اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۹۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۸
نشست خبری دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت در دهدز در سالن مرکز بهداشت این شهر برگزار شد
نشست خبری دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت در دهدز در سالن مرکز بهداشت این شهر برگزار شد.

مهندس صادق سعیدی رئیس مراکز بهداشتی درمانی دهدز در این نشست، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ایام الله دهه فجر به تشریح دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت در حوزه های بهداشت و درمان در منطقه دهدز پرداخت.


رئیس مراکز بهداشتی درمانی دهدز اظهار داشت: تا قبل از انقلاب شکوهمند اسلامی، ارائه خدمات در حوزه بهداشت و درمان بصورت نظام مند نبوده و بیشتر در قالب مراقبت های بیماریابی و تنظیم خانواده بود که پس از پیروزی انقلاب و به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، در سال 60 ساختار شبکه ای طراحی شد که شروع تحول خوبی در حوزه بهداشت و درمان بود.


وی افزود: پس از پبروزی انقلاب اسلامی با اجرای طراحی ساختار شبکه ای، ساخت خانه های بهداشت در روستاها، آموزش و تربیت بهورزان جهت ارائه خدمات در روستا و خانه های بهداشت و دیگر اقدامات مشابه در حوزه بهداشت شروع به شکل گیری و رخ دادن نمود.


سعیدی ادامه داد:شروع طرح تحول نظام سلامت در سال 84 در قالب برنامه بیمه روستایی و در سال 93  تحت عنوان طرح تحول نظام سلامت در  حوزه بهداشت و درمان  از چندین جهت حائز اهمیت است، چرا که در بدترین شرایط  اقتصادی این طرح اجرا شد و از جهتی نیز ارائه خدمات این طرح نسبت به دیگر طرح ها در طول انقلاب تخصصی تر بوده است.


رئیس مراکز بهداشتی درمانی دهدز اظهار داشت: از مهمترین اهداف طرح تحول نظام سلامت، کاهش هزینه های پرداختی از جیب بیماران بود که تا قبل از اجرای طرح، پرداختی از جیب مردم 60-70 درصد بوده  که با اجرای این طرح، هزینه های پرداختی مردم به کمتر از  5% کاهش یافت.


وی در ادمه به برخی از دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت در دهدز اشاره کرد و گفت:  تجهیز و تعمیر 25 خانه بهداشت و پایگاه ضمیمه، تجهیز سه مرکز بهداشتی درمانی و 4 پایگاه فوریتهای پزشکی، راه اندازی و تجهیز مرکز بهداشتی درمانی شبانه روزی درجه یک دهدز و راه اندازی واحد دندانپزشکی آن، خرید تجهیزات جدید در واحد آزمایشگاه جهت تسریع در امور، تجهیز و تعمیر پانسیون های پزشکان به منظور ماندگاری پزشکان در منطقه، جذب 8 بهورز و 10 نیروی خدماتی و 10 نیروی بهداشتی و احداث دو خانه بهداشت جدید از جمله اقداماتی است که در طی مدت اخیر در منطقه دهدز در حوزه بهداشت و درمان انجام شده است.


سعیدی درپایان گفت: این اقدامات از برکات اجرای طرح تحول نظام سلامت با حمایت های دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز است که با هدف حفظ و ارتقاء سطح سلامت و دسترسی آحاد مردم به خدمات سلامت به یک میزان و برقراری عدالت در سلامت عملیاتی گردیده است
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار