شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۹۷۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸
آیت الله علی فلاحیان:
به دلیل وجود ثروت های منحصر به فرد در خوزستان این استان مورد طمع بیگانگان و اجانب بوده است.
به گزارش شوشان ،نامزد دهمین دوره انتخابات مجلس خبرگان در خوزستان گفت: آثار جنگ با گذشت سالها از پایان آن هنوز در این استان خودنمایی می‌کند.

آیت الله علی فلاحیان در خصوص جایگاه مجلس خبرگان رهبری در نظام جمهوری اسلامی اظهار کرد: رهبری در قانون اساسی وظیفه تعیین خط مشی و سیاست های کلی نظام جمهوری اسلامی را در اختیار دارد. فرماندهی کل قوا بر عهده رهبری است. رهبری وظیفه دارد کشور را بر اساس آموزه های دینی و شیعی هدایت کند و آن را از انحرافات باز دارد. استمرا راه بنیانگذار جمهوری اسلامی نیز بر عهده رهبری است.مجلس خبرگان رهبری از اهمیت و جایگاه بالایی برخوددار است. دلیل این مهم هم این است که وظیفه خطیر انتخاب بهترین رهبر در شرایطی که رهبری در قید حیات نباشد و یا یکی از صفات و شرایط رهبری را از دست داده باشد را برعهده دارد.

من خوزستانی هستم

آیت الله فلاحیان در خصوص انگیزه خود برای کاندیداتوری در مجلس خبرگان رهبری از خوزستان بیان کرد: من خوزستانی هستم و متولد آبادان، در استان خوزستان مسئولیت های زیادی را در اوایل انقلاب اسلامی داشتم. در سال های گذشته پیشنهاد تدوین طرح جامع توسعه خوزستان را ارائه دادم. استان خوزستان یکی از ثروتمندترین و غنی ترین استان های کشور در منابع خدادادی و انسانی است. هفت رودخانه در این استان جاری و ساری است. این استان داری سه میلیون هکتار اراضی مستعد کشاورزی است. وجود بنادر امام، آبادان و خرمشهر، راه های مواصلاتی و مردم ولایتمدار، این استان رابه یکی از متمایزترین استان های کشور تبدیل کرده است.

من خوزستانی هستم و متولد آبادان، در استان خوزستان مسئولیت های زیادی را در اوایل انقلاب اسلامی داشتم. در سال های گذشته پیشنهاد تدوین طرح جامع توسعه خوزستان را ارائه دادم.

 نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: مردم خوزستان عاشق خدمت به همنوعان خود هستند و فلاحیان نیز از این قاعده مستثنی نیست. نمایندگان مجلس خبرگان رهبری در استان خوزستان باید مشکلات و نارسایی ها استان را در کمیسیون های مجلس خبرگان رهبری بررسی و به وزرای دولت به منظور حل مشکل انتقال و انعکاس دهند.

تقویت خوزستان از منویات رهبری است

آیت الله فلاحیان ادامه داد: نقش استان خوزستان در تولید ناخالص ملی بی بدیل است. در حوزه کشاورزی، استان خوزستان می تواند کشور را از واردات بسیاری از محصولات استراتژیک بی نیاز کند. به دلیل وجود ثروت های منحصر به فرد در استان خوزستان همیشه این استان مورد طمع بیگانگان و اجانب بوده است. همواره تقویت استان خوزستان از منویات و دغدغه های رهبری بوده است. اتحاد و همدلی میان مردم استان خوزستان باعث توسعه استان خوزستان خواهد شد.

 در استان خوزستان اقوام متنوع و مختلفی در کنار هم زندگی می کنند. اقوام گوناگون در استان خوزستان تحت لوای اسلام و نظام جمهوری اسلامی زندگی مسالمت آمیزی دارند. همه ما از هر قوم و نژادی ایرانی و شیعه هستیم و باید اختلافات قومی را کنار بگذاریم.

دامن زدن به مسائل قومی دلیلی بر روشنفکری نیست

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: هر چه استان خوزستان منسجم تر و یکپارچه تر باشد، وضعیت امنیتی آن ثبات بیشتری دارد. ما عاشق انسان های مومن هستیم. دامن زدن به مسائل قومی در استان دلیلی بر روشنفکری نیست. استان خوزستان این استعداد را دارد که الگویی برای سایر استان های دیگر کشور باشد.


آیت الله فلاحیان از رایزنی ها و مذاکرات خود با وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل صندوق توسعه ملی در راستای اختصاص بودجه لازم برای اجرایی شدن طرح ۵۵۰ هزار هکتاری خبرداد و گفت: نمایندگان مجلس خبرگان رهبری وظیفه دارند مطالبات و فرمایشات رهبری در خصوص مسائل استان را تا حصول نتیجه لازم دنبال و پیگری کنند.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
اهوازی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
comment
0
0
comment تا حالا کجا بودی؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار