شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۹۵۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰
مدیر کل ارشاد خوزستان :
همایون قنواتی در دومین جشنواره مادران و پدران قصه گو از سری برنامه های اهواز پاتیخت کتاب با حضور تعدادی قصه گو و پدران و مادران به همراه فرزندان خود بیان کرد: توجه و بررسی آداب و رسوم و آیین های گذشته با پرداختن به قصه ها و داستان ها امکان پذیر است.
اهواز- ایرنا- مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان گفت: قصه های امروزه با توجه به نسل حاضر و زندگی و فرهنگ امروزه در حال نگارش است.

به گزارش ایرنا همایون قنواتی شامگاه شنبه در دومین جشنواره مادران و پدران قصه گو از سری برنامه های اهواز پاتیخت کتاب در محل سینما هلال اهواز با حضور تعدادی قصه گو و پدران و مادران به همراه فرزندان خود بیان کرد: توجه و بررسی آداب و رسوم و آیین های گذشته با پرداختن به قصه ها و داستان ها امکان پذیر است.

وی گفت: برای خارج شدن از دنیای ماشینی می توان به دنیای قصه ها مراجعه کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان بیان کرد: پدربزرگ ها و مادربزرگ ها همواره راه و روش قصه گفتن را به فرزندان خود آموخته اند.

قنواتی گفت: ذهن رویا پردازانه کودکان یک ظرفیت قوی است که می توان از این ذهن برای مدیریت فرهنگی در جاکعه و توسعه قصه گویی استفاده کرد.

در ادامه این آیین دبیر و سخنگو انجمن دوستداران میراث فرهنگی تاریانا خوزستان گفت: تکنولوژی باعث شده است که مردام کمتر دور هم جمع شوند و پدران و مادران برای فرزندان خود قصه بازگو کنند.

مجتبی گهستونی با بیان اینکه این جشنواره برای دومین باردر اهواز برگزار شده است اظهار کرد: این جشنواره توسط انجمن دوستدار میراث فرهنگی استان خوزستان (تاریانا) و اداره کل فرهنگ و ارشاد سلامی استان برگزار شده است.

وی گفت: دراین جشنواره به دنبال این هستیم تا در گویش ها و قصه های محلی استان استعدادها شناسایی شوند و برای نسل های آینده به یادگار گذاشته شوند.

گهستونی افزود: قصه و قصه گویی میراث شفاهی است که باید این میراث به نسل های آینده منتقل شود.

در پایان این آیین از تعدادی قصه گو برتر نیز تجلیل شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار