اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۹۶۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۶
دکتر اسماعیل ایدنی:
جلسه کمیته سیاستگذاری و برنامه ریزی طرح تحول نظام سلامت در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد
یکشنبه 18 بهمن ماه 94، جلسه کمیته سیاستگذاری و برنامه ریزی طرح تحول نظام سلامت در بخش درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با حضور دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، دکتر ایرج نظری معاون درمان دانشگاه، دکتر سید احمد حسینی معاون توسعه مدیریت و منابع، دبیران کمیته های فنی ستاد اجرایی طرح تحول نظام سلامت و اعضاء کمیته سیاستگذاری و برنامه ریزی ستاد اجرایی طرح تحول سلامت جلسات حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد.
 
دکتر اسماعیل ایدنی گفت: در چندسال گذشته، مراکز بهداشتی-درمانی کشورمان به ویژه بیمارستانها درصدد مکانیزه کردن سیستمهای اطلاعاتی خود برآمده اند، در ابتدا مقصود از چنین فعالیتهایی کاهش هزینه های ناشی از کاغذ بازیهای موجود در سیستمهای دستی و اداری بوده است، اما اکنون به مرحله ای رسیده ایم که بهبود کیفیت ارائه خدمات درمانی اهمیتی روزافزون می یابد.
 
وی تصریح کرد: هدف، آن است که کلیه اطلاعات بهداشتی و درمانی هر فرد در طول عمرش در قالب یک پرونده الکترونیکی ذخیره شود تا این اطلاعات در هر نقطه ای از کشور از طریق یک شبکه سراسری کامپیوتری قابل دسترسی باشد.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: امروزه یك بیمارستان نمی تواند همچنان بصورت سنتی كار پروسه پرونده بستری یا سرپائی بیمار را انجام دهد، پائین آوردن زمان پذیرش، اخذ جوابها، ترخیص، انتقال بیمار، مراجعه به اطلاعات قبلی پرونده، بالا بردن میزان دقت در درج اطلاعات و درخواستها كه در حالت دستی ناخوانا است، تسریع ارتباطات بین بخشی و در نهایت بالابردن میزان رضایت بیمار، ارائه خدمات بهتر، دریافت آمار و گزارشات روزانه و زمانی، اطلاع از وضعیت درآمد و هزینه بیمارستان، نیاز بیمارستان به HIS را دو چندان می كند.
 
وی با بیان اینکه برای افزایش دقت و تسریع در ارائه خدمات به بیمار، تسریع در تشكیل و گردش پرونده در بیمارستان، بازیابی سریع پرونده برای اهداف گوناگون و امكان استفاده آسان از مدارك پزشكی، وجودHIS درهر بیمارستانی ضروری است، افزود: HIS باید بر اساس استانداردهای معتبر جهانی باشد، HIS   اگر بدون توجه به استانداردهای فناوری و علوم پزشكی جهانی نوشته شده باشد، جوابگوی آینده بیمارستان نخواهد بود.
 
در ادامه جلسه، دکتر ایرج نظری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هدف از برگزاری این جلسه را بررسی مشکلات و انتظارات از نرم افزار HIS  عنوان کرد و گفت: در جلسه آذرماه مقرر شد کارگروهی با شرکت نمایندگان واحدهای ذینفع تشکیل شود و انتظارات از این نرم افزار را بررسی نموده و گزارش آن را در این جلسه ارائه دهند.
 
وی با اشاره به اینکه برای راه اندازی سیستمHIS سه گزینه مهم بستر سخت افزاری و شبكه، نرم افزارHIS و كاربران باید مد نظر قرار گیرد، گفت: اکثر مشکلات این نرم افزار به صورت اختلاف در گزارش دهی و عدم انطباق داده ها بوده است که به علت نبود فایل مرجع یا بانک داده در حوزه های تابع، تنظیمات نادرست کاربران، عدم وجود بازه زمانی برای ثبت پرونده و نبود نظارت بر عملکرد کاربران محیطی عمده مشکلات مطرح شده بود.
 
گفتنی است در ادامه جلسه گزارش ارائه شده مورد نقد و بررسی قرار گرفت و مقرر گردید این گزارش جهت تصمیم گیری به هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ارائه گردد.
 







نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار