غفلت از نوسازی و تغییر و تحول در نظام مالیاتی کشور شده و درآمدهای حاصل از آن جایگاه واقعی نداشته است. اکنون که درآمد های دولت هم به سبب تحریم ها و هم به علت کاهش شدید قیمت جهانی نفت کاهش یافته، درآمدهای مالیاتی از اهمیت واقعی برخوردار است.

وی بیان کرد: هدف گذاری برنامه پنجم توسعه نیز تائیدی بر همین مسئله است چرا که بر اساس این برنامه باید ۱۰۰ درصد بودجه جاری کشور از مالیات تامین شود.

کاویانی همچنین تامین ۹۰ درصدی درآمدهای دولت های جهان از طریق مالیات را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: در نظام های اقتصادی کشورهای توسعه یافته، درآمدهای مالیاتی علاوه بر اینکه مهمترین ابزار تامین کننده بودجه دولت ها محسوب می شوند در اجرای سیاست ها و راهبردهای اقتصادی نیز نقش ارزنده ای ایفا می کنند.

منبع: خبرگزاری مهر
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
محمدرضا حامد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
comment
0
0
comment آقای کاویانی در زمان تصدی ممیز کلی یکی از مناطق شهرستان اهواز مسول ارز یابی رضایتمندی از ارباب رجوع را به عهده داشتند که با توجه به تعامل و روحیه مردم مداری بسیار موفق عمل نمودند و در چند سالی که به سمت مدیر کل امور مالیاتی استان منصوب شده اند حقاً با برنامه ریزی شبانه روزی و تلاش مضاعف توانسته اند با تمام امکانات موجود و همسو با سایر دستگاهای مرتبط راه توسعه را در امور مالیاتی استان پیموده تا جاییکه اکثر دوایر امور مالیاتی از ازدهام دوره های قبل خبری نیست و کارها بصورت کاملاً مطلوب و در فضایی صمیمی انجام می شود که همین امر موجب جزب و یا جاذبه امور مالیاتی استان شده است که جای تقدیر و تشکر از جناب آقای کاویانی را دارد .
comment
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
comment
0
0
comment خجالت بکشیداین قدربه شرکت های خصوصی فشارمیاریدکه همه شرکت های مانندگروه ملی ونوردولوله ولوله سازی اهوازوغیره درحال ورشکست هستن ازبس که مالیات می دن این کارا... یعنی فشاراوردن به شرکت ها وغیره است به چه چیزی اقای کاویانی افتخارمی کنی ؟به فشاراوردن به مردن به کارخانه ها فقط می خوای مدیران وزارت اقتصادازشماراضی باشن واقعان به چه قیمتی ؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار