اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۹۶۳۷
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۵
مسئول کانون جوانان کارگزاران سازندگی خوزستان گفت:
در شهرستان اندیمشک خبر تایید صلاحیت چند تن از کاندیدا از بامداد روز شنبه منتشر شد و امید و نشاط فراوانی را به فضای راکد انتخاباتی شهرستان وارد کرد، در واقع میتوان گفت با انتشار این اخبار روح جدیدی از امید و شور و اشتیاق انتخاباتی در کالبد شهر دمیده شد.
شوشان- آن چه می خوانید بخشی از مصاحبه کوتاه با فعال سیاسی جوان و خوش آتیه ی اصلاح طلب شهرستان اندیمشک، مهندس مهرداد طافی از اعضای شورای استانی حزب کارگزاران سازندگی شاخه ی خوزستان و از اعضای شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان استان خوزستان در ارتباط با فضای سیاسی روزهای اخیر شهرستان اندیمشک و در آستانه ی انتخابات مجلس شورای اسلامی ست.

در ابتدا از وضعیت فضای سیاسی شهرستان اندیمشک بعد از تایید صلاحیت ها از ایشان سوال کردیم که در پاسخ به این پرسش عنوان داشتند:

بر اساس تحقیقات میدانی بنده در بررسی مجدد صلاحیت کاندیدای محترم مجلس شورای اسلامی توسط شورای نگهبان خوشبختانه بخشی از کاندیدای محترم شهرستان اندیمشک به رقابت انتخاباتی بازگشتند. البته این وضعیت در همه ی شهرستان ها این گونه نیست. به طور مشخص در کلان شهر اهواز به لحاظ حضور نیرو های اصلاح طلب شاخص واقعاً دست مان خالی شد.

باعث خوشحالی ست که بخشی از قول های مسئولین محقق و رایزنی های شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان، دلسوزان نظام، ریاست محترم جمهور محبوب و محجوب و شخصیت ها و چهره های سیاسی تاثیرگذار، تا حدودی و در برخی شهرستان ها، نتیجه بخش بود و بنابر آمار اعلام شده، کاندیدای تایید شده در کل کشور از 40 درصد به حدود بیش از 50 درصد افزایش پیدا کردند و در انتخابات اندیمشک از 6 نفر منتسب به یک جریان فکری به 9 نفر از جناح های مختلف افزایش یافتند. البته مشخص است که آن چه امروز مشاهده می کنیم  مطلوب ما اصلاح طلبان نیست و با انتظارات ما  فاصله ی معنا داری دارد ولیکن باز جای خوشحالی ست که انتخابات از یک حالتی که امکان رقابت در اکثر قریب به اتفاق حوزه ها وجود نداشت و رقابت معنایی نداشت به وضعیت بهتری تغییر پیدا کرد.

در شهرستان اندیمشک خبر تایید صلاحیت چند تن از کاندیدا از بامداد روز شنبه منتشر شد و امید و نشاط فراوانی را به فضای راکد انتخاباتی شهرستان وارد کرد، در واقع می توان گفت با انتشار این اخبار روح جدیدی از امید و شور و اشتیاق انتخاباتی در کالبد شهر دمیده شد.

بی شک که تعدد کاندیدا از تمامی جناح ها و با تفکرات گوناگونِ در چارچوب نظام، باعث افزایش شور انتخاباتی و به دنبال آن افزایش مشارکت مردم خواهد داشت و این حضور گسترده و دشمن شکن ملت غیور ایران، پشتوانه ای اساسی و محکم برای نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولتمردان برای حرکت کشور در مسیر توسعه و عبور از مشکلات داخلی و خارجی که با آن دست و پنجه نرم می کنیم خواهد بود.

عضو شورای عالی اصلاح طلبان استان خوزستان گفت:

در شهرستان اندیمشک درست است که کاندیدای شش دانگ و تمام عیار اصلاح طلب تایید نشدند ولی امکان حضور سه نفر از افراد مستقل، معتدل و نزدیک به جریان اصلاحات و یا دقیق تر نزدیک به دولت در صحنه انتخابات مهیا شد و دست مان در انتخاب گزینه ای خوب برای بستن لیست در این شهرستان مقداری بازتر شد. آقایان جهانبخش قلاوند، خیرالله قلاوند و سرکار خانم مرضیه زمانی از افرادی هستند که پتانسیل قرار گرفتن در لیست مورد حمایت اصلاحات استان را دارند که ان شالله طی هفته های باقی مانده، مواضع افراد را رصد کرده و در شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان استان که مرجع رسیدگی به این موضوع است با وسواس، بررسی دقیق و کار  کارشناسی تصمیم مناسب اتخاذ خواهد شد و نتیجه را به اطلاع عموم خواهیم رساند.

شورای عالی سیاست گذاری قرار نیست که به هیچ فردی چک سفید امضا بدهد و در واقع با توجه به رفتار کاندیدا، تمام گزینه ها روی میز هستند. این شورا برآمده از دل جریان اصیل اصلاح طلب استان و کشور است و متعلق به تمامی طیف ها و احزاب موجود در جبهه ی اصلاحات و درب های آن بروی همه ی اصلاح طلبان واقعی و حتی اصول گرایان معتدل برای شنیدن نقطه نظرات و دیدگاه های آن ها باز است. امیدوارم که هر چه پیش آید به خیر و صلاح نظام، مردم و اصلاح طلبان باشد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود:

نکته ای که در ارتباط با وضعیت اصلاح طلبان شهرستان اندیمشک باید عنوان شود این است که از روز اولی که زمزمه های حضور چهره های مختلف نزدیک به جریان تحول خواه و افرادی که به صورت بالقوه پتانسیل سرمایه گزاری جریان اصلاحات را داشتند شنیده شد اصلاح طلبان شهرستان به چند دسته تقسیم شدند.

گروهی به حمایت از یکی از کاندیدا پرداخته و رسما اعلام حمایت خود را از کاندیدای مورد نظر خود در مقابل کاندیدای جریان اصول گرای شهرستان اعلام کردند.

 گروه دوم سیاست خود را بر مبنای حمایت از تمامی کاندیدای اصلاح طلب و مستقل، معتدل  و افرادی که قابلیت جذب شدن در جریان اصلاحات را داشتند معطوف کرده و تصمیم نهایی را به آینده موکول کردند؛

به عقیده ی بنده عمل این دو گروه  قابل تحسین بود و مادامی که از مرز اخلاقیات عبور نکردند اقدامی مبارک و مفید و در تعارض با اهداف و سیاست های کلی اصلاح طلبان استان و کشور قرار نمی گرفت؛  

و اما گروه سومی نیز وجود داشت که شامل اصلاح طلبانی بودند که تمامی کاندیدای جریان خودی را به اشکال مختلف و با نیات مختلف تضعیف می کردند.یکی را با بهانه ی ضعیف بودن، دیگری را به بهانه ی فن بیان، فرد دیگر را به بهانه ی خود محوری و سبد ضعیف آرا و خلاصه نه تنها به هیچ کدام از کاندیدا کمکی نکردند بلکه خواسته یا ناخواسته، سهواً یا عمداً اسباب و زمینه ی تضعیف آن ها را فراهم می کردند. این گروه سوم رفوزه ها و افرادی بودند که خون به دل همه ی کاندیدا و هواداران آن ها کردند.

در ارتباط با گروه سوم به نقل قول دو تن از بزرگان جبهه ی اصلاحات کشور اشاره کرده و تا وقت مقتضی از آن عبور می کنم.

دکتر کیانوش راد از اعضای شورای مرکزی حزب اتحاد ملت و از اعضای عالی بنیاد باران و از چهره های تاثیر گذار اصلاح طلب در بُعد ملی در مصاحبه ای با سایت آفتاب،اصلاح طلبان را به 5 دسته تقسیم کردند:

-اصلاح طلبان پوششی و فرصت طلب،
-اصلاح طلبان قلابی و نفوذی،
-اصلاح طلبان موسمی،
-اصلاح طلبان آرمان گرای محض و احساسی،
-اصلاح طلبان واقع بین،

که قطعاً گروه سوم مد نظر بنده در زمره ی دو گروه اول اصلاح طلب مورد اشاره ی جناب دکتر کیانوش راد یعنی اصلاح طلبان پوششی- اپورتونیست و قلابی و نفوذی قرار خواهند گرفت.

مسئول کانون جوانان و دانشجویان حزب کارگزاران سازندگی استان خوزستان ادامه داد:

لازم به ذکر است در اولین کنگره ی حزب کارگزاران سازندگی که در هفته ی گذشته تشکیل شد دبیرکل محترم در مورد پروژه ی نفوذ سخنان قابل تاملی را ایراد فرمودند. جناب کرباسچی اشاره کردند که فرد "نفوذی" با تندترین شعار های همراه حکومت اقدام به نفوذ خواهد کرد و نه با ژست نقادانه.

 قطعاً که در "نفوذ در بین اصلاح طلبان" هم، اشاره ی دبیرکل محترم حزب جناب کرباسچی صدق می کند و اصلاح طلبان قلابی و نفوذی با تندترین شعایر به ظاهر اصلاح طلبانه نفوذ خود را انجام داده و در عمل ضرباتی را بر پیکر نحیف تازه جان گرفته و ققنوس از خاکستر برخواسته ی اصلاحات وارد می آورند.

این عضو ارشد شورای استانی حزب کارگزاران شاخه ی خوزستان افزود: 

در ارتباط با بحث حزب کارگزاران قابل ذکر است که شاخه ی شهرستان اندیمشک این حزب فعال شده و عضو گیری و یارگیری اولیه خود را انجام داده است و احکام دبیر و شورای شهرستان صادر و به زودی با اخذ مجوزهای لازم طی همایش رسمی با حضور چهره های ملی و استانی حزب، دفتر حزب در شهرستان افتتاح خواهد شد و در چارچوب شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان استان، برنامه های انتخاباتی خود را پیگیری و در جهت حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای اقدامات خود را سازماندهی خواهد کرد.

وی در ادامه گفت:

لازم به توضیح است که در کنگره ی هفته ی گذشته و در انتخاباتی که به منظور انتخاب اعضای شورای مرکزی حزب برگزار شد مهندس مختار طاهریان از همشهری ها و هم استانی محترم ساکن در تهران با رای بسیار خوب و بالا موفق به انتخاب در شورای مرکزی کشور حزب شدند که این انتخاب مبارک موجبات مسرت و افتخار هم استانی ها و همشهریان عزیز ما را فراهم و قطعاً که استفاده از ظرفیت ایشان وضعیت حزب در استان و شهرستان اندیمشک را ارتقا و به صورت مطلوب تری در خواهد آورد.

در پایان در ارتباط با حواشی ماه های اخیر شهرستان اندیمشک از لغو همایش در امتداد تدبیر و سخنرانی دکتر کواکبیان تا انتخاب هیات اجرایی و اخبار رسانه ای شده ی پیرامون آن و درگیری های انتخاباتی از ایشان سوال پرسیدیم که عنوان داشتند:

در ارتباط با موضوع حواشی و نقش فرماندار محترم باید عرض شود که اگر اشتباه نکنم و بر اساس شنیده ها ایشان به لحاظ فکری خود را نزدیک به جریان اصلاحات و مشخصاً کارگزاران می داند لذا توقع بیشتری از ایشان داشته و علی رغم داشتن انتقاداتی به عملکرد ایشان مخصوصاً در حوزه ی انتخابات و ایام اخیر انتظار همگرایی بیشتر با مجموعه ی استانداری به عنوان عالیترین دستگاه اجرایی دولت و استاندار محترم را از آقای مهندس گودرزی داریم، انتظار می رود که تغییر نگاهی که نسبت به دولت گذشته به اصلاح طلبان و فعالیت احزاب وجود داشته برای فعالین سیاسی شهرستان محسوس و یا حداقل اینکه اگر علاقه ای به اجرای دقیق سیاست های دولت محترم در شهرستان را ندارند و یا معذوراتی دارند اصل بی طرفی را رعایت کنند تا شاهد برگزاری انتخاباتی شکوهمند با حضور حداکثری شهروندان فهیم اندیمشکی در پای صندوق های رای بوده و شاهد حاشیه هایی از این دست نباشیم.

در کل رویکرد ما به مجموعه فرمانداری شهرستان رویکردی مثبت و هم افزا بوده و خواستار تعامل بیشتر با فرماندار محترم جناب گودرزی هستیم و معتقدیم که با استفاده مفید از ظرفیت های موجود در شهرستان شاهد شکوفایی اندیمشک در ابعاد مختلف خواهیم بود. ضمن خسته نباشید، آرزوی توفیق برای ایشان داریم و ان شالله که بتوانند از پس مسئولیت خطیری که به عهده ی ایشان گذارده شده است بر آیند، ما نیز آمادگی خود را جهت تلاش و هر گونه همکاری و مساعدت در این جهت اعلام می داریم.

و اما پرسش پایانی خبرنگار شوشان این بود که:

فرمودید انتظار بیشتر تعامل فرماندار شهرستان با استاندار محترم و استانداری دارید، آیا مورد خاصی در فضای شهرستان مطرح شده است؟

که ایشان پاسخ دادند:

با توجه به نزدیک بودن ایام انتخابات اجازه دهید در این ارتباط بیش از این ورود نکنیم.
فعلا رویکرد تعاملی و در جهت کمک به ایشان جهت برگزاری انتخاباتی شکوهمند و آرام است و ان شالله در زمان بهتر و وقت مقتضی بعد از انتخابات، اگر فرصتی فراهم شد به صورت مفصل در خدمتتان بوده و در این مورد مواردی را مطرح می کنیم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار