اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۹۶۷۸
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴
معاون امور عمرانی استاندار:
با توجه به اینکه اعتبارات این طرح از منابع درون استانی تأمین می‌شود، مکاتبه‌ای را در خصوص اخذ مجوزات با سازمان فرودگاهی انجام خواهیم داد
معاون امور عمرانی استاندار خوزستان طی این جلسه با اشاره به عدم اتمام توسعه فرودگاه فعلی در زمان مقرر گفت: زمان تعیین شده برای اتمام طرح توسعه فرودگاه فعلی اهواز، خردادماه سال جاری بود اما تاکنون این امر محقق نشده است و باید دلایل آن را بررسی کرد.
 
به گزارش ایسنا؛ احمد سیاحی در این باره اظهارکرد: مقرر بود پارکینگ خارجی فرودگاه به ترمینال داخلی اضافه شود و پارکینگ و ترمینال‌های جدید ساخته شود که با توجه به وضعیت کنونی این امر باید تا یک هفته آینده تعیین تکلیف شود و در صورت لزوم پیمانکار آن عزل گردد.
 
وی افزود: با توجه به اینکه اعتبارات این طرح از منابع درون استانی تأمین می‌شود، مکاتبه‌ای را در خصوص اخذ مجوزات الکتریکال و مکانیکال با سازمان فرودگاهی کشور انجام خواهیم داد که در این صورت مراحل اجرایی سرعت بیشتری خواهد گرفت.
 
سیاحی همچنین در خصوص احداث فرودگاه جدید اهواز تصریح کرد: به این منظور 1320 هکتار زمین موردنیاز در نظر گرفته شده است و با توجه به اینکه این فرودگاه از محل اعتبارات ملی احداث خواهد شد کارگروهی جهت بررسی مسائل اقتصادی، محیط زیست، پدافند غیرعامل و موضوعاتی از این قبیل از سوی سازمان فرودگاهی کشور تشکیل خواهد شد.
 
وی در ادامه به طراحی فرودگاه جدید بر اساس نیاز 50 سال آینده اشاره و خاطرنشان کرد: بر اساس مطالعات روز دنیا طراحی‌هایی که برای احداث فرودگاه‌ها انجام می‌گیرد، با در نظر گرفتن نیاز 100 سال آینده انجام می‌گیرد و به همین منظور و با توجه به طراحی 50 ساله فرودگاه جدید اهواز، در صورت لزوم زمینی برای توسعه این فرودگاه در کنار آن در نظر گرفته شده است.
 
معاون امور عمرانی استاندار خوزستان همچنین بر ضرورت تسریع در پیگیری آخرین وضعیت مطالعات انجام گرفته تأکید کرد.
 
در ادامه نیز محمدرضا رضایی، مدیرکل فرودگاه‌های استان از پیشرفت 85 درصدی پروژه توسعه فرودگاه فعلی اهواز خبر داد و گفت: با توجه به اقدامات و کارهای انجام گرفته میزان برآورد هزینه اتمام کامل کار 4 تا 5 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که شامل محوطه سازی و روشنایی ترمینال خارجی است. 


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار