شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۹۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۱
مدیر شبکه بهداشت و درمام ماهشهر: این شهرستان با افتتاح هفت مرکز سلامت جامعه و 14 پایگاه سلامت یکی از پیشروترین واحدهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در اجرای طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت به شمار می‌رود
دکتر علیرضا قدری سرپرست شبکه بهداشت و درمان بندر ماهشهر در حاشیه مراسم افتتاح از مراکز سلامت جامعه و پایگاهای سلامت این شهرستان که روز 10 بهمن ماه 94 برگزار شد، گفت: در راستای اجرای نظام تحول سلامت و در فاز نخست ارائه خدمات بهداشتی، هفت مرکز بهداشتی و درمانی و 14 پایگاه خدمات سلامت ویژه افتتاح و راه‌اندازی شد.

قدری ادامه داد: این شهرستان با افتتاح هفت مرکز سلامت جامعه و 14 پایگاه بهداشت سلامت یکی از پیشروترین شبکه‌های بهداشت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در اجرای طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: با افتتاح و راه‌اندازی این مراکز و پایگاه‌ها در مجموع 242 هزار و 100 نفر از ساکنان حاشیه شهر شهرستانهای بندر ماهشهر، بندر امام خمینی (ره)، شهرک شهید رجایی و شهرک آیت‌الله طالقانی را زیر پوشش کامل خدمات اولیه سلامت قرار می‌گیرند.

قدری افزود: در پایگاه‌ها و مراکز بهداشتی سلامت به ازای هر دو هزار و 500 نفر جمعیت، یک مراقب سلامت در نظر گرفته شده که در مجموع 60 نیروی کارشناس مراقب سلامت شامل 55 نفر خانم و پنج نفر آقا از طریق فراخوان جمعیت هلال احمر استان، با برگزاری آزمون و اولویت بومی بودن جذب شده‌اند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان ماهشهر گفت: برای اجرای این طرح تاکنون 14 میلیارد و 260 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

وی افزود: معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر اساس تعهدات دولت یازدهم و وزیر محترم بهداشت، طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت را با هدف دستیابی به ارتقای شاخص‌های سلامت، افزایش رضایت‌مندی گیرندگان خدمات و ارائه‌دهندگان خدمت، ارائه عدالت در سلامت از منظر دسترسی به خدمات، حفاظت مالی، بهبود کیفیت و کنترل خدمات سلامت طراحی کرد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان ماهشهر در پایان با تأکید بر لزوم توانمندسازی مردم در پیشگیری از ابتلا به بیماریها با ترویج فرهنگ خودمراقبتی، گفت: اصلاح و بهبود سبک زندگی و ارتقای کیفیت زندگی و نیز پیشگیری اولیه و گسترش عدالت در سلامت از اهداف طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار