شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۹۵۹
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۰

شوشان : کمتر از یک هفته به آغاز فصل نقل و انتقالات مانده اما تحقیقات میدانی از بازار مسکن اهواز حاکی است که نه سیاست‌های دستوری و نه سیاست‌های تبلیغی دولت مبنی بر واگذاری‌ها و آغاز ثبت‌نام‌های مسکن مهر تاثیری بر ثبات و کاهش اجاره‌بها در این کلانشهر نداشته است.

طی چند ماه گذشته مسئولان و دست‌اندرکاران بخش مسکن وعده‌هایی برای کنترل بازار مسکن به خصوص بازار اجاره‌بها داده‌اند و از سیاست‌هایی سخن گفته اند تا امید را در دل مستاجران زنده نگه دارد. گزارشات میدانی شوشان حکایت از افزایش40 تا 50 درصدی اجاره بها در اکثر نقاط اهواز دارد. این در حالی است که تصور می شد اجاره‌بها در اهواز همانند سال گذشته تنها چند درصدی بالاتر از نرخ تورم اعلام شده باشد، اما زهی خیال باطل. دردآو‌ر‌تر از تصور رشد 30 درصدی نرخ اجاره‌بها در اهواز نسبت به سال گذشته این است که درخواست‌های مستاجران و اعلام توان‌شان نسبتبه پرداخت اجاره‌ در برخی بنگاه‌های مسکن مورد استهزاء قرار می گیرد.

مردم از مسئولان انتظار دارند ضمن تقویت نظارت، علت‌های واقعی افزایش قیمت اجاره‌بها را شناسایی کرده و با آن مقابله کنند، هر چند ما نیز معتقدیم اجاره بها بصورت مستقیم با وضعیت بیکاری و وضعیت معیشتی افرادی که بطور مستقیم از طریق اجاره دادن مسکن امرار معاش می کنند ارتباط دارد. مردم نگران تکرار تجربه سال های گذشته در بازار مسکن بوده و خواستار توجه بیشتر مسئولان به‌ نظر محافل کارشناسی و اجرای طرح‌های کارآمد و عملی تر در این بازار هستند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار