شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۹۵۷۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷
معاون اسبق استانداری خوزستان::
مقدس حسین زاده در ادامه گفت: مناطق محروم و فقیر شهر اهواز هیچ امکانات زیرساختی از قبیل آب آشامیدنی، گاز، برق، آسفالت و جدول کشی محروم بودند و توانستیم با ایجاد بازارچه هایی پیش ساخته در کوت عبدالله و ملاشیه برای اشتغال جوانان آن منطقه طی عملیات بسیار بزرگ و جهادی رضایت عموم مردم این مناطق را برآورده کنیم.
شوشان / مصطفی حلالی 

با انتصاب امیر حیات مقدم به سمت استاندار خوزستان در سال 84، مهندس مقدس حسین زاده با حکم او به ساختمان ذوزنقه ای استانداری خوزستان به سمت معاونت امور عمرانی راه یافت.

در آن سال ها خوزستان روزهای پرالتهاب و بحرانی را به لحاظ برخی اقدامات کور تروریستی توسط اجانب آمریکا و با حمایت ایادی اش در برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس می گذراند. اما شعار تیم آن سال های استانداری ، عمران و آبادی پس از برقراری امنیت در استان و به ویژه شهرستان اهواز بود. 

عمر معاونت عمرانی مهندس مقدس حسین زاده همانند عمر  استانداری حیات مقدم کوتاه بود. اما در طول این 20 ماه مدیریت وی بر حوزه عمرانی اقدامات ماندگار و تاثیرگذاری در استان و به ویژه کلانشهر اهواز صورت گرفت که آثار ان همچنان در نقاط محروم این کلانشهر باقی است.

بدین سان محرومیت زدایی و توانمندسازی و برخودداری مناطق حاشیه ای شهر اهواز در دستور کار مقدس حسین زاده قرار گرفت.

معاون مجمع تقریب،معاون استانداری خوزستان وزنجان،مدیرطرحهای جامع ریاست جمهوری بخش مناطق آزادو وزارت مسکن وشهرسازی؛هیات مدیره جهاد توسعه وزادت جهاد.رییس هیات مدیره خبرگزاری تقریب.کارشناس دادگستری در کارنامه مدیریتی علی مقدس دیده می شود.

گفتگوی اختصاصی پایگاه خبری شوشان با مقدس حسین زاده معاون اسبق امور عمرانی استانداری خوزستان از نظرتان می گذرد.

معاون اسبق استانداری خوزستان می گوید:  زمانی که وارد استانداری خوزستان شدم استان با مشکلات بسیاری روبرو بود. از جمله اقدامات ترورسیتی و بمب گذاری هایی  که توسط معاندین و نظام و کشور  در شهر اهواز اتفاق افتاده بود و در دولت وقت و بعد ادامه داشت و تمام سیستم امنیتی کشور را در گیر کرده بود .

مقدس زاده افزود: خردادماه 84 زمانی که حکم معاونت امور عمرانی استانداری خوزستان خود را از وزارت کشور گرفتم و سکان دار معاونت عمرانی استانداری خوزستان شدم شناخت کامل و جامعی از خوزستان داشتم، زیرا من در منطقه محروم کوت عبدالله  اهواز  بدنیا امدم و دوران دبستان، راهنمایی و دبیرستان را در آنجا زندگی کردم و همچنان هم ساکن کوت عبدالله هستم و بخاطر علاقه ای که به مردم این منطقه دارم نتوانستم به جایی دیگر نقل مکان کنم.

معاون اسبق عمرانی استانداری خوزستان تصریح کرد: زمانی که سکان دار معاونت عمرانی استانداری شدم تقاضا و مطالبات مردم بسیار زیاد بود. به اذعان کارشناسان  کار عمرانی بسیار پیچیده و سخت است، اما با گشت و گذاری که در شهر زدم و مشکلات را بررسی کردم و براساس سیاست های کلان تلاش کردم آنها را سامان بدهم و در اولین اقدام، نقاطی که مشکل امنیتی داشتند پیدا کردیم و با جلسه ای که با استاتدار وقت داشتیم با تایید استاندار برنامه هایمان را اجرایی کردیم و از همه مهمتر شناسایی مناطق محروم در اولویت قرار گرفت و مناطقی از قبیل کوت عبدالله، اسماعیلیه، ملاشیه، کوی علوی، گمبوعه، حمدیه، آسیاب آباد و... مشخص شدند و خوشبختانه با موافقت استاندار روبرو شد و اعتباراتی هم بدون محدودیت در اختیار معاونت عمرانی قرار گرفت و تمام مناطق تعیین شده تحت ساماندهی، بازسازی و رفع محرومیت زدایی قرار گرفتند.


مقدس حسین زاده در ادامه گفت: مناطق محروم و فقیر شهر اهواز هیچ امکانات زیرساختی از قبیل آب آشامیدنی، گاز، برق، آسفالت و جدول کشی محروم بودند و توانستیم با ایجاد بازارچه هایی پیش ساخته در کوت عبدالله و ملاشیه برای اشتغال جوانان آن منطقه طی عملیات بسیار بزرگ و جهادی رضایت عموم مردم این مناطق را برآورده کنیم.

معاون سابق عمرانی استانداری خوزستان بیان داشت: طی برنامه های محرومیت زدایی در شهر اهواز مقرر شد تا زمانی که اکثر معضلات زیرساختی حل شود این طرح ادامه پیدا کند و از قبیل کارهای زیرساختی در اهواز معضل تردد وسایل نقلیه و ترافیک بود که مردم بسیار ناراضی یودند و ما با پیگیری که از شورای عالی ترافیک انجام دادیم موفق شدیم با قرارگاه سازندگی سپاه و شرکت نفت قراردادی در جهت ساخت جاده در غرب و شرق رود خانهکارون منعقد کنیم و در سال 85 موفق شدیم شمال و جنوب رود کارون را زیر بار ترافیک ببریم.

وی اشاره کرد: با مطالعات میدانی انجام شده توانستیم بسیاری از مناطق شهر اهواز را که فاقد فضای سبز، تفریحی و ورزشی بود را تحت پوشش قرار دهیم زیرا کلانشهر اهواز با وجود جمعیت بیش از یک میلیون نفری از امکانات رفاهی، تفریحی و ورزشی برخوردار نیست.

حسین زاده اظهار داشت: دیگر کارهای انجام شده در زمان سکان داری معاونت عمرانی استانداری می توان به ساخت و تکمیل شانه های غربی و شرقی پل ششم که با سرمایه گذاری شرکت فولاد انجام شد اشاره کرد و در همان زمان با تلاش های انجام شده مقدمات جدا شدن منطقه کوت عبدالله از شهر اهواز را انجام دادیم و خوشبختانه امروز شاهد این امر هستیم.

معاون اسبق عمرانی استانداری خوزستان همچنین به مابقی کارهای انجام شده در دوران مسئولیت خود در سمت معاون عمرانی استانداری اشاره کرد و گفت: کارهای انجام شده در دوران که من بودم بسیار حساس و کاربردی بوده که می توان به درست کردن جاده دسترسی و باسازی بافت فرسوده منطقه منبع آب که موجب ایجاد مشکلات فراوانی برای مردم شده بود.

مقدس حسین زاده در پایان به مشکلات ساخت و ساز و زیر ساخت های منطقه پردیس اهواز پرداخت و گفت: منطقه پردیس در زمان های گذشته مشکلات متعددی داشته و ما توانستیم در زمان وقت با آورده ای که مردم به مبلغ 1 میلیون تومان پرداخت کرده بودند 760واحد مسکونی در مدت 6 ماه ایجاد کنیم.

وی افزود:  البته خیلی ها حاضر به زندگی در آنجا نبودند و ما با همکاری شهرداری و آبفا شهری تمام منطقه پردیس مجهز به سیستم فاضلاب شد و انشعاب های غیر مجاز هم جمع آوری شد همچنین اکثر خیابان های پردیس به علت ماسه ای بودن شرایط آسفالت شدن را نداشت اما معاونت استانداری با هزینه بسیاز زیاد این کار را انجام داد و موجب رضایت مردم و محیاء شدن شرایط سکونت برای مردم منطقه پردیس شد.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۵
comment
0
0
comment خسته نباشید به امیر حیات مقدم فرمانده رشید دوران جنگ تحمیلی و همچنین همرزمانش.
امیدوارم امیر حیات مقدم هر کجا که هست سالم و سلامت باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار