شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۹۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۱
 نشست مشترک هیات تجاری کشور عمان و شهرداری کلانشهر اهواز صبح امروز با حضور سید خلف موسوی ، علاسوند رییس شورای شهر، صالحپور،زمان پور ، باورصاد و خورشیدی از اعضای شورای شهر و رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان، اعضای هیات رییسه و هیات نمایندگان اتاق بازرگانی،معاونین سازمان صنعت معدن تجارت ، رییس تعاون استان  ، اعضای هیات مدیره اتاق بازرگانی ایران و عمان وهیات 25 نفره از تجار و سرمایه گذاران عمانی در محل دفتر شهرداربرگزار شد.

به گزارش سایت شهرداری در این نشست سید خلف موسوی ضمن خیر مقدم و خوش آمد گویی به مهمانان از حضور ایشان در دهه فجر در اهواز ابراز خرسندی کرد و گفت: مردم عمان حدود 400 سال قبل، پس از سالیان سال مبارزه با استعمارکهنه پرتغالی به استقلال رسیدند و مردم ایران هم 37 سال پیش در چنین روزهایی کاخ رژیم استبدادی و ستمشاهی را سرنگون کردند و نظام مقدس جمهوری اسلامی را بوجود آوردند.

شهردار اهواز افزود : ایران و عمان طی سه دهه اخیر و به خصوص پس از پیروزی انقلاب اسلامی بهترین  روابط منطقه ای و نظری دیپلماتیک را با عمان داشته اند. علی الخصوص در مساله ی هسته ای برخلاف برخی از کشورهای منطقه که سعی در ایجاد اختلال در موضوع را داشتند ، عمان نقش برجسته ای را ایفا نمودو مسئولین کشور و به تبع آن ما به عنوان مسئولین استان و شهر علاقمندیم این رابطه عمیق  سیاسی به روابط اقتصادی هم سرایت کند و این روابط اقتصادی همگام با روابط سیاسی و چه بسا بیشتر گسترش یابد.

موسوی درخصوص بحث سرمایه گذاری  اظهار داشت: خوزستان و اهواز 80 درصد از تولید نفت و گاز کشور را به عهده دارد. در این استان پر آب ترین رودخانه کشور-کارون- در جریان است و اینجا سرشار از مزیتهای متنوع طبیعی و کشاورزی است و همچنین نیروی انسانی فوق العاده  متخصص از گنجینه های اصلی استان خوزستان و شهر اهواز محسوب می شود.

وی با اشاره به وجود مراکز علمی آموزشی نظیر دانشگاه شهید چمران و دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور و دانشگاه آزاد و سایر دانشگاهها آن را زمینه مناسبی برای تبادلات فرهنگی، علمی بین دو کشور دانست.

شهردار اهواز در ادامه ضمن اشاره به سیاستهای کلان دو کشور  افزود : راهبرد اقتصادی ما طبق فرامین مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی و کاهش وابستگی به نفت بوده و در عمان هم برنامه کاهش وابستگی به نفت جدی است و این تشابه میان دو کشور می تواند به گسترش روابط بین دو کشور بیانجامد.

موسوی در پایان ضمن اعلام آمادگی برای هرگونه همکاری با سرمایه گذاران عمانی گفت: شهر اهواز با دارا بودن حدود یک و نیم میلیون نفر جمعیت پتانسیل عظیمی از فرصتهای سرمایه گذاری در زمینه های گردشگری، تفریحی،  اقتصادی و بازارهای بزرگ، عمرانی، فرهنگی و ساخت هتل  می باشد و ما امکان استفاده سرمایه گذاران را از اهواز  فراهم می آوریم و از کلیه سرمایه گذاران دعوت می کنم کتابچه فرصتهای سرمایه گذاری در اهواز را حتما مطالعه کنند.

پس از صحبتهای شهردار ، علاسوند ، صالحپور و زمانپور با عرض خوش آمدگویی به مهمانان با اشاره به روابط حسنه و برادرانه بین دو کشور اظهار امیدواری کردند که این سفر نتایج مثبت و تاثیرگذاری را به همراه داشته باشد.

در ادامه ی جلسه اعلام شد که سطح مبادلات تجاری ایران و عمان سالانه حدود یک میلیارد دلار در قالب صادرات مستقیم و صدور خدمات فنی مهندسی و... بوده و از مرداد ماه میز تخصصی عمان در اتاق بازرگانی اهواز برگزار شده و این سفر پاسخی به سفر هیات 22 نفره هیات سرمایه گذاران ایرانی به عمان است و خوزستان پتانسیل خوبی از لحاظ صنعتی ، کشاورزی و به خصوص دام زنده برای رفع نیازهای عمان است.

پس از آن حافظ بن ناصر بن محمد الربیعی نایب رییس مجلس اداره بازرگانی و صنایع استان شمال باطنه عمان طی سخنانی ضمن تشکر از مهمان نوازی مردم اهواز و تبریک دهه فجر، به معرفی استان شمال باطنه عمان پرداخت و  هدف از این سفر هیات  را بررسی و شناخت فرصتهای سرمایه گذاری در اهواز و استفاده از تجربیات اقتصادی ایران دانست و از سرمایه گذاران ایرانی نیز دعوت به سرمایه گذاری در عمان کرد.

در پایان برخی از تجار عمانی ضمن بیان دیدگاههای خود برخی از سوالات خود را مطرح کردند و پاسخ های لازم به ایشان داده شد. 
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار